10 / 3 923

Nový SEAT Tarraco FR

16.9.2020 |  Štítky: Seat | SUV

SEAT Tarraco je v nové sportovnější verzi FR ještě ostřejší.

Právě představená verze Tarraco FR přichází s exkluzivním vzhledem exteriéru a interiéru, specifickým nastavením podvozku a nabídkou mimořádně výkonných a současně hospodárných motorů. Dlouho očekávaný SEAT Tarraco FR tak významně posílí pozici modelu Tarraco v segmentu velkých SUV a z montážní linky výrobního závodu ve Wolfsburgu bude sjíždět ve velkých počtech.

EXKLUZIVNÍ DESIGN FR
SEAT Tarraco FR je největší SUV značky s jedinečným designem ve sportovním pojetí. Jeho exkluzivní designérský styl exteriéru a interiéru zanechává výjimečný estetický dojem. SEAT Tarraco se v tomto stupni výbavy odlišuje specifickou maskou chladiče v odstínu šedá Cosmo s logem FR, exkluzivním zadním difuzorem, sportovním zadním spoilerem a zadními LED světly coast-to-coast v celé šířce zádě. 

Vnější vzhled završují 19“ broušená kola FR z lehké slitiny s matně černou povrchovou úpravou. Vzezření modelu Tarraco FR lze individualizovat výběrem barvy karoserie. Její tvary zvýrazňují odstíny bílá Oryx, červená Merlot, šedá Dolphin, šedá Urano, Dark Camouflage a černá Deep. Laky karoserie dokonale ladí s charakterem tohoto stupně výbavy a odrážejí jeho postavení v rámci modelové řady.

SEAT Tarraco obdržel také nový dotykový modul (standardní výbava ve všech stupních výbavy), jímž se ovládají veškeré funkce automatické klimatizace (včetně vyhřívání sedadel). Kromě dotykových tlačítek se používají osvětlené dotykové posuvníky k nastavení rychlosti ventilátoru a teploty.

KOMPLEXNÍ PROPOJENÍ S DIGITÁLNÍM ŽIVOTEM
SEAT Tarraco FR je zcela síťově propojeným automobilem, který nabízí systém Full Link (umožňuje přístup k uživatelským rozhraním Android Auto a Apple CarPlay), zatímco konektivitu pro ovládání vozidla na dálku zajišťuje SEAT CONNECT. Hlasové ovládání  umožňuje navíc uživatelům vstupovat do interakce s novým informačním a zábavním systémem vybaveným 9,2“ displejem pomocí hovorového jazyka. Hlasové ovládání je zřejmě jedním z nejsnadnějších a nejpřirozenějších způsobů interakce se zařízeními. 

Uživatelé nikdy neztratí spojení s digitálním světem díky jednotce pro připojení k internetu OCU (Online Connectivity Unit) s integrovanou kartou eSIM. Systém v budoucnosti umožní přístup k nejnovějším informačním a zábavním aplikacím, které bude možné kdykoli aktualizovat. Nový SEAT Tarraco FR bude díky tomu nabízet nové digitální produkty a služby po celou dobu své životnosti.

Uživatelé mají pomocí aplikace SEAT Connect odkudkoli přístup k datům o svém vozidle, ať se jedná o provozní údaje, polohu zaparkovaného vozu nebo stav vozidla včetně dveří a osvětlení. Po nastavení rychlostního limitu mohou být upozorňováni, že řidič, jemuž svůj vůz svěřili, jede příliš rychle. Další upozornění se mohou týkat oblasti, v níž je vozidlo provozováno, nebo pokusu o odcizení.  Na dálku lze také odemknout či zamknout dveře nebo aktivovat houkačku a výstražné ukazatele pro snadné nalezení vozidla.

POHONY SLADĚNÉ S CHARAKTEREM
SEAT Tarraco FR se dodává s řadou optimalizovaných pohonů na benzin (TSI) i naftu (TDI), které kombinují ochranu životního prostředí, díky nízkým emisím, se sportovními výkony hodnými loga FR. Od začátku roku 2021 bude velké SUV k dispozici také s technologií externě nabíjitelného hybridního pohonu.

Vznětové motory
Vznětové motory zůstávají jádrem nabídky pro model Tarraco a pro FR jsou vyhrazeny dvě jednotky 2.0 TDI poskytující nejvyšší výkon 110 kW (150 k), resp. 147 kW (200 k).

  • Dvoulitrový motor o výkonu 110 kW (150 k) se dodává ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.
  • Nová jednotka 2.0 TDI s výkonem zvýšeným na 147 kW (200 k) a maximem točivého momentu 400 N.m (nahrazuje dosavadní motor 2.0 TDI s výkonem 140 kW/190 k) je k dispozici výhradně s pohonem všech kol 4Drive a novou sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. 

Všechny jednotky TDI jsou vybaveny nový systémem SCR „Twindosing“, který zahrnuje dvojité vstřikování AdBlue a výrazně snižuje emise NOx v porovnání s předchozí generací vznětových motorů. Výsledkem je řada vznětových motorů, která splňuje přísné požadavky emisní normy Euro 6AP.

Zážehové motory
Řada zážehových motorů TSI zahrnuje jednotky se zdvihovým objemem 1,5 litru nebo 2,0 litru. Rozsah jejich výkonů sahá od 110 kW (150 k) do 140 kW (190 k). 

  • Motor 1.5 TSI poskytuje nejvyšší výkon 110 kW (150 k) a maximální točivý moment 250 N.m. Zákazníci jej mohou objednávat ve spojení s novou šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.
  • Nejvýkonnějším zážehovým motorem je jednotka 2.0 TSI s nejvyšším výkonem 140 kW (190 k) a maximálním točivým momentem 320 N.m. Její hnací síla je přenášena výhradně dvouspojkovou převodovkou DSG a systémem pohonu všech kol 4Drive.

Hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení
SEAT Tarraco bude od začátku roku 2021 k dispozici také ve verzi s vyspělým externě nabíjitelným hybridním pohonem, který nabídne nevšední úroveň výkonů a současně minimalizuje vliv vozidla na životní prostředí.

Hybridní soustava poskytuje nejvyšší výkon 180 kW (245 k) a maximální točivý moment 400 N.m.
Její součástí je zážehový motor 1.4 TSI, elektromotor, sada lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 13 kWh a šestistupňová převodovka DSG.

Hybridní verze s možností vnějšího nabíjení nabízí řidiči také režim s výhradně elektrickým pohonem. Energie uložená v akumulátorech vozidla postačí k ujetí cca 50 km s výhradně elektrickým pohonem. To je ideální pro zvýšení hospodárnosti provozu ve městě nebo pro vjezd do zón s přísnější ochranou ovzduší. 

Sportovní nastavení podvozku
Inženýři vyvinuli pro systém adaptivních tlumičů DCC (Dynamic Chassis Control) sportovní nastavení podvozku, které poskytne řidiči ještě větší potěšení z jízdy. Součástí podvozku jsou nejen adaptivní tlumiče DCC, ale také progresivní řízení s elektrickým posilovačem a technologie pohonu všech kol 4Drive.

Systém pohonu všech kol 4Drive
Díky voliči jízdních režimů s otočným ovládacím prvkem může řidič měnit jízdní vlastnosti vozidla v závislosti na podmínkách a vlastních požadavcích, a zvýšit tak například komfort modelu SEAT Tarraco FR. Pro verze s pohonem předních kol jsou k dispozici jízdní režimy Eco, Normal, Sport a Individual, zatímco verze 4Drive nabízejí další 2 módy navíc - Offroad a Snow.

ZÁKLADEM JE BEZPEČNOST A KOMFORT
SEAT Tarraco nabízí pro optimální ochranu nejvyspělejší asistenční systémy – mimo jiné  prediktivní adaptivní tempomat, přednárazový asistenční systém (Pre-Crash Assist), asistenta pro stav nouze (Emergency Assist), asistenta pro částečně automatizovanou jízdu (Travel Assist), asistenta pro změnu jízdního pruhu (Side Assist), asistenta pro couvání z parkovacího místa (Exit Assist) a asistenta pro ochranu cestujících po převrácení vozidla (Rollover Assist), ale také řadu komfortních funkcí včetně asistenta pro jízdu s přívěsem (Trailer Assist).

Další systémy, jakým je asistent pro jízdu v jízdním pruhu (Lane Assist) nebo asistent pro detekci překážek před vozem (Front Assist), který zahrnuje funkci rozpoznávání cyklistů a chodců, se dodávají standardně a mohou být doplněny technologiemi od asistenta pro sledování slepého úhlu přes rozpoznávání dopravních značek až po asistenta pro jízdu v dopravní koloně.

Ke komfortu významně přispívá také nezávislé topení, které umožňuje rychlejší vyhřátí interiéru a zahřátí motoru na provozní teplotu v extrémně chladném počasí. Tarraco je díky této funkci a bezklíčkovému přístupovému systému Kessy ještě praktičtějším vozidlem.

Mezi nejdůležitější komfortní prvky výbavy modelu Tarraco patří bezpochyby třízónová automatická klimatizace „Climatronic“, která nabízí cestujícím novou úroveň komfortu při cestování, ať sedí na předních sedadlech nebo v zadní části interiéru.
 

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků