10 / 3 779

CUPRA e-Racer

5.3.2018 |  Štítky: Seat

- CUPRA e-Racer, první 100% elektrický cestovní závodní vůz na světě, dosahuje nejvyšší rychlosti 270 km/h
- Sada akumulátorů s 6072 akumulátorovými články napájí čtyři elektromotory, které udělují vozu zrychlení z klidu na 100 km/h za nepatrně více než tři sekundy
- Návrh designu a montáž vozidla si vyžádaly více než 20 000 hodin práce

1) Automobil s 6072 akumulátorovými články: Akumulátory tohoto elektromobilu mají stejný výkon jako akumulátory 9000 mobilních telefonů. Zdroj elektrické energie je složen z celkem 23 modulů, z nichž každý má 264 článků. Nabíjení na maximální kapacitu trvá 40 minut.

2) Akumulátory mají hmotnost bezmála půl tuny: Hmotnost akumulátorů 450 kg představuje třetinu pohotovostní hmotnosti vozidla. Z toho důvodu „bylo jejich umístění jednou z největších výzev, před nimiž jsme stáli“, říká Xavier Serra, technický ředitel tohoto projektu. „Jsou tak velké a těžké, že jsme je museli rozdělit a rozmístit po celé spodní části vozu, abychom zachovali vyvážené nastavení a funkčnost.“

3) Automobil se čtyřmi elektromotory: „Jedním z nejpřekvapivějších aspektů tohoto vozidla musí být jeho výkon,“ ujišťuje Xavier Serra. Závodní vůz je vybaven čtyřmi elektromotory, uloženými v zadní části karoserie. „Elektromotory závodního vozu CUPRA e-Racer dosahují 12 000 otáček za minutu v porovnání s 6500 otáčkami za minutu u závodního vozu se spalovacím motorem na benzin. Vůz je navíc vybaven jednostupňovou převodovkou,“ potvrzuje Serra.

4) Vítězný design: „Hlavním cílem bylo vylepšit aerodynamiku.“ Z tohoto důvodu byla vnější zpětná zrcátka nahrazena miniaturními kamerami, „aby byl vůz ještě dynamičtější“, dodává Serra. Jezdec může sledovat veškeré dění kolem vozidla na velkém displeji integrovaném do přístrojové desky.

5) Komár na asfaltu: Serra tvrdí, že pocit za volantem je odlišný od závodního vozu se zážehovým motorem a první věcí, která jezdce ohromí, je „akcelerace“. Také zvuk vydávaný tímto vozem je něčím novým. „Na rozdíl od konvenčního vozu vydává tento elektromobil bzučivý zvuk jako komár.“

6) Od tradičního Leonu k závodnímu vozu: Nový závodní vůz CUPRA e-Racer vychází ze skeletu karoserie modelu SEAT Leon. Karoserie byla vyztužena bezpečnostními prvky, jako je vnitřní ochranný rám, aby byl vůz připraven na závodní nasazení.

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků