10 / 3 923

Světová premiéra digitalizovaného modelu Multivan 6.1

22.2.2019 |  Štítky: VW | elektrický pohon | elektromobily | užitkové vozy

Značka VW ​Užitkové vozy prodala na celém světě téměř dvanáct milionů vozidel šesti generací – od T1 až po T6.

Řada T je ikonou mezi užitkovými vozy. Tato modelová řada nyní prochází velkou modernizací. T6.1 je ikonou v nejmodernější podobě. Digitalizovanou a síťově propojenou. 

Nový asistent pro jízdu v bočním větru se dodává pro T6.1 sériově
Mezi nové asistenční systémy patří ve všech verzích modelové řady T6.1 sériově dodávaný asistent pro kompenzaci bočního větru. Transporter je automaticky stabilizován při náhlých poryvech bočního větru, což významně zvyšuje bezpečnost.

Nové asistenční systémy brzdí a řídí automaticky
Díky elektromechanickému posilovači řízení je další novinkou ve výbavě „Lane Assist“, asistent pro jízdu v jízdním pruhu. Systém zaznamenává kamerou podélné čáry, vymezující jízdní pruhy, a automaticky udržuje T6.1 ve svém jízdním pruhu. „Park Assist“ usnadňuje parkování i vyjíždění z parkovacího místa. Řidič musí ovládat už jen pedály plynu a brzdy.

„Trailer Assist“ usnadňuje manévrování s přívěsem
Všechny verze modelové řady jsou předurčeny k jízdě s přívěsem. V závislosti na pohonu dosahuje nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu až 2500 kg.

Řidič nemusí myslet na to, že při couvání s přívěsem je nutné otočit volant doleva, aby přívěs zatočil vpravo. Řidič jednoduše nastaví požadovaný úhel pro změnu směru jízdy s přívěsem pomocí otočného ovládacího prvku elektricky nastavitelných vnějších zpětných zrcátek, který v tomto případě slouží jako joystick.

Digitalizovaný interiér s novou přístrojovou deskou
Přístrojová deska modelu T6.1 byla nově navržena. Albert Kirzinger, šéfdesignér značky Volkswagen Užitkové vozy, k tomu říká: „Důsledně jsme přizpůsobili pracoviště řidiče požadavkům digitálního světa.“ Kirzingerův tým tak vytvořil předpoklady k tomu, aby mohl T6.1 nabízet „Digital Cockpit“.

„Digital Cockpit“ s 10,25“ displejem
Řidič má na výběr různé konfigurace displeje prostřednictvím tlačítka „View“ na multifunkčním volantu. První konfigurace zobrazuje rychloměr a otáčkoměr interaktivně jako kruhové přístroje. Uprostřed displeje se nachází plocha pro individuální zobrazování – například telefonního seznamu. Ve druhé konfiguraci je k dispozici digitální zobrazení bez stupnic přístrojů, rozdělené do různých informačních ploch.

MIB3 s displejem o úhlopříčce až 9,2 palce
Dalším výjimečným prvkem ve výbavě modelu T6.1 jsou nové navigační systémy MIB3: „Discover Media“ (8,0“ displej) a „Discover Pro“ (9,2“ displej). Tyto systémy s dotykovým displejem mají nové grafické uspořádání. Hlavní uživatelská plocha je individualizovatelná. 

Informační a zábavní systémy s integrovanou kartou SIM
Nejdůležitějším novým prvkem výbavy všech informačních a zábavních systémů je integrovaná karta SIM (eSIM), která je součástí sériové výbavy. Karta eSIM zpřístupňuje novou nabídku funkcí a služeb na základě připojení k internetu a mobilním telefonním sítím. Například funkce eCall automaticky zašle po nehodě zprávu s polohou vozidla do centrály pro nouzové volání a naváže hlasové spojení. Pokud nikdo z vozu neodpovídá, jsou informovány záchranné služby.

Hlasové pokyny hovorovou řečí usnadňují ovládání
Díky eSIM je ovládání ještě intuitivnější, a tím i jednodušší. Nové informační a zábavní systémy s 8,0“ nebo 9,2“ displejem v T6.1 totiž reagují i na hlasové povely hovorovou řečí. Stejně jako u ostatních chytrých zařízení postačuje krátké zvolání, aby T6.1 naslouchal: V tomto případě zní heslo „Hej, Bulli“. Pak k tomu může uživatel připojit například následující větu: „Chtěl bych na Gendarmenmarkt v Berlíně“. A navigační systém již navrhuje přesnou adresu jako nový cíl.

„Apple CarPlay™“ funguje nyní i bez kabelu
MIB3 přivádí k dokonalosti ještě jedno důležité rozhraní: „App-Connect“. Díky této funkci lze přímo prostřednictvím displeje informačního a zábavního systému používat aplikace chytrého telefonu, jako je „Google Maps“.

Nová detailní řešení usnadňují každodenní práci
Značka Volkswagen Užitkové vozy vyvinula speciálně pro každodenní provoz zcela nové prvky výbavy. Mezi ně patří 230V elektrická zásuvka na sedadle řidiče a uzamykatelná schránka pod dvoumístným sedadlem na straně spolujezdce vpředu. Nově koncipováno bylo navíc řešení pro přepravu mimořádně dlouhých předmětů, které mohou nyní sahat až pod dvoumístné sedadlo na straně spolujezdce vpředu.

Transporter je kromě toho sériově vybaven samostatným zamykáním nákladového prostoru.

Transporter 6.1 s rozšířenou výbavou
Heinz-Jürgen Löw, člen představenstva, odpovědný za prodej a marketing, k tomu říká: „Sériovou výbavu Transporteru jsme vylepšili elektrickým ovládáním oken, centrálním zamykáním, elektricky nastavitelnými a vyhřívanými vnějšími zpětnými zrcátky, novými světlomety H7, vnitřním osvětlením s energeticky hospodárnou technologií LED a audiosystémem s handsfree Bluetooth.“

Rozšířená výbava pro Multivan 6.1
Multivan 6.1 Trendline má například v porovnání s předchůdcem vylepšenou, novou přístrojovou desku, audiosystém „Composition Colour“ s 6,5“ dotykovým displejem, elektrické ovládání dětské pojistky dveří a nový multifunkční volant, obšitý kůží. Verze Multivan 6.1 Comfortline zahrnuje navíc ozdobná obložení přístrojové desky a výplní dveří, paket „Světla a výhled“ a dodatečné vstupy USB v prostoru pro cestující. Sériová výbava modelu Multivan 6.1 Highline byla kromě toho doplněna o nové LED světlomety, rovněž nové zadní LED svítilny, systém „Park Assist“ (včetně parkovacích senzorů „Parkpilot“ vpředu a vzadu a funkce brzdění při manévrování), navigační systém „Discover Media“ s 8“ displejem a digitální panel přístrojů „Digital Cockpit“. Nová sériová výbava modelů Caravelle a California bude oznámena později.

Nový design přídě pro celou modelovou řadu
Pokud na světě existuje užitkové vozidlo, jehož design je považován za dokonalý, pak je to T6.Tým šéfdesignéra Alberta Kirzingera proto záměrně dodal ostřejší rysy pouze přední partii. V závislosti na modelu a výbavě je příď individualizována dalšími chromovanými detaily. Rovněž nová je nabídka barev a kol.

Motory Euro 6d TEMP poskytují výkon od 90 do 199 k
Nově sestavena byla také nabídka variant poháněcího ústrojí. T6.1 s pohonem předních kol bude v době uvedení na trh nabízen s mimořádně hospodárnými turbodiesely 2,0 litru (2.0 TDI). Všechny verze splňují emisní normu Euro 6d TEMP EVAP. Nový motor pro základní variantu poskytuje nejvyšší výkon 66 kW, jímž překonává předchůdce. Vyšší výkonová varianta jednotky 2.0 TDI dosahuje nyní nejvyššího výkonu 81 kW a nahrazuje dosavadní motory se 75 kW a 84 kW. Od předchůdce byly převzaty motory 2.0 TDI s výkonem 110 kW a 2.0 TDI Biturbo o výkonu 146 kW. Vrcholná verze s výkonem 199 k se dodává sériově s DSG (na přání i s pohonem všech kol 4MOTION).

V rámci spolupráce s partnerem ABT bude T6.1 nabízen i jako vozidlo s nulovými emisemi. Elektrický Transporter s výkonem 82 kW a kapacitou akumulátorů 38,8 kW nebo 77,6 kWh umožní dojezd i více než 400 km, a je tak dokonale připraven na pracovní nasazení v městských ulicích.

V prvních zemích budou nové modely T6.1 uvedeny na trh na podzim 2019.

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků