10 / 3 779

BMW komunikuje se svým vozem a jeho okolím

28.2.2019 |  Štítky: BMW | autonomní řízení | autonomní vozy

Nový komunikační systém kombinuje nejvyspělejší technologii hlasového ovládání se zdokonaleným ovládáním gesty a rozpoznáváním pohledu.

BMW Group opět představuje revoluci ve způsobu, jakým řidiči komunikují se svým vozem. Na veletrhu mobilních technologií MWC 2019, který se konal 25.–28. února v Barceloně, společnost představila BMW Natural Interaction. Nový komunikační systém kombinuje nejvyspělejší technologii hlasového ovládání se zdokonaleným ovládáním gesty a rozpoznáváním pohledu. Vůbec poprvé tak umožňuje skutečně multimodální ovládání. 

Stejně jako v mezilidském dialogu, systém BMW Natural Interaction řidiči umožňuje v komunikaci s jeho vozem používat hlas, gesta a pohled. Hlasové pokyny, gesta a směr pohledu lze ve voze spolehlivě rozpoznat, kombinovat a provést požadovanou operaci. Tato volná, multimodální interakce je možná díky rozpoznávání řeči, optimalizované senzorové technologii a na kontext reagující analýzy gest. Prostřednictvím přesné detekce pohybů ruky a prstů, směru pohybu a typu gesta umí systém také vůbec poprvé zaznamenat řidičovy požadavky v mnohem větším prostoru. Mluvené příkazy jsou registrovány a zpracovávány pomocí funkce porozumění přirozené řeči.

Řidič se na základě svých osobních preferencí, zvyků nebo aktuální situace rozhoduje, jakým způsobem chce s vozem komunikovat. To znamená, že pokud řidič vede konverzaci, pravděpodobně zvolí ovládání gesty nebo pohledem. Jestliže řidič sleduje vozovku před ním, je lepší se spolehnout na řeč a gesta. Tímto způsobem lze například otevírat nebo zavírat boční okna včetně toho střešního, nastavovat intenzitu ventilace nebo provádět volbu na kontrolním displeji. Pokud se řidič chce dozvědět více o funkcích vozu, může rovněž ukázat na konkrétní ovladač a zeptat se na jeho účel. 

S vylepšeným ovládáním gesty a vysokou úrovní konektivity není prostor pro komunikaci vymezen pouze na interiér vozu. Vůbec poprvé budou mít cestující možnost komunikovat s jejich blízkým okolím, jako jsou budovy nebo parkovací místa. Rychle a snadno lze ukázáním prstem a hlasovou otázkou získat odpovědi dokonce i složité dotazy, jako například: „Co je to za budovu? Do kolika je ten obchod otevřený? Jak se jmenuje tato restaurace? Mohu zde parkovat a kolik to stojí?“ 

BMW Natural Interaction: další krok k přirozenému ovládání.
Význam hlasového ovládání jako nejpřirozenější formy komunikace je dále zdůrazněn BMW Inteligentním osobním asistentem. Tento digitální asistent podporuje řidiče v nejrůznějších situacích a s každým hlasovým pokynem se učí jeho zvyky, díky čemuž je ovládání vozu a jeho funkcí a získávání informací hlasem mnohem jednodušší.

Zdokonalená technologie senzorů, přesné vyhodnocování pomocí umělé inteligence.
Kamera sledující gesta umí nyní díky infračervenému paprsku v celém operačním prostoru řidiče trojrozměrně zachytit pohyby ruky a prstů a určit přesný směrový vektor. K zahájení požadované operace nyní stačí například namířit ukazováček na kontrolní displej a vyslovit povel, aniž by se ho řidič musel dotknout. Kamera s vysokým rozlišením, zabudovaná do přístrojové desky, také zaznamenává natočení hlavy a směr pohledu.

Za hranice vozu: environmentální komunikace prostřednictvím konektivity.
Řidič může například ukázat prstem na objekty v jeho zorném poli a vyslovit s nimi související hlasový pokyn, jako například otázku týkající se otevírací doby obchodu nebo hodnocení zákazníků, případně si takto lze rezervovat stůl v restauraci.

V budoucnu se bude za pomoci umělé inteligence systém nadále učit a vylepšená technologie snímání bude schopna zohlednit emoce cestujících a následně je smysluplným způsobem do interakce zahrnout.

Komunikační systém BMW Natural Interaction bude poprvé k dispozici v roce 2021 v modelu BMW iNEXT. 

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků