10 / 3 779

Nový Ford Transit Plug-in Hybrid a Tourneo Custom Plug-in Hybrid

16.10.2019 |  Štítky: Ford | užitkové vozy

Umožňují jízdu s nulovými emisemi bez obav z nedostatečného dojezdu.

Ford Transit Custom upevňuje svoje postavení nejprodávanější „jednotunové“ dodávky v Evropě rozšířením nabídky o nový model s plug-in hybridním pohonem. Inovativní Transit Custom Plug-in Hybrid se ve své kategorii stal prvním sériově vyráběným modelem s tímto druhem pohonu.

Transit Custom Plug-in Hybrid je schopen jízdy pouze na elektrický pohon, kdy neprodukuje žádné výfukové emise. To mu umožňuje vjezd do nízkoemisních zón, které v Evropě postupně přibývají. Dojezd na elektřinu činí dle cyklu NEDC až 56 km.

Díky promyšlenému umístění lithium-ion akumulátoru pod podlahou nabízí Transit Custom Plug-in Hybrid užitečné zatížení 1 130 kg a stejný nákladový prostor jako běžné varianty – 6,0 m3. Akumulátor je chráněn standardně poskytovanou zárukou na osm let nebo na 160 000 km.

„Zákazníci chtějí elektrifikované vozy, chápeme však jejich obavy z infrastruktury a dojezdu. Transit Custom Plug-in Hybrid přináší efektivitu bez kompromisů. Nabízí možnost elektrického pohonu s nulovými emisemi i svobodu delších cest,“ říká Ian Porter, šéfkonstruktér programu Transit Custom ve Ford of Europe.

Transit Custom Plug-In Hybrid je sériově vybaven palubním modemem FordPass Connect. Od roku 2020 bude možné objednat nový modul „Geofencing“, který zajistí automatické přepnutí na elektrický pohon při vjezdu do nízkoemisní zóny. Zákazníkům díky tomu pomůže dodržovat místní předpisy a vyhnout se pokutám v případě, že by řidič zapomněl aktivovat režim EV Now manuálně.

Stejným hnacím ústrojím je vybaven rovněž osmimístný velkoprostorový vůz Tourneo Custom Plug-in Hybrid. Představuje ideální volbu pro společnosti, které chtějí plnit cíle kvality ovzduší při přepravě osob v městských centrech, v okolí letišť a podobně.

Nulové emise. Nulové obavy z dojezdu
Lithium-ion akumulátor nového Transitu Custom Plug-in Hybrid lze nabíjet vstupem umístěným v předním nárazníku. Z domácí zásuvky 240 V 10 A se akumulátor zcela nabije za 4,3 hodiny, v případě využití komerční nabíječky na střídavý proud se doba nabíjení zkrátí na 2,7 h. Akumulátor se však průběžně dobíjí také během jízdy rekuperací energie při zpomalování nebo při jízdě setrvačností.

Řidič si může vybrat míru rekuperačního brzdění volbou režimu Drive nebo Low na voliči převodovky. Při uvolnění akcelerátoru v módu Low dojde k výraznějšímu zpomalování, v případě potřeby provázenému automatickým rozsvícením brzdových světel. Intenzivnějším zpomalením se zachytí větší množství kinetické energie.

Namísto běžného otáčkoměru se v přístrojovém štítu nachází ukazatel dobíjení/čerpání energie. Ukazatel teploty chladicí kapaliny byl nahrazen ukazatelem stavu nabití akumulátoru. Funkce palubního počítače byly uzpůsobeny hybridnímu hnacímu ústrojí a v přístrojovém štítu přibyly ukazatele režimu EV, údržby a upozornění na připojení napájecího kabelu. Na všech obrazovkách je vidět stavová lišta zobrazující zbývající vzdálenost do vybití akumulátoru i vyčerpání paliva.

Díky zabudovanému modemu FordPass Connect a mobilní aplikaci FordPass mohou řidiči sledovat průběh nabíjení také na dálku.

Ford zároveň spouští novou aplikaci pro chytré telefony a tablety, jejímž účelem je usnadnit provozovatelům elektrifikovaných automobilů této značky vyhledávání nabíjecích míst a platby za nabíjení. Díky spolupráci se společností NewMotion zprostředkuje Ford svým zákazníkům přístup k největší veřejné nabíjecí síti v Evropě. Pokrývá 30 zemí a tvoří ji 118 000 nabíjecích míst.

Nedávno Ford oznámil, že ve spolupráci s předními energetickými společnostmi nabídne zákazníkům instalaci domácích nástěnných nabíječek a tarifů se „zelenou“ elektřinou. Nástěnná nabíječka Ford disponuje až o 50 procent vyšším nabíjecím výkonem než běžná domácí zásuvka. Doba nabíjení se díky této výhodě zkrátí až o třetinu.

Vybaven pro podnikání
Transit Custom Plug-in Hybrid se vyrábí ve variantě L1 H1 s karoserií Van (skříňová dodávka) nebo Kombi. Všechny vozy budou sériově vybaveny klimatizací kabiny a vyhřívaným čelním oknem.

Tourneo Custom Plug-in Hybrid
Ještě před koncem letošního roku bude možné objednávat také Ford Tourneo Custom Plug-in Hybrid se stejným hnacím ústrojím jako v případě Transitu Custom Plug-In Hybrid.

Tourneo Custom Plug-in Hybrid bude dodáván v luxusním výbavovém stupni Titanium. Zejména v elektrickém režimu zprostředkuje posádce mimořádně tiché a kultivované cestování. Přitom nabízí stejný vnitřní prostor jako Tourneo Custom s vznětovým motorem 2.0 EcoBlue a nechybí zde ani možnost otočit sedadla ve dvou zadních řadách proti sobě, do „konferenčního“ formátu.

Již dříve Ford oznámil, že všechny své nové modely nabídne v nejméně jedné elektrifikované variantě – jako mild-hybrid, hybrid, plug-in hybrid nebo elektromobil. V duchu této strategie připravuje mimo jiné Transit s čistě elektrickým pohonem. Plány společnosti počítají s uvedením této novinky na trh v průběhu roku 2021.

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků