10 / 3 923

Nové BMW 330e Sedan - sportovnější a úspornější

16.11.2018 |  Štítky: BMW | elektrický pohon | sportovní vozy

Vynikající jízdní dynamika a příkladná hospodárnost jsou klíčovými vlastnostmi nového BMW řady 3 Sedan.

S rozšířením nabídky motorů o plug-in hybridní pohonnou jednotku dostávají tyto základní vlastnosti nového sportovního sedanu další a především průkopnický rozměr. V případě nového BMW 330e Sedan je technologie BMW eDrive kombinována se zážehovým 4válcem a nabízí výrazně posílený sportovní styl. Jde o první vůz značky BMW vybavený funkcí XtraBoost, která krátkodobě zvyšuje výkon plug-in hybridního systému 185 kW o dalších 30 kW. Kromě spontánnějších reakcí na sešlápnutí plynového pedálu ve srovnání s předchozí generací také zvyšuje dojezd čistě na elektrický pohon o 50 procent. Nyní je BMW 330e Sedan schopné ujet až 60 km bezemisních kilometrů. Spotřeba paliva a emisní hodnoty klesly ve srovnání s předchozím modelem o 10 % na 1,7 l/100 km a 39 g/km CO2.

Plug-in hybridní systém tvoří 2litrový zážehový čtyřválec BMW TwinPower Turbo s výkonem 135 kW a elektromotor, který je schopen trvale generovat výkon 50 kW k a krátkodobě až 83 kW. Společně tyto dvě pohonné jednotky vyvíjejí celkový výkon 185 kW a maximální točivý moment 420 Nm. V jízdním režimu HYBRID je nové BMW 330e Sedan schopné jízdy čistě na elektrický pohon do rychlosti 110 km/h. V režimu ELECTRIC je lokálně bezemisní jízda možná do rychlosti 140 km/h. 

Jedním z nových prvků nového BMW 330e Sedan je funkce XtraBoost, která vozu uděluje nejvyšší úroveň dynamických výkonů. Funkce se aktivuje snadno, a to volbou jízdního režimu SPORT. Vůbec poprvé je u hybridního modelu BMW k dispozici specifické naladění charakteristiky plynového pedálu, který nabízí přesnost reakcí, specifický program řazení 8stupňové převodovky Steptronic, stejně jako podřazování, jež vytváří efekt brzdění motorem.

Elektromotor funguje nejen pro pohon vozu, ale v režimu generátoru je připraven také účinně rekuperovat kinetickou energii při zpomalování a brzdění, a tím nabíjet akumulátor. Takto získaná elektrická energie, nebo energie z elektrické sítě, slouží rovněž k zásobování elektrické sítě vozu.

Vysokonapěťový akumulátor nového BMW 330e Sedan je umístěn pod zadními sedadly, zatímco palivová nádrž se nachází nad zadní nápravou. To znamená, že se objem zavazadlového prostoru u plug-in hybridního modelu snížil jen nepatrně. 

Kromě toho je pro plug-in hybridní variantu nového BMW řady 3 Sedan k dispozici prakticky kompletní nabídka volitelných prvků výbavy. Jako alternativa k základní verzi se nové BMW 330e nabízí také v modelových variantách Advantage, Sport Line, Luxury Line a M Sport. Kromě jiného může být vybaveno Adaptivním M podvozkem, variabilním sportovním řízením a M sportovním brzdovým systémem. K dispozici je kompletní nabídka inovativních asistenčních systémů, které optimalizují komfort a bezpečnost – od výbavy Driving Asisstant Professional s udržováním v jízdních pruzích a autonomním řízením po parkovací asistent s couvacím asistentem. Standardní výbava nového BMW 330e Sedan obsahuje dálkově ovládané vyhřívání a chlazení interiéru. Energie vysokonapěťového akumulátoru se totiž využívá také k napájení nezávislého topení. Při nízkých venkovních teplotách lze interiér vozu před odjezdem pohodlně vyhřát, a to i v situacích, kdy je stav nabití akumulátoru nízký. 

Vůz bude uveden na trh v létě 2019.

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků