10 / 3 779

Citroën představuje svou vizi mobility


Koncept autonomní mobility Citroën Autonomous Mobility Vision se společně s vozem Citroën Ami vydal do Las Vegas, aby spolu překvapily a ohromily návštěvníky veletrhu CES a představily know-how a inovace Citroënu, které pomáhají řešit současné i budoucí výzvy v oblasti mobility.

Městská mobilita se rychle mění. Velká města ve snaze snížit svou uhlíkovou stopu omezují přístup vozidlům, která nejvíce znečišťují životní prostředí. Proto je naprosto nezbytné navrhnout relevantní řešení udržitelné mobility přizpůsobená potřebám uživatelů, kteří chtějí ekologičtější, bezpečnější a cenově dostupnější vozidla. Podle značky Citroën by mobilita budoucnosti mohla být čistá, sdílená, autonomní a propojená. Dokonalým ztělesněním této filozofie je koncept Citroën Autonomous Mobility Vision, který uživatelům poskytuje dopravu na míru s odpovídajícími zážitky a souvisejícími službami. Díky Citroënu se uživatelé již nemusí soustředit na řízení, ale získají čas na to, aby si cestování užili.

Ami je nedílnou součástí strategie elektrifikace značky Citroën. Našel si své místo na trhu mikromobility, kde vytvořil nový segment: dvoumístnou elektrickou čtyřkolku, která se může pochlubit ultrakompaktními rozměry, dostupností (z hlediska věku a ceny) a ochranou. Představuje alternativu k jednostopým prostředkům a veřejné dopravě. Nabízí mnohostranné využití a může být sdílen v rámci rodiny, když teenageři souhlasí s tím, že ho půjčí rodičům.

Koncept „Citroën Autonomus Mobility Vision“ předznamenává sdílenou autonomní městskou mobilitu

Citroën se prostřednictvím konceptu Citroën Autonomous Mobility Vision připravuje na potřeby městské mobility zítřka a využívá své technologické know-how ke zvýšení pohody uživatelů, současně je šetrný k životnímu prostředí a optimalizuje podmínky dopravy ve městech.

Cílem tohoto autonomního open source konceptu je vynalézavým způsobem zlepšit plynulost dopravy ve městě a poskytnout uživatelům originální a uklidňující zážitek, při kterém se prostě mohou jen nechat unášet. Flotila autonomních a vzájemně propojených dopravních robotů Citroën Skates, na nichž budou samostatně umístěny tzv. kapsle (Pody), bude pro optimalizaci městské dopravy jezdit po vyhrazených jízdních pruzích dokonale začleněných do městského prostředí. Skates slouží jako vektory mobility, na jejichž platformy je možné umístit Pods vytvořené různými společnostmi. Uživatelé tak mají 24 hodin denně přístup ke službám podle svého výběru, například si mohou v útulném prostředí číst knihu, sledovat video, poslouchat hudbu a přitom popíjet, nebo při jízdě sportovat.

Toto sdílené autonomní řešení má celou řadu výhod. Snižuje dopravní zátěž ve velkých městech a díky elektrickému pohonu snižuje jejich uhlíkovou stopu. Nabízí také mnohostranné využití a je mnohem levnější než individuální autonomní vůz. Rozšíření tohoto přístupu je proto založeno na optimálním využívání zdrojů prostřednictvím celého ekosystému, který tvoří Pody, Citroën Skates, vyhrazené jízdní pruhy, správa vozového parku.

Citroën AMI, originální objekt udržitelné mobility

Ami dokonale ztělesňuje hodnoty Citroënu, jako jsou inovace, silný zájem o společenské výzvy a odhodlání nabízet mobilitu s nulovými emisemi CO2. Tento objekt mikromobility vytvořil nový segment na trhu díky svým charakteristickým vlastnostem: dostupnosti (ve Francii od 14 let) a ceně, kompaktním rozměrům, které usnadňují řízení a parkování a umožňují pohodlnou přepravu dvou osob vedle sebe, zjednodušenému nabíjení za pouhé tři hodiny prostřednictvím běžné zásuvky 220 V, ochrannému aspektu (ochrana proti nárazům a nepříznivému počasí) a okouzlující osobnosti.

Citroën Ami je skutečně populární fenomén. Důkazem toho je velmi početná komunita fanoušků, která se vytvořila během pouhých několika měsíců a kterou tvoří zákazníci vyjadřující své názory na sociálních sítích, jež si vyměňují osvědčené postupy a soutěží o to, jak si Ami nejlépe přizpůsobit. Jeho úspěch v Evropě předčil naše očekávání: od uvedení na trh již registrujeme více než 14 000 objednávek a 80 % zákazníků je pro Citroën nových.

Za tento úspěch vděčíme také celému ekosystému vyvinutému speciálně pro Ami, který zahrnuje plně digitální postup, kdy se zákazník může s Ami seznámit na internetu, může si ho nakoupit online a nechat si ho doručit domů. Zahrnuje i domácí testovací jízdy a zcela nové distribuční kanály, které doplňují našich 200 zúčastněných prodejců Citroën, jako je přibližně 40 prodejen Fnac a Darty akreditovaných pro prodej Ami, a „ambasadoři“ z řad zákazníků, kteří jezdí svým Ami každý den – našich 50 „My Ami Superfans“, kteří předávají své nadšení všem, kteří se potřebují před potvrzením objednávky ujistit o správnosti své volby.

 

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků