10 / 3 779

Citroën 19_19 Concept


Automobil, který má naprosto neobvyklé tvary inspirované světem letectví a bytového nábytku - jedná se o skutečné UFO ve světě automobilů.

Neobvyklá silueta koncepčního vozu 19_19 Concept připomíná trup letadla i průhlednou kouli kabiny vrtulníku.

Inovativní a futuristický koncepční vůz 19_19 Concept projevuje tuto svou vlastnost i prostřednictvím technologie umožňující autonomní řízení, díky níž může řidič přenechat řízení zcela na vozidle. Využívá umělou inteligenci, je vybaven funkcí „Osobní asistent“ zabudovanou do palubní desky, která přebírá kontrolu nad vozem ve fázích autonomního řízení a komunikuje s posádkou prostřednictvím prediktivního a proaktivního systému​.

Koncepční vůz 19_19 Concept snižuje díky svému 100% elektrickému pohonu ekologickou stopu, absencí hluku a vibrací zvyšuje komfort na palubě a dokazuje, že dlouhé cesty lze absolvovat i v elektromobilu, neboť nabízí dojezd až 800 km.

Uvítací displej ve dveřích
Z boku je vestavený black panel splývající s předními dveřmi, který po přiblížení k vozu slouží jako uvítací rozhraní. Auto jako správný osobní asistent řidiče rozpozná, přivítá a komunikuje s ním právě prostřednictvím tohoto panelu​.

Iluze kontinuity mezi ráfkem a pneumatikou
Kola byla navržena a vyvinuta ve spolupráci s firmou Goodyear, jejíž monogram je umístěn na každé pneumatice. Tato předimenzovaná 30" kola o průměru 930 mm s pneumatikami 255/30 R30 mají revoluční a výjimečný design. Blatníky, které přečnívají přes kola, s nimi splývají a jsou současně odpojeny od karoserie i připojeny ke kolům, která tak působí zcela samostatně, jako by ke karoserii nepatřila.

Stoleté logo s pevným středem
Dalším hypnotickým prvkem kol je stoleté logo s pevným středem, které zůstává v horizontální poloze, i když se kola točí. Logo Citroën Origins tak zůstává vidět i při jízdě.

Transparentnost a technologie
19_19 Concept nabízí zcela novou koncepci dvojité průhledné kapoty, která směruje proud vzduchu k čelnímu sklu, aby se podpořila aerodynamika vozu. Horní, velmi krátká kapota slouží jako spojler a nese světelný podpis ve formě dvou řad světel vytvářejících písmeno „Y“.

Interiér zkoncipovaný jako obývací pokoj
Hlavní důraz je kladen na motiv obývacího pokoje. Obývací pokoj, o němž člověk sní, tvoří krásné předměty, je to jedinečný celek složený z různých věcí, různých materiálů, někdy různých stylů. Každé místo v kabině je podobně jako v obývacím pokoji  - tvořeném pohovkou, gaučem, taburety, křesly, nábytkem oddělujícím různé prostory - podobně specifické a nabízí různé zážitky, různou oporu těla, podle toho, na co má člověk chuť. Kabina tak nabízí různé způsoby využití programu Citroën Advanced Comfort®, sedadla se u jednotlivých míst rozměrově výrazně liší.

Vzduchotěsné dveře, které se otevírají proti sobě a nemají mezi sebou středový sloupek, poskytují výjimečný přístup bez jakéhokoliv omezení, tedy velmi snadné nasedání i vystupování. Oči jsou vůči zemi v podobné výšce jako u současných SUV; výhled, držení těla a snadné nastupování výrazně přispívají k pohodlí.

Místo řidiče: komfort a podpora
Aby bylo řízení pohodlné a příjemné, je sedadlo řidiče vybaveno hrubou ochrannou konstrukcí, do níž je vsazena velmi pohodlná, měkká a obepínající sedací část, jako velký tlustý polštář naroubovaný do konstrukce.​

Pohovka, výběrové místo pro spolucestujícího vpředu
Cestující v pololežící poloze se může soustředit na jakoukoliv jinou činnost než na sledování silnice, jak by to mohl dělat v Business Class na dálkovém letu. Cestu si může vychutnat v poloze, která se v autě nevidí,  rozvalovat se, natáhnout si nohy a užívat si pohodlí jako doma. Pohovka je opatřená motorizovanou zvedací opěrkou pro nohy, což připomíná sedadlo spolujezdce Relax ve voze C4 SpaceTourer, ale jde ještě dál a zasahuje až do nábytkového designu.

Vzadu sofa jako na palubě lodi
Do pletiva z červené pružné tkaniny uspořádané ve tvaru šípů na způsob houpací sítě je možné položit si hlavu a rozvalit se a současně lze snadno dosáhnout do zavazadlového prostoru. Na tomto sofa se cestující na zadních sedadlech cítí jako v bavlnce, je to útulný koutek s vlastní zvukovou bublinou, kterou se mohou izolovat od posádky vepředu. ​

Vzdušná palubní deska
Palubní deska koncepčního vozu 19_19 Concept je zjednodušena na maximum, důležitý je volant a osobní asistent. Pod palubní deskou je skleněná plocha, bez jakéhokoliv okraje, která se může proměnit v promítací plátno pro radost a zábavu cestujících. ​

Plovoucí prolamovaná deska umožňuje široký výhled ven, ve spodní části ponechává místo pro zcela transparentní prosklenou plochu. Pod palubní deskou je tak možné z kabiny sledovat, jak pracuje odpružení, a pozorovat silnici pod vozem, což vyvolává dojem letu nad silnicí jako ve vrtulníku.

Osobní asistent
Čistá palubní deska klade vedle volantu důraz na tzv. Osobního asistenta, což je oživlý grafický válcovitý předmět, který se vertikálně pohybuje nad a pod palubní deskou, podle toho, jaký režim řízení si řidič zvolí. Jde o ozdobný, ale rovněž interaktivní prvek, který přirozeně navazuje kontakt s řidičem a posádkou, stává se nedílnou součástí zařízení a pátým cestujícím v kabině.

Ve voze nefigurují dotykové displeje nebo tlačítka, nýbrž je vybaven projekčními a vizualizačními plochami.

Osobní asistent má na přístrojové desce dvě polohy. Když řidič řídí, je Osobní asistent v dolní části pod palubní deskou, v doprovodném režimu, zůstává aktivní a proaktivní, ale řízení nepřebírá. Řidič nevidí na zadní projekční plochu, jsou dodržena pravidla o nerozptylování řidiče a je zajištěno bezpečné řízení. Projekční plocha pod přístrojovou deskou je pak vyhrazena pouze cestujícím, kteří si mohou odpočinout při sledování filmu. V autonomním režimu se volant, pedály a sloupek řízení zasunou, sedadlo řidiče se odsune pro větší pohodlí nohou a Osobní asistent se přesune nad palubní desku a přebírá kontrolu. Stává se supervizorem a projekční plochu pod přístrojovou deskou uvolní pro každého včetně řidiče, z něhož se stává ve voze v autonomním režimu cestující.

Pomocí jednoduché věty lze s vozidlem komunikovat, vybírat seznam skladeb, pouštět filmy, videohry nebo aplikace, měnit teplotu v kabině, nastavovat světla, volat nebo posílat zprávy. Animovaný Osobní asistent ve formě válcového totemu na palubní desce navazuje kontakt s řidičem, je vybaven systémem rozpoznávání řeči v přirozeném jazyce, který vyvinula firma SoundHound Inc, start-up ze Silicon Valley a strategický partner skupiny PSA.

Když je Osobní asistent vyvolán hlasovým příkazem „Hello Citroën“, jeho barevné rozhraní ožije prostřednictvím vertikální grafiky v modré, červené a bílé barvě v souladu s barvami kabiny a s výrazně čtvercovou typografií náměstí. Během úvah a slovních projevů Osobního asistenta se spouští grafické animace a Asistent tak vizuálně vstupuje do kontaktu s posádkou.

Volant, zatažitelný designový prvek
Volant zůstává na místě, aby mohl řidič v případě potřeby převzít kontrolu nad vozidlem, ale koncepční vůz 19_19 Concept je schopen jet v autonomním režimu bez dozoru řidiče. Po nastavení autonomního režimu je stejně jako pedálové ústrojí zatažitelný, takže řidič získá více prostoru, může si udělat pohodlí a užít si cestu. Originalita volantu tkví v jeho tvaru, protože je plovoucí, jde o nové pojetí jednoramenného volantu. Rameno je v horní části, takže ruce se mohou pohybovat podél volantu, aniž by ve spodní části narazily na překážku. Originalita volantu tkví rovněž v použitých materiálech, protože je vytvořen z minerální pryskyřice mramorového vzhledu, je na povrch teplý pro originální, luxusní a autentický dojem. Ve středu je displej, na němž defilují jednotlivé generace loga Citroën.

Dveře
Přední dveře mají obrácené otevírání, a to na pravé i na levé straně, a díky absenci středového sloupku poskytují všem cestujícím optimální přístup do kabiny. Styl dveří je velmi čistý a lehký, interiér je proto vzdušný a jsou zdůrazněny jednotlivé možnosti sezení. ​

Nová etapa pro tlumiče
Je opatřen inteligentním odpružením, inteligentním aktivním řízením umožňujícím jízdu jako na létajícím koberci, s aktivním čtením silnice, pro jízdu bez sebemenšího otřesu. Tento systém doplňuje tlumiče s progresivními hydraulickými dorazy®, které jsou již k dispozici u C4 Cactus a SUV C5 Aircross. Nejdůležitějším cílem je poskytnout cestujícím dojem úplného odpojení od silnice, jako by letěli nad silnicí, aniž by cítili nárazy a jiné nepříjemné vjemy zvenku.

Head-up displej a rozšířená realita
19_19 Concept, jehož palubní deska je velmi střídmá, zobrazuje všechny informace o jízdě ne na digitálním panelu nebo přístroji před řidičem, ale v jeho zorném poli, a to díky vyspělému systému projekce přes čelní sklo jako ve stíhacím letounu​.

Autonomní řízení
Koncepční vůz 19_19 Concept je dokonalým ztělesněním blízké budoucnosti automobilů, přebírá některé fáze řízení, například při jízdě po dálnici nebo v dopravních zácpách. Řidič se může nechat zcela bezpečně řídit vozidlem. Pokud si to přeje, například když chce řídit pro potěšení, může řízení kdykoliv převzít. Někdy to může být nutné, například v provozu v přetížených městských centrech.

To nejlepší z elektrických technologií
Koncepční vůz 19_19 Concept, který je futuristický, prospektivní a realistický, využívá 100% elektrický pohon, který dokonale zapadá do strategie energetické transformace Citroënu. Výkonný a rychlý 19_19 Concept dosahuje zrychlení 0-100 km/h za 5 vteřin, jeho maximální rychlost je 200 km/hod. Pomocí baterií 100 kWh, pohonu všech čtyř kol a kombinace dvou motory (jeden vepředu, druhý vzadu) vyvíjí točivý moment 800 Nm, výkon dosahuje 340 kW, dojezd podle protokolu WLTP je 800 km autonomie dle protokolu WLTP, pro volný pohyb bez omezení.

Pro větší plynulost a komfort nabízí 19_19 Concept ultrarychlé nabíjení (dojezd 600 km obnovený za 20 minut). Koncept nabízí i možnost pohodlného nabíjení bez kabelů, protože ho lze dobíjet indukcí, kdy se baterie mohou dobíjet i přímo při jízdě, pokud to umožňuje silniční infrastruktura. 19_19 Concept je vůz vhodný pro všechny cesty, pro toulání po venkově, na dovolenou v horách i na víkend u moře . Koncepční vůz převrací trend elektromobilů s omezeným polem působnosti a naprosto rozšiřuje rozsah možností.

Koncepční vůz se ve světové premiéře představí 16. května 2019 na technologické konferenci VivaTech v Paříži.

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků