10 / 3 779

Nový Mitsubishi Eclipse Cross PHEV - design, technologie, vývoj

8.12.2020 |  Štítky: Mitsubishi | hybridní pohon

Mitsubishi Eclipse Cross je sportovní SUV, jehož výrazný design, vytříbená japonská kvalita, jízdní dynamika, promyšlené uspořádání a pokrokové prvky výbavy měly k Mitsubishi Motors přilákat nové zákazníky.

Evropští zákazníci jednoznačně definovali konkrétní důvody k nákupu Eclipse Cross: design exteriéru, výbava, nový model a technologie pohonu 4WD, to vše ve větší míře než u konkurence. Zpětná vazba od zákazníků v Evropě nicméně rovněž poukazovala na několik oblastí vyžadujících zlepšení: design zádi vozu, objem zavazadelníku a spotřebu paliva.

Souběžně s tím se zvažovalo případné uvedení varianty PHEV s cílem rozšířit stávající okruh zájemců o Eclipse Cross na širší cílovou skupinu. Uvedené plánované rozšíření o nové skupiny zákazníků, odrážející jejich vkus a společenské sympatie, je značnou měrou v souladu s postavením modelu Eclipse Cross PHEV na křižovatce dvou klíčových (a stále oblíbenějších) evropských automobilových segmentů: kompaktních SUV a plug-in hybridních vozů.

Design

Model Eclipse Cross, úspěšně spojující všestrannost SUV se smělým a výrazným designem, obdržel od roku 2018 řadu globálních ocenění – např. GOOD DESIGN® od muzea architektury a designu Chicago Athenaeum v roce 2018 nebo Auto roku RJC na konferenci RJC (akce pořádaná výzkumníky v automobilovém průmyslu a motoristickými novináři v Japonsku).

Smělý a současně polarizující design exteriéru modelu Eclipse Cross musel jít s dobou, tedy zůstat sportovní a vysoce markantní, ale současně v elegantnější, rafinovanější a aerodynamičtější (snížení Cd o 2,6%) podobě daného motivu.

Vnější design modelu Eclipse Cross PHEV prošel postupným vývojem, konkrétně pak: 

  • Nové, výraznější ztvárnění charakteristické přední partie vozu – dynamický štít (Dynamic Shield) – s použitím rozšířeného a robustnějšího nárazníku se širšími LED světlomety a zahloubením mlhových světel a nahoře se štěrbinovými LED světly pro denní svícení a směrovými světly
  • Prodloužený profil (+ 14 cm) s cílem zdůraznit elegantnější vzhled a charakter, s jen mírně delším předním převisem (+3,5 cm) ale výrazně delším zadním převisem karoserie (+10,5 cm) coby výsledku úplného přepracování zadní partie vozu.
  • Nyní méně kolmá a ještě elegantnější výklopná záď nyní zaujme větším jednodílným zadním oknem, zasazeným do nové zádi, jejíž šestiúhelníkový trojrozměrný tvar připomíná kryt rezervního kola modelu Pajero ve snaze propojit městský styl s robustností SUV.
  • Novou výklopnou záď dále zkrášlují nová a robustnější charakteristická zadní světla ve tvaru písmene ‚T‘
  • Toto nové uspořádání společně s jemnějšími obrysy zadního nárazníku nyní působí nápadněji a současně přispívá ke zvětšení objemu zavazadelníku ze 448 na 471 litrů.
  • Nová 18" kola.

Modernizace se dotkla i barevných odstínů a čalounění, konkrétně uvedením bílého odstínu v rámci řady ‚Diamant‘ v návaznosti na původní červený odstín z roku 2017 – ten je výsledkem náročného vícefázového postupu lakování, zahrnujícího několik vrstev. Výsledný lak je kombinací zářivě bílého perleťového odstínu s kovovými odlesky. V nabídce je i nové světle šedé kožené čalounění.

Technologie

Svůj první vůz vyrobila skupina Mitsubishi před více než stoletím (Model-A v srpnu 1917). Od té doby její automobilová divize mnohokrát demonstrovala svůj ctižádostivý a často i průlomový přístup v rámci rozvoje nových automobilových segmentů a průkopnického uvádění nejmodernějších technologií.

Na rozdíl od obecného přístupu automobilového odvětví ke konstrukci plug-in hybridů se Mitsubishi Motors rozhodla vyvíjet svébytná plug-in hybridní vozidla – tedy namísto obvyklé jednodušší cesty obecné elektrifikace modelů se spalovacím motorem.

Konstruktéři MMC vyšli z poznatků výzkumu a vývoje na poli elektromobility, nashromážděných za posledních 50 let, a zvolili takový přístup, kdy základ představuje elektromobil.

Díky architektuře na bázi elektromobilu bez převodové skříně se Eclipse Cross PHEV chlubí zcela hladkým zrychlováním bez rázů při řazení. Systém pohonu PHEV na bázi elektromobilu je plně automatický, vyznačuje se hladkým chodem a není spojen s žádnými zásahy ze strany uživatele – a navíc je zcela spolehlivý.

Tři jízdní režimy

Eclipse Cross PHEV kromě základního režimu Normal nabízí tři specifické jízdní režimy, všechny aktivované automaticky operačním systémem PHEV a vždy s permanentním elektrickým pohonem 4WD: čistě elektrický režim (EV), sériový hybridní režim,  paralelní hybridní režim.

Model Eclipse Cross PHEV je dále vybaven voličem jízdních režimů, umožňujícím řidiči ručně navolit optimální jízdní režim v závislosti na aktuálních jízdních podmínkách: 

  • Tarmac (asfalt) = suchá zpevněná vozovka
  • Gravel (štěrk) = nezpevněná cesta
  • Snow = zasněžená cesta
  • Normal = všechny cesty
  • ECO = suchá zpevněná vozovka

Dlouhodobá perspektiva

Na cestě k rozvoji společnosti s nulovou uhlíkovou stopou (s nulovými emisemi CO2) do roku 2050 si firma dala za cíl snížit o 40 procent emise CO2 nových vozidel i vlastních obchodních aktivit a současně do roku 2030 zvýšit podíl elektromobilů v úhrnných prodejích na 50 procent.

Společnost Mitsubishi si je vědoma své odpovědnosti v roli výrobce a prodejce automobilů a nepolevuje ve svém úsilí pomáhat k rozvoji budoucí dynamické udržitelné společnosti.

Nové Mitsubishi Eclipse Cross bude na český a slovenský trh uvedeno začátkem dubna 2021.

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků