10 / 2 117

Hyundai Motor odhaluje nejnovější vysokovýkonný model, zcela nový Hyundai i20 N

21.10.2020 |  Štítky: Hyundai

Sportovní hatchback Hyundai, inspirovaný soutěžním vozem i20 WRC je připraven pro ostrou jízdu na závodních okruzích, ale řidiče potěší i v každodenním provozu.

Stejně jako ostatní modely Hyundai N nabízí i20 N radost z jízdy díky motoru s jedinečnými výkonovými parametry a mnoha dalším technickým inovacím zaměřeným na dosahování mimořádné jízdní dynamiky. Nejnovější model uspokojí sportovně orientované automobilové nadšence a rozšiřuje produktovou řadu vysokovýkonných modelů Hyundai v Evropě, která zahrnuje modely i30 N a i30 Fastback N.

Zcela nový i20 N má své kořeny v motoristickém sportu. Inspirací při jeho vzniku byl soutěžní vůz i20 Coupe WRC, který je rozsáhle upravenou verzí silničního modelu Hyundai i20. Hmotnost modelu i20 N proto také odpovídá minimální hmotnosti stanovené pravidly mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship). Právě s tímto modelem Hyundai slaví úspěchy. V sezoně 2019 se stal Hyundai mistrem světa WRC v hodnocení konstruktérů, mimo jiné i díky čtyřem vítězstvím. Značka Hyundai dosáhla dodnes celkem 17 vítězství v mezinárodních automobilových soutěžích nejvyšší úrovně.

 

Působivý vnější design bez kompromisů

Zcela nový i20 N dává na odiv nekompromisní a působivý vzhled, který umocňuje ryzí zážitky z mimořádně sportovní jízdy. Vnější design zvýrazňuje vysokovýkonný charakter tohoto modelu kombinací prvků známých z historie účasti značky Hyundai v automobilových soutěžích. Jeho základem je „smyslná sportovnost“, aktuální designová identita společnosti, která vytváří pro řidiče emocionální přitažlivost. Sportovní, dynamický styl výchozího modelu Hyundai i20, který je etalonem ve své třídě, je doplněn aerodynamicky funkčními tvary. Mezi sportovní úpravy patří také snížení světlé výšky o 10 mm.

Přídi dominuje přední nárazník s velkým otvorem pro přívod vzduchu k přeplňovanému motoru. Široká maska chladiče s logem N má specifickou mřížku inspirovanou šachovnicovou vlajkou, jež prozrazuje připravenost zcela nového modelu i20 N k jízdě na závodních okruzích. Tenký spoiler pod maskou chladiče s ozdobnými prvky v odstínu Tomato Red rovněž umocňuje sportovně orientovaný design tohoto modelu. Tato barva sahá přes nová obložení bočních prahů až k zádi, jejíž šířku umocňuje. Jedinečné boční prahy navíc zesilují dojem propojení mezi přídí a zádí vozidla.

 

Výkonný přeplňovaný motor zcela nového modelu i20 N je dalším zdrojem radosti z jízdy

Zcela nový model i20 N je poháněn přeplňovaným motorem 1.6 T-GDi ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou. Tato poháněcí jednotka je prvním zástupcem nové generace motorů v evropském modelu Hyundai. Jako neúnavný zdroj mimořádné hnací síly poskytuje nejvyšší výkon 204 k a maximální točivý moment 275 Nm. S pohotovostní hmotností 1190 kg je stejně lehký jako soutěžní vůz i20 Coupe WRC a výkonovou hmotností se řadí mezi nejlepší ve své třídě. Zcela nový model i20 N dosahuje nejvyšší rychlosti 230 km/h a z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za pouhých 6,7 sekundy.

Motor nabízí mimořádně plochou křivku točivého momentu, která zajišťuje rychlé reakce a vylepšenou akceleraci. Pro řidiče to znamená ještě více radosti z jízdy na silnici nebo závodním okruhu. Inženýři se zaměřili na zvýšení točivého momentu a výkonu v nižších otáčkách, aby mohli řidiči využívat více z potenciálu motoru také v každodenním provozu. Zcela nový model i20 N udržuje točivý moment na maximální hodnotě od 1750 až do 4500 min-1, zatímco nejvyššího výkonu dosahuje mezi 5500 a 6000 min-1. Tato výkonová charakteristika zlepšuje akceleraci ve středních a vysokých rychlostech a zajišťuje konzistentně vysoké výkony v nejrozmanitějších provozních podmínkách.

 

Sportovní prvky výbavy pro mimořádné potěšení za volantem

Zcela nový model i20 N je vybaven řadou speciálních funkcí zvyšujících radost ze sportovní jízdy. Systém N Grin Control nabízí zákazníkům vysokou úroveň individualizace prostřednictvím pěti odlišných jízdních režimů: Normal, Eco, Sport, N a N Custom. Jízdní režimy upravují charakteristiky motoru, elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC (Electronic Stability Control), zvuku výfuku a řízení, aby byly optimalizovány pro rozmanité provozní podmínky. V režimu N Custom si mohou řidiči vybírat nastavení z režimů Normal, Eco, Sport a Sport+ pro každý z výše uvedených komponentů podle svých řidičských preferencí a stavu vozovky, a to prostřednictvím „pavučinového diagramu“ na displeji multimediálního a navigačního systému. Speciální tlačítka N navíc umožňují přednastavit jakoukoliv volbu dle individuálních potřeb. Pro radost z ještě sportovnější jízdy může elektronicky řízený stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control) pracovat ve třech režimech: zapnuté ESC, sportovní nastavení ESC a kompletně vypnuté ESC.

 

Technika a konektivita

Zcela nový model i20 N je vybaven datovým systémem pro sportovní jízdu, který sleduje výkony řidiče na závodním okruhu a poskytuje mu vodítka pro další zlepšování jeho řidičských dovedností. Tato funkce ukládá a zobrazuje data o jízdě, včetně informací o výkonu, točivém momentu a plnicím tlaku. Její součástí jsou také stopky pro měření časů na kolo a zrychlení.

Pro zcela nový model i20 N je na přání nabízen navigační systém s 10,25“ dotykovým displejem LCD, speciálním obsahem N a uživatelskými rozhraními Apple CarPlay a Android Auto. K dispozici je rovněž nejnovější verze systému Bluelink, zpřístupňující nejmodernější služby značky Hyundai pro síťově propojené automobily. Široká škála služeb, poskytovaných na základě konektivity, zahrnuje například služby Hyundai LIVE Services, online vedení trasy a navigaci na posledním úseku cesty. K dispozici jsou také funkce s dálkovým přístupem prostřednictvím aplikace Bluelink pro chytré telefony. Bluelink se dodává s pětiletým předplatným zdarma.

Zcela nový model i20 N bude uveden na evropské trhy na jaře 2021.

 

 

Autor: Autosystem.cz

Reklama X
<<

máme 29 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 67 000 spokojených zákazníků