10 / 960

Nový Nissan Micra: interiér všem „na míru“

16.2.2017 |  Štítky: Nissan


 
Tato rozmanitost představovala pro konstruktéry Nissanu vyvíjející novou Micru fascinující výzvu. Nejen, že museli vytvořit interiér vozidla, který by poskytl vynikající komfort pro řidiče a cestující všech výšek, ale museli to dokázat v malém voze s vnější délkou pouhých 3 999 mm.
 
Tým v Evropském technickém ústředí společnosti Nissan (NTCE) v britském Cranfieldu si s tím ale dokázal poradit. Nová Micra nabízí cestujícím na předních sedadlech největší prostor ve své třídě, částečně i díky inovativnímu přístupu návrhu „na míru“.
 
Lee Griggs, vedoucí konstruktér pro oblast Human Engineering, NTCE, vysvětluje: „Myšlenka je velice jednoduchá. Vybrali jsme naše kolegy v NTCE nejrůznějších velikostí a u každého jsme změřili 40 různých parametrů. Zapisovali jsme vše, od výšky těla, výšky očí při sezení, až po délku paží a nohou.“
 
Lee k tomu dodává: „Znamená to, že jsme měli neustále k dispozici nejméně 200 reálných osob, které jsme mohli obratem přizvat k ověření nejnovějších nápadů nebo změn. Máme samozřejmě interní standardy, podle nichž se pracuje, ale reakce skutečných osob má neméně velký přínos.“
 
Nejvyšší zaměstnanec NTCE měří 200 cm a nejmenší 152 cm. Je to opravdu široká paleta rozměrů, která se ukázala jako velmi užitečná při vytváření prostorného interiéru nové Micry.
 
Lee pokračuje: „Micra má ve své třídě největší rozsah posunu sedadel dopředu a dozadu. Navíc ve standardu nabízí i výškově a podélně nastavitelný volant, takže si pohodlí může udělat opravdu každý.“
 
Nejlepší pohodlí ve své třídě a možnost nastavení pro vysoké i menší řidiče byly již v rané fázi vývoje vozu stanoveny jako jedny z klíčových faktorů pro to, aby kabina nové Micry oslovovala zákazníky přecházející z větších vozů.
 
Tito řidiči budou rovněž očekávat excelentní design a použití kvalitních materiálů v kabině. Takže zatímco tým Lee Griggse zkoumal různé tvary zad a délky končetin, konstruktéři Nissanu pracovali na vytvoření skutečně moderního interiéru.
 
Výsledkem je ohromující palubní deska ve tvaru křídla kluzáku s informačně-zábavním systémem s dotykovou obrazovkou dodávaným standardně ve všech úrovních výbavy, kromě základní. Dvoubarevné a na dotek měkké materiály jsou standardním prvkem ve všech úrovních výbavy. K dispozici jsou rovněž široké možnosti personalizace interiéru.
 
Ergonomický interiér Micry rovněž přispívá k vyšší míře jeho bezpečnosti. Například díky použití nejmodernějších kamer s vysokým rozlišením a technologii sledování pohybu očí mohli konstruktéři NTCE při vývoji přesně vidět, na která místa palubní desky a přístroje se řidiči dívali a jak dlouho.
 
Při vývoji vozidla pak tato data pomohla finalizovat celkový design interiéru vozidla. Z porovnání s konkurenčními vozy v segmentu B vychází podle Nissanu nová Micra jako vůz, ve kterém vizuální kontrola přístrojů při jízdě zabírá řidiči nejméně času.
 
A v kombinaci s nejnovějšími vyspělými bezpečnostními technologiemi je nová Micra jedním z nejbezpečnějších malých vozů na silnicích. K systémům dostupným ve vozidle patří Inteligentní upozornění na vybočení z jízdního pruhu, které citlivě navede vůz zpět do středu jízdního pruhu, a Inteligentní nouzové brzdění s detekcí přítomnosti chodců.
 
Nový Nissan Micra přijde na trh v České republice v průběhu dubna letošního roku.

Poznámka redakce: pokud jste fanouškem auto moto novinek, prohlédněte si nový online magazín Nové automobily v ČR.

Autor: Autosystem.cz

Reklama X
<<

máme 27 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 67 000 spokojených zákazníků