10 / 3 923

Zcela nové SUV Ford Explorer

3.4.2019 |  Štítky: Ford | elektrický pohon | elektromobily | hybridní pohon

V nizozemském Amsterdamu se v evropské premiéře představil nový Ford Explorer, který v provedení plug-in ujede ve městě až 40 km s nulovými emisemi.​

Nový Ford Explorer Plug-In Hybrid přijíždí na trh ve dvou jasně odlišených variantách: jako sportovně stylizovaný Explorer ST-Line a jako luxusní Explorer Platinum. Obě jsou poháněny plug-in hybridním hnacím ústrojím, jež sestává ze zážehového šestiválce 3.0 EcoBoost, elektromotoru a generátoru. Hnací soustava dosahuje nejvyššího výkonu 331 kW. Umožňuje i provoz na čistě elektrický pohon.

Nový Explorer je sériově vybaven inteligentním pohonem všech kol, kterému sekunduje desetistupňová samočinná převodovka. K dispozici má sedm přepínatelných jízdních režimů. Řízení vozu usnadňuje a zpříjemňuje řada vyspělých asistenčních technologií.

V mimořádně prostorném, luxusním, komfortně zařízeném interiéru naleznou řidiči moderní prvky, například na výšku orientovanou dotykovou obrazovku s úhlopříčkou 10,1 palce nebo digitální přístrojový štít o úhlopříčce 12,3 palce. Rodiny ocení flexibilní řešení sedadel včetně funkce snadného nastupování na třetí řadu, k němuž postačí jedna ruka.

Jízda s nulovými emisemi
Nový Explorer Plug-In Hybrid přináší v mnoha každodenních situacích výhody elektrifikovaného pohonu, zároveň však má dojezd odpovídající tradičnímu spalovacímu motoru.

Zážehovému vidlicovému šestiválci 3.0 EcoBoost o výkonu 257 kW pomáhá elektromotor o výkonu 74 kW. Lithium-ion baterii o kapacitě 13,1 kWh lze nabíjet přes port umístěný na levé straně, mezi dveřmi a blatníkem. Baterie se automaticky dobíjí během jízdy. 

Elektromotor umožňuje Exploreru jízdu s nulovými emisemi. Způsob využívání elektřiny uložené v baterii může řidič ovlivnit volbou režimu: EV Auto (automaticky), EV Now (elektrický režim až do vybití baterie), EV Later (vůz šetří elektřinu v baterii na pozdější dobu) a EV Charge (průběžné dobíjení). Při vyčerpání energie v baterii vůz automaticky přejde do režimu EV Auto.

Inteligentní pohon všech kol analyzuje každých 10 milisekund vstupy z mnoha snímačů. Zohledňuje například rychlost jízdy, rychlost stáčení okolo svislé osy, teplotu okolního vzduchu, prokluz kol nebo to, zda je připojen přívěs a jak se chová. 

Systém Terrain Management nabízí sedm přepínatelných jízdních režimů: Normal, Sport, Trail (nezpevněné cesty), Slippery (kluzký povrch), Tow/Haul (jízda s přívěsem), Eco, Deep Snow (hluboký sníh) a Sand (písek). 

Pohodové cestování po městě i na dálnicích
Díky vyspělým asistenčním technologiím se řidiči Exploreru Plug-In Hybrid mohou těšit na klidné a příjemné cestování. 

Aktivní parkovací asistent 2, nabízený jako výbava na přání, umožňuje plně automatické zajetí do podélného i příčného parkovacího místa. Řidič pouze vyřadí na neutrál a během manévru drží stisknuté tlačítko na středové konzole. 

Systém hlídání mrtvých úhlů s upozorněním na provoz v kolmém směru upozorní řidiče, pokud se při couvání z parkovacího místa kolmo do vozovky blíží ze strany jiné vozidlo. Jestliže řidič na varování nezareaguje, začne systém automaticky brzdit, aby zmírnil následky střetu. Couvací brzdový asistent plní podobnou funkci při každém couvání. Prostřednictvím radaru a ultrazvukových senzorů monitoruje prostor za vozem a v případě hrozící srážky začne automaticky brzdit. Při manévrování řidič ocení také přední a zadní kamery s automatickým čistěním čoček nebo doplňkové kamery pod zpětnými zrcátky, díky nimž lze na palubním displeji zobrazit kompletní okolí vozu v rozsahu 360 stupňů.

V nabídce pokročilých asistenčních systémů nalezneme rovněž předkolizní asistent s detekcí chodců a cyklistů nebo adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, čtením dopravních značek a s vedením uprostřed jízdního pruhu. Asistent vyhýbacího manévru pomůže řidiči vyhnout se překážce a systém brzdění po nárazu snižuje riziko škod způsobených případnou sekundární kolizí.

Všestranný a komfortní
Nový Explorer Plug-In Hybrid měří více než pět metrů na délku, dva metry na šířku a bezmála dva metry na výšku. Proto nabízí až sedmi cestujícím ve třech řadách sedadel velkorysý prostor.

Sériově dodávaná sedadla Easy Fold s funkcí Power Raise ve třetí řadě a sedadla Easy Fold ve druhé řadě lze sklopit do podlahy a díky tomu vytvořit zavazadlový prostor o objemu 2 274 litrů. 

Součástí bohaté standardní výbavy je mimo jiné otočný volič desetistupňové samočinné převodovky; vyhřívaná a ventilovaná, v deseti směrech elektricky seřiditelná přední sedadla; vyhřívaná sedadla ve druhé řadě; podložka pro bezdrátové dobíjení; vyhřívaný volant, sluneční clony v bočních oknech u druhé řady sedadel a tónování bočních oken od B-sloupků dozadu. 

Zabudovaný modem FordPass Connect promění Explorer Plug-In Hybrid v pojízdný WiFi hotspot až pro deset zařízení. FordPass Connect umožňuje využívat v navigaci aktuální dopravní informace, získávané v reálném čase, streamovat zvukový a video obsah i během jízdy a v kombinaci s mobilní aplikací FordPass Connect používat několik přitažlivých funkcí dálkového přístupu: poloha vozidla, stav vozidla, odemykání a zamykání na dálku, spouštění motoru na dálku.

Varianta Platinum je standardně vybavena dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 10,1 palce, orientovanou na výšku. Díky konstrukci z kapacitního skla, které se používá i na chytrých telefonech a tabletech, se obrazovka vyznačuje rychlými a plynulými reakcemi na dotyk. Komunikační a zábavní systém SYNC 3 lze navíc ovládat také hlasem.

K dispozici je rovněž plně digitální přístrojový štít, tvořený displejem o úhlopříčce 12,3 palce. Součást jeho grafického rozhraní představují obrazovky, zaměřené na tok energie, dobíjení a hospodárnost jízdy. Varianta ST-Line je sériově vybavena 12,3“ přístrojovým štítem a 8“ dotykovou obrazovkou.

Stylový, moderní design
Působivý příklad tradičního prvku reprezentují černé sloupky karoserie. Klesající linie střechy a krátký přední převis udělují Exploreru sportovní siluetu. 

Provedení ST-Line má jednodílnou masku v černém laku. Stejnou povrchovou úpravu nalezneme rovněž na střešních ližinách, liště na pátých dveřích a na obložení spodní části bočních dveří.

U varianty Platinum jsou exteriérové detaily vyvedeny v matně kovové povrchové úpravě a palubní desku zdobí pravé dřevo.

Výrobce oznámil, že během letošního roku uvede toto sedmimístné SUV s unikátním plug-in hybridním hnacím ústrojím i na evropské trhy.

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků