10 / 3 779

Nový Ford Focus ST

19.2.2019 |  Štítky: Ford | sportovní vozy

Ford ​včera představil nový Focus ST, vyvinutý divizí Ford Performance.

Je to stylový, komfortní a praktický rodinný vůz, přitom však nabízí vysoký dynamický potenciál a intenzivní zážitky ze sportovní jízdy. Nový Focus ST staví na vynikajících jízdních vlastnostech čtvrté generace Focusu. Nová platforma C2 byla pro tento model vylepšena o specifický podvozek, brzdy i hnací ústrojí. Výsledkem je nejlepší zážitek z jízdy v dosavadní historii Focusu ST, a to jak na silnici, tak na závodní dráze. Nový Focus ST se bude opět nabízet jako pětidveřový hatchback a kombi.

Nové pohonné jednotky mají až o 12 procent vyšší výkon a o 17 procent vyšší točivý moment. Zážehový motor 2.3 EcoBoost o výkonu 206 kW i vznětový agregát 2.0 EcoBlue o výkonu 140 kW se vyznačují příznivým průběhem výkonu i točivého momentu napříč celým rozsahem pracovních otáček. 

Namísto sériově dodávané šestistupňové samočinné převodovky se zákazníci budou moci rozhodnout pro novou samočinnou skříň se sedmi rychlostními stupni. Do Focusu ST poprvé přicházejí přepínatelné jízdní režimy. Volba režimu ovlivňuje funkci mnoha systémů vozu včetně elektronického posilovače brzd a elektromechanického řízení. Pětidveřový Focus ST s motorem EcoBoost může být vybaven adaptivními tlumiči pérování s plynule proměnnou charakteristikou (CCD).

Suverénní výkon
V rámci sady Performance, nabízené jako výbava na přání pro vozy s motorem 2.3 EcoBoost, dostanou zákazníci funkci automatického dorovnání otáček při podřazování, která umožňuje velmi rychlé, přitom však hladké změny rychlostních stupňů. Ford poprvé představil tuto technologii v modelu Mustang. Zkušení sportovně založení řidiči mohou funkci kdykoliv deaktivovat a dorovnávat otáčky sami klasickým způsobem, hranou chodidla na pedálu plynu.

Intuitivní jízdní vlastnosti podpořené moderní technikou
Nový Focus ST staví na vynikajících jízdních vlastnostech čtvrté generace Focusu. Záměrem vývojového týmu bylo navrhnout vůz, který kombinuje potěšení z jízdy na klikatých silnicích, přesvědčivý výkon na závodním okruhu a praktičnost v každodenním provozu lépe než konkurenční modely.

Focus ST se vznětovým motorem 2.0 EcoBlue je vybaven funkcí stranového rozdělování hnací síly, která omezuje prokluz odlehčeného vnitřního kola v zatáčce jeho citlivým přibrzďováním.

Přístrojový panel Focusu ST je inspirovaný supersportovním modelem Ford GT. Ukazatele plnicího přetlaku turbodmychadla, tlaku oleje a teploty oleje našly místo na digitálním přístrojovém štítu, tvořeném TFT obrazovkou o úhlopříčce 4,2 palce. Modely s motorem 2.3 EcoBoost a sadou Performance mají také funkci pevného startu Launch Control.

Soulad formy a funkce
V režimech Sport a Závodní trať je soundtrack motoru a výfuku zdůrazněn systémem elektronické podpory zvuku, který přispívá k intenzivnějšímu vnímání jízdy a poskytuje řidiči doplňkovou zpětnou vazbu.

Obě karosářské varianty se vyznačují velkorysou vnitřní šířkou a nejlepší nabídkou prostoru před koleny ve svém segmentu.

Anatomicky tvarovaná sedadla Recaro mohou být čalouněna kůží nebo kombinací kůže a materiálu Miko Dinamica. Sportovní atmosféru na palubě podtrhuje hliníková hlavice řadicí páky a prahové lišty s logem ST, stejně jako dekorační prvky se šestiúhelníkovým vzorem a šedé švy na sedadlech, dveřích i čalouněných částech středové konzoly.

Focus ST těží rovněž z rozsáhlého souboru asistenčních systémů, který již pomohl novému Focusu k zisku 13 různých ocenění a pětihvězdičkovému hodnocení Euro NCAP. Jedná se o:

- Adaptivní tempomat (ACC) rozšířený o funkci Stop & Go, rozpoznávání dopravních značek omezujících rychlost a systém udržování v jízdním pruhu;
- Adaptivní LED světlomety s funkcí prediktivního svícení do zatáček a osvětlení podle dopravních značek. Využívají kameru, s jejíž pomocí nastaví v předstihu světelný kužel podle průběhu silnice před vozem, a dokonce i podle dopravního značení;
- Aktivní parkovací asistent 2. Nově v kombinaci s automatickou převodovkou dokáže přidávat plyn i brzdit. Díky tomu zcela samočinně zaparkuje po pouhém stisku tlačítka;
- Průhledový (head-up) displej;
- Asistent vyhýbacího manévru. Pomáhá řidiči vyhnout se stojícím nebo pomalejším vozidlům a předejít tak nehodě.

Komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3 umožňuje ovládat audiosystém, navigaci, klimatizaci a připojené chytré telefony jednoduchými hlasovými povely nebo prostřednictvím osmipalcové dotykové obrazovky.

Nový Focus ST se v České republice objeví během června 2019.

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků