10 / 3 923

Legendární Ford Transit opět zvyšuje laťku produktivity

7.10.2019 |  Štítky: Ford | hybridní pohon | užitkové vozy

Ford uvedl na trh nový „velký“ Transit s nosností do dvou tun. Historicky nejinteligentnější, nejúspornější a nejproduktivnější Transit významně pomůže provozovatelům uspět v moderním podnikatelském prostředí.

Vylepšením prošlo více než 4600 jednotlivých součástí Transitu. Pohonné jednotky i asistenční systémy jsou modernější. Ve výsledku to znamená, že nový Ford Transit odveze ještě více nákladu, spotřebuje ještě méně paliva a obsluhuje se ještě snadněji.

Vyspělé asistenční systémy pomohou řidičům nového Transitu parkovat, dodržovat rychlost, a dokonce i zabránit nehodám v rušném městském provozu.

Nový Ford Transit se již prodává. Staví na úspěších dosavadního modelu, který pomohl udělat z řady Transit lídra segmentu v Evropě i v Severní Americe.

Nižší spotřeba. Širší výběr

Vyspělý vznětový motor Ford 2.0 EcoBlue prošel další optimalizací, zaměřenou na snížení spotřeby. Podle údajů Fordu, které vycházejí z homologačního zkušebního cyklu WLTP, je až o sedm procent úspornější než dosud. V kombinaci se šestistupňovou mechanickou převodovkou má nový Transit dle WLTP spotřebu paliva od 7,6 l/100 km a emise CO2 od 200 g/km.

Dosavadní nabídku variant motoru EcoBlue – 79,2 kW (108 k), 96 kW (130 k) a 125 kW (170 k) – rozšiřuje nové provedení 136 kW (185 k), které se zároveň pyšní točivým momentem 415 Nm.

Namísto sériově montované šestistupňové manuální převodovky bude od jara 2020 možné objednávat do vozů s pohonem zadních kol novou 10stupňovou samočinnou převodovku s funkcí adaptivního časování změn rychlostních stupňů.

První mild-hybrid v segmentu

Provozovatelé požadující ještě nižší spotřebu paliva si mohou objednat nový Ford Transit v inovativním provedení mHEV se 48V mild-hybridním pohonem. Lze ho kombinovat s pohonem předních i zadních kol a dle cyklu WLTP přináší snížení spotřeby paliva přibližně o další tři procenta. V provozu s vysokým podílem zastavování a opětovných rozjezdů však úspora činí až osm procent.

Jízda na úrovni

Vytříbený jízdní projev Transitu, který se blíží osobním vozům, doznal dalšího zlepšení. Díky elektrickému posilovači řízení vyžaduje parkování a manévrování menší ovládací síly než dosud. Přítomnost elektrického posilovače navíc umožnila zařadit do Transitu nové asistenční technologie – aktivní parkovací asistent a asistent pro jízdu v pruzích.

Poprvé si řidiči Transitu budou moci vybírat z několika přepínatelných jízdních režimů podle aktuálních provozních podmínek: Eco, Kluzký povrch, Bláto/Koleje (v modelech s pohonem všech kol) a Jízda s přívěsem. Ten se uplatní zejména při tažení velkých přívěsů nebo lodí o vyšší hmotnosti, než obnáší provozní hmotnost samotného tažného vozidla.

Nejvyšší technicky přípustná hmotnost soupravy činí v případě nového Transitu 350 s pohonem zadních kol a stálým převodem 4,1:1 až 7 000 kg. To znamená, že tyto vozy mohou tahat přívěsy o hmotnosti až 3 500 kg.

Nechybí rozsáhlá soustava asistenčních systémů, jež přispívají ke snížení stresu a únavy řidiče, popřípadě mohou i zabránit nehodě. Patří k nim hlídání mrtvých úhlů s podporou jízdy s přívěsem, inteligentní adaptivní tempomat, zdokonalený systém pro navrácení do jízdního pruhu, předkolizní asistent s detekcí chodců.

Mezi další funkce zpříjemňují život zejména při manévrování a parkování v rušných firemních areálech nebo v městských ulicích patří širokoúhlé kamery vpředu i vzadu, vysoko umístěná zadní kamera, parkovací asistent s dodatečnými senzory po stranách, aktivní parkovací asistent, asistent vyparkování  a varování před projíždějícími vozy při couvání z parkovacího místa.

Práci řidičům usnadní také výkonné LED světlo nad zadními dveřmi a nové elektricky ovládané boční posuvné dveře, které bude možné objednávat od jara 2020.

Osvěžený exteriér, praktický nový interiér

Elegantní nová tvář Transitu se vyznačuje vyšší, asertivnější mřížkou se třemi lištami a upraveným vzhledem spodních partií. Nově tvarované přední panely i nárazník mají příznivější aerodynamické vlastnosti a výraznější vzhled. Vozy ve vyšších stupních výbavy jsou opatřeny výkonnými bi-xenonovými světlomety a novými LED světly denního svícení s charakteristickým světelným podpisem rodiny Transit.

Nová palubní deska disponuje řadou praktických detailů pro řidiče, kteří používají vůz jako mobilní kancelář. V její horní části jsou tři otevřené přihrádky. V nižších stupních výbavy se na palubní desce nachází rovněž držák na mobilní telefon nebo tablet.

Stejně jako v případě odcházejícího modelu mohou zákazníci vybírat z mnoha verzí. V nabídce najdeme pohon předních, zadních i všech čtyř kol a mnoho různých karosářských variant včetně nedávno představeného sníženého podvozku Transit Plošina.

Nové motory a technologie také pro Transit Custom

Stejné novinky jako nový „velký“ Transit nabízí rovněž oblíbený Transit Custom. I ten se dočkal vylepšeného vznětového motoru 2.0 EcoBlue včetně vrcholné 136kW varianty mild-hybrid. Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 dle metodiky WLTP začínají v případě nového Transitu Custom na 6,7 l/100 km, respektive 175 g/km.

Nový zabudovaný modem FordPass Connect umožní správcům vozových parků zlepšit vytíženost vozů a snížit provozní náklady. Pro Transit Custom je nově k dispozici také rozšířená soustava pokročilých asistenčních technologií od aktivního parkovacího asistentu přes inteligentní adaptivní tempomat a asistent jízdy v pruzích až po systém hlídání mrtvých úhlů s funkcí pro jízdu s přívěsem.

Na jaře roku 2020 navíc rozšíří nabídku inovativní model plug-in hybrid s možností bezemisní jízdy na elektrický pohon v centrech měst.

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků