10 / 3 923

Nové BMW M2 CS

6.11.2019 |  Štítky: BMW | sportovní vozy

Představení nového BMW M2 CS znamená první vstup BMW M GmbH do prémiového segmentu kompaktních sportovních vozů navržených jako limitovaná speciální edice.

Tento mimořádně schopný vůz slouží také jako základ pro model BMW M2 CS Racing – nový základní závodní automobil BMW M Motorsport pro sezónu 2020, určený pro amatérské jezdce kategorie Clubsport.

BMW M2 CS stanovuje nové, v dané třídě vrcholné standardy v oblasti zrychlení, ovladatelnosti, preciznosti a agility, což z něj činí ideální volbu pro fanoušky vysokovýkonných automobilů nejvyššího kalibru. Nový model světa automobilů BMW M GmbH vzbudí emoce u mladší cílové skupiny. Ceny BMW M2 CS začínají na 95 tisících eur.

Aby limitovaná edice BMW M2 CS dávala jasně najevo svůj extrémně sportovní vzhled, který jednoznačným způsobem vyjadřuje její výjimečnou agilitu a dynamiku ještě dříve, než se vůbec rozjede, použilo BMW M GmbH řadu komponentů vyrobených z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP).

Poutavý design. Inteligentní lehká konstrukce s rozsáhlým využitím uhlíkových vláken.

Designový tým BMW M GmbH se zaměřil zejména na použití uhlíkových vláken, materiálu, který vzbuzuje emoce a díky své nízké hmotnosti a výjimečné pevnosti vytváří silné spojení se světem závodních vozů.

Nová kapota z plastů vyztužených uhlíkovými vlákny, která byla vytvořena speciálně pro BMW M2 CS, doplňuje rovněž z uhlíkových vláken vyrobenou střechu, jež se u BMW M2 objevuje vůbec poprvé. Kapota BMW M2 Competition byla přepracována a nyní se vyznačuje ve středu umístěným, leskle černým větracím otvorem. Hmotnost přední kapoty se snížila na polovinu. Nová střecha díky sendvičové konstrukci zvyšuje tuhost karoserie a vypadá, jako by s ostatními díly vozu tvořila jeden nerozdělený celek. Spolu s lehčí kapotou přispívá ke snížení těžiště automobilu, což vede k ještě lepším jízdním vlastnostem.

Nový nástavec předního nárazníku, Gurneyho odtrhová lišta na víku zavazadlového prostoru a zadní difuzor jsou vyrobeny z jasně zřetelných uhlíkových vláken, což jim dodává osobitý vzhled. Tato trojice doplňků, inspirovaná aerodynamickými komponenty závodních automobilů, zvyšuje přítlak modelu M2 CS a usměrňuje proudění vzduchu kolem karoserie i pod ní, čímž optimalizuje aerodynamiku vozu. Úchvatnou designovou tečkou je přepracovaný dvojitý výfukový systém se čtyřmi nerezovými koncovkami s M logem a také označení M2 CS. Modrý metalický lak Misano Blue je exkluzivně vyhrazen pro nové BMW M2 CS.

Jízdní vlastnosti. Divoké na okruhu, příjemné v každodenním provozu.

Základem senzačních jízdních vlastností BMW M2 CS je standardně dodávaný Adaptivní M podvozek a M sportovní brzdy. Adaptivní M podvozek dává řidičům na výběr mezi jízdními režimy Comfort, Sport a Sport+, z nichž každý mění nastavení tlumičů. Režim Comfort nabízí vynikající jízdní komfort v každodenním městském provozu, Sport se hodí k dynamické jízdě po okresních silnicích a řidiči, kteří se vydají s BMW M2 CS na závodní okruh, budou volit Sport+, nejtužší nastavení podvozku minimalizující náklony karoserie a maximalizující dynamické výkony. Elektrický posilovač řízení s M specifickým naladěním, jež v závislosti na rychlosti vozu a zvoleném nastavení pomocí funkce Drivelogic elektronicky mění účinek posilovače, umožňuje řidiči přizpůsobit charakteristiku řízení jeho osobním preferencím. Také M sportovní brzdy využívají závodní poznatky BMW M GmbH. BMW M2 CS je k dispozici i s M karbon-keramickými brzdami se šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu.

Vzpěra z uhlíkových kompozitů v motorovém prostoru BMW M2 CS byla použita už u modelu BMW M2 Competition. Tento jednodílný karbonový komponent váží pouhých 1,5 kilogramu a společně se vzpěrou mezi horním uložením tlumičů a přídí dodává této části vozu vysokou pevnost.

Speciálně navržená elastokinematika podélných ramen zadní nápravy zajišťuje přímější přenos hnacích sil, ale současně udržuje potřebnou úroveň komfortu. Všechna příčná ramena pětiprvkové zadní nápravy i náboje kol jsou vyrobeny z kovaného hliníku. Lehký ocelový pomocný rám zadní nápravy je napevno, bez pružných gumových prvků, přišroubovaný do karoserie. Tento typ uložení, který se obvykle používá u závodních automobilů, dále zlepšuje přesnost vedení kol a směrovou stabilitu.

Rychlá elektronika stabilizačního systému DSC (Dynamic Stability Control) precizním způsobem řídí ovladatelnost vozu, zajišťuje vynikající přilnavost při jízdě na mokrém nebo kluzkém povrchu a zabraňuje náhlé ztrátě trakce. Systému DSC v jeho práci pomáhá Aktivní M diferenciál s elektronicky řízenou svorností pomocí lamelové spojky, který s bezkonkurenční precizností a rychlostí zlepšuje trakci a stabilitu. Svorný účinek se v závislosti na jízdní situaci může měnit od 0 až po 100 % a zohledňuje úhel natočení volantu, polohu plynového pedálu, tlak na brzdový pedál, točivý moment motoru, rychlost otáčení kol a stáčivost vozu kolem svislé osy. Režim M Dynamic Mode (MDM) je dílčí funkcí systému DSC, lze jej aktivovat podle potřeby a umožňuje větší stupeň prokluzu hnaných kol.

BMW M2 CS jezdí na 19palcových kovaných kolech Y-spoke v leskle černém provedení. I v jejich případě inženýři M GmbH uplatnili principy systematického snižování hmotnosti. Přední kola jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 s rozměrem 245/35 ZR 19, které byly speciálně připraveny pro M2 CS a nabízejí maximální boční vedení, směrovou stabilitu, citlivost řízení a přesnost vedení stopy. Zadní pneumatiky 265/35 ZR 19 optimalizují trakci, boční vedení a směrovou stabilitu.

Motor. Okamžitý nástup výkonu díky technologii.

Dvakrát přeplňovaný řadový šestiválec BMW M2 CS vychází z pohonné jednotky pracující v BMW M4 Competition Coupé a nabízí to nejlepší z obou světů. Technologie M TwinPower Turbo udržuje maximální točivý moment dostupný v širokém rozsahu otáček. Motor však řidičům vykouzlí úsměv na tváři také svou příkladnou hospodárností. Řadový šestiválcový motor generuje maximální výkon 331 kW (450 k) při 6250 1/min. Nejvyšší točivý moment 550 Nm je k dispozici mezi 350 a 5500 1/min. To umožňuje BMW M2 CS vystřelit z 0 na 100 km/h za pouhé 4,0 sekundy za předpokladu, že je vybaveno volitelnou sedmistupňovou M dvouspojkovou převodovkou (M DCT). Se šestistupňovou manuální převodovkou stejný sprint trvá 4,2 s. Maximální rychlost modelu ze speciální edice, který je standardně vybaven paketem M Driver’s, je elektronicky omezená na 280 km/h. Modely s manuální převodovkou dosahují kombinované spotřeby paliva 10,4–10,2 l/100 km a kombinovaných emisí CO2 238–233 g/km. Vozy vybavené převodovkou M DCT spálí v kombinovaném cyklu pouze 9,6–9,4 l/100 km a dosahují hodnoty emisí CO2 219–214 g/km. Škodliviny ve výfukových plynech v zemích EU dále snižuje zážehový filtr pevných částic.

Výfukový systém, který nabízí ještě větší estetickou a zvukovou přitažlivost než v případě BMW M2 Competition, tvoří dvě části a je zakončen čtveřicí koncovek, z nichž každá má na sobě vyražené logo M. Dvě elektricky ovládané klapky zajišťují, že BMW M2 CS vydává zvuk hodný modelu BMW M.

Provedení interiéru. Zaměřené na jízdu, sportovní, lehké.

Interiér BMW M2 CS kombinuje exkluzivní, autentickou estetiku se sportovním a luxusním vzhledem Alcantary a inovativním lehkým designem. Materiál CFRP byl použit také na madla dveří a jejich obložení.

Skořepinová sedadla vycházejí ze sedadel určených pro motorsport a zaručují optimální vedení těla i v případě, kdy řidič atakuje limity vozu na závodním okruhu. Opěradla sedadel jsou čalouněna kůží Merino a Alcantarou, jejich červené kontrastní prošívání zdobí také loketní opěrky, středovou konzolu, obložení dveří a boční panely. Červené kontrastní prošívání se opět objevuje na zadních sedadlech čalouněných kůží Merino.

Do interiéru vnáší další dávku autentického závodního stylu volitelný M sportovní volant s exkluzivním alcantarovým čalouněním. Aby se závodníci cítili jako doma, má na pozici 12 hodin červený středicí proužek a nabízí bezkonkurenční přilnavost ve všech jízdních situacích. Unikátní označení modelu M2 CS na přístrojovém panelu je přes M sportovní volant zřetelně vidět. Luxusní Alcantara zdobí také loketní opěrku a ozdobnou lištu palubní desky. Velké červené logo CS na liště tento vůz jasně identifikuje jako nový vrcholný model řady M2 – takový, který vypadá úchvatně jak na závodním okruhu, tak i v každodenním provozu.

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků