10 / 4 140 další
Mercedes zastavuje vývoj velké platformy MB.EA pro elektromobily
Novinky > Mercedes zastavuje vývoj velké platformy MB.EA pro elektromobily
Vzhledem k poklesu poptávky po elektromobilech zastavuje Mercedes vývoj architektury MB.EA pro budoucí modely tříd E a S. Mercedes předpokládá, že bude souběžně vyvíjet spalovací a elektrické vozy déle, než se původně předpokládalo, a to až do roku 2030.
Společnost Mercedes-Benz zastavuje vývoj plně elektrické platformy MB.EA pro větší modely, jako je třída S a třída E, protože se zpomaluje přechod na elektromobily a náklady na vývoj elektromobilů stále rostou. Namísto velké architektury MB.EA, jejíž uvedení na trh je plánováno na rok 2028, bude z nákladových důvodů dále vyvíjena stávající architektura EVA2 (Electric Vehicle Architecture), informoval v pondělí německý hospodářský list Handelsblatt.
Mercedes předpokládá, že bude souběžně vyvíjet spalovací a elektrické vozy déle, než se původně předpokládalo, a to až do roku 2030.
Mercedes zprávu listu Handelsblatt potvrdil sesterskému časopisu Automotive News Europe Automobilwoche. "Tempo transformace se bude odvíjet od podmínek na trhu a přání našich zákazníků," uvedla společnost.
Cíl pro rok 2030 v oblasti elektromobilů je ohrožen
Generální ředitel skupiny Mercedes-Benz Ola Kallenius v únoru prohlásil, že cíl kompletního přechodu na elektromobily do roku 2030 nebude za současných podmínek na trhu dosažen, protože poptávka nebude držet krok.
Mercedes očekává, že elektrifikované vozy - plně elektrické a plug-in hybridní - budou do konce desetiletí tvořit až polovinu prodejů.
Modely se spalovacími motory (ICE) by se mohly prodávat "až do 30. let", pokud bude dostatečná poptávka, uvedl minulý týden Kallenius.
V únoru společnost varovala, že elektromobily zůstanou kvůli pomalejší poptávce, než se očekávalo, ještě několik let dražší než vozy s ICE, a přiznala nedostatečný zájem spotřebitelů o elektromobily.
Mercedes stále plánuje uvedení plně elektrického terénního vozu třídy G, který byl představen na pekingském autosalonu na začátku tohoto měsíce.
Společnost vykázala v prvním čtvrtletí pokles zisku před úroky a zdaněním (EBIT) o 30 % na 3,86 miliardy eur (4,13 miliardy USD).
Mercedes čelí mnoha výzvám - od levných čínských konkurentů až po spirálovitě rostoucí výdaje na vlastní operační systém MB.OS -, když přepracovává svůj prodejní model a prodává poslední zbývající firemní prodejny soukromým investorům.
Automobilky v Evropě se potýkají se zpomalováním prodeje elektrických vozidel, protože nadšení pro tato vozidla ochladlo v souvislosti s postupným rušením štědrých dotací zavedených na podporu poptávky.
Cenová válka mezi výrobci elektromobilů v čele se společností Tesla také ovlivňuje marže.
Přechod na elektromobily a digitální technologie
Analytik společnosti Gartner Pedro Pacheco uvedl, že Mercedes patří mezi mnoho starších výrobců automobilů, kteří se snaží zvládnout dvojí transformační výzvy - digitalizaci a elektrifikaci -, jimž odvětví čelí.
"Všichni se setkali s protivětrem, kdy možná prodeje elektromobilů nebyly tak velké nebo marže nebyly tak vysoké, jak se očekávalo," řekl Pacheco. "Začali se trochu bát a nyní ustupují od svých původních závazků v oblasti elektrifikace."
Uvedl, že prodej elektromobilů sice nadále roste, ale tento růst se zpomaluje a nejistota na trhu tlačí starší automobilky do defenzivního režimu.
"Chápu postoj těchto starších výrobců OEM, ale problém je v tom, že mají příliš velkou averzi k riziku," řekl Pacheco. "Mají tendenci vracet se ke starým zavedeným produktům a dojit dojnou krávu až do úplného konce."
Podle něj může být nejednoznačnost snahy operovat se dvěma různými kategoriemi výrobků pro spotřebitele a investory velmi matoucí.
"Trh je nyní v jakési kocovině, zejména na největším trhu, v Německu, kde stáhli všechny finanční pobídky pro nákup elektromobilu," řekl.
Redaktor: Autosystem.cz
Zdroj: www.autonews.com