10 / 3 783

SUZUKI VITARA 2019 - nový vzhled, motory a systémy

5.11.2018 |  Štítky: Suzuki

Modelová řada Vitara se poprvé představila v roce 1988 jako průkopník tehdy zcela nové kategorie kompaktních SUV.

Současná, v pořadí již čtvrtá generace modelu Suzuki Vitara se představila v roce 2015. Široká paleta asistenčních systémů, konektivita multimediálního systému a pestré možnosti individualizace vyhoví požadavkům každého řidiče. Na českém trhu je Vitara nejprodávanějším modelem značky Suzuki a těší se stále rostoucí oblibě. 

Exteriér
Přední části modernizovaného modelu Suzuki Vitara dominuje nová pětidílná chromovaná maska. Zadní sdružené svítilny jsou nově vybaveny technologií LED. Diody jsou soustředěny do tří horizontálních linií, díky kterým mají nezaměnitelný vzhled. Panoramatické střešní okno je nově nabízeno v rámci stupně výbavy Elegance.

Interiér
Přístrojový štít má výraznější vzhled kruhových ukazatelů, mezi nimiž se nově objevuje barevný LCD informační displej. Hlavními novinkami jsou nový vrchní díl palubní desky vyrobený z měkčených materiálů, výraznější stříbrné ozdobné prvky okolo výdechů ventilace, na výplních dveří a v okolí řadicí páky, ale také nový vzor zdobící dekor palubní desky před spolujezdcem.

Pohonné jednotky
Nová Vitara nabízí výhradně přeplňované zážehové motory s přímým vstřikováním, které splňují nejnovější emisní předpisy s měřením podle metodiky WLTP.

Vitara nabídne čtyřválcový motor 1,4 BoosterJet, dosud vyhrazený modelu Vitara S. Z tohoto důvodu již nebude Vitara S dále v nabídce, zatímco motor 1,4 BoosterJet bude v modelu Vitara dostupný v libovolné kombinaci šestistupňové automatické nebo manuální převodovky s pohonem AllGrip nebo pohonem předních kol.

Unikátní vlastností modelu Suzuki Vitara je možnost volby pohonu všech kol nebo automatické převodovky ve spojení s libovolnou pohonnou jednotkou. To žádné jiné kompaktní SUV na trhu neumožňuje.

Nové asistenční systémy
Modernizovaná Vitara přichází vybavena pěticí asistenčních systémů. Všechny tyto systémy se dodávají v nejvyšší úrovni výbavy Elegance standardně bez příplatku, stejně jako v prostředním stupni výbavy Premium v kombinaci s pohonem všech kol AllGrip.

Dual Sensor Brake Support (DSBS) nahrazuje dosud nabízený systém nouzového brzdění Radar Brake Support. Na rozdíl od něj nevyužívá radarového senzoru, ale kombinace kamery a laserového radaru. V případě hrozící srážky systém řidiče nejprve varuje zvukovým a vizuálním signálem, připraví brzdovou soustavu na plný brzdný účinek, v krajním případě začne i automaticky brzdit, aby snížil následky nehody.

Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go pomáhá řidiči udržovat nastavenou rychlost v kombinaci se zachováním bezpečného odstupu od vozidel jedoucích vpředu.

Sledování mrtvých úhlů (BSM) pomocí senzorů, které sledují prostor po stranách vozu. Pokud se v tomto prostoru objeví jiné vozidlo, systém varuje řidiče rozsvícením oranžové kontrolky ve zpětném zrcátku na příslušné straně.

Sledování pohybu za vozem (RCTA) během couvání rychlostí do 8 km/h. Aktivují se dva radarové senzory v zádi vozu. Ty sledují, jestli se při vyjíždění z řady stojících aut z boku neblíží jiné vozidlo. Pokud systém zjistí takovou situaci, varuje řidiče vizuálním i zvukovým signálem.

Rozpoznání dopravního značení (TSR) použitím kamery pod předním sklem. Pokud systém zaznamená značku s rychlostním omezením nebo zákaz předjíždění, zobrazí se symbol značky, kterou řidič právě minul, na displeji palubního počítače.

Inteligentní pohon 4x4 AllGrip Select zajišťuje bezpečnou a zábavnou jízdu na jakémkoli povrchu a za všech okolností.

Od uvedení současné generace bylo do července 2018 registrováno již 5 885 kusů, z toho 1 404 jen v průběhu letošního roku.

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků