10 / 3 923

Avant-garda: Nové Audi A6 Avant

11.4.2018 |  Štítky: Audi

Audi A6 Avant kombinuje vysokou úroveň užitných vlastností v každodenním provozu a mimořádnou variabilitu s dynamickým designem. Záď s markantními tvary umožňuje flexibilní využití zavazadlového prostoru o objemu 565 až 1680 litrů. Nastavení pohonu i podvozku je komfortní a zároveň sportovní. Sériově dodávaný systém částečně hybridního pohonu (mild-hybrid) zvyšuje hospodárnost, dynamické řízení všech kol obratnost a agilitu. Díky intuitivnímu ovládání poskytuje zcela digitální systém ovládání MMI touch response řidiči a cestujícím vysokou míru komfortu.
 

Krása a funkce – vnější design

Krásná kombi slyší na jméno Avant – a nový A6 Avant na tuto tradici značky Audi navazuje. Vnější design reprezentuje ostrými liniemi, velkorysými plochami a markantním, výrazně skloněným zadním oknem nový designérský styl značky. Téměř pětimetrový Avant vyzařuje svou dlouhou přídí a směrem k zádi znatelně klesající linií střechy eleganci, sportovní charakter a vysokou kvalitu.

Atraktivní velkorysost – karoserie, nabídka místa a zavazadlový prostor

Nové Audi A6 Avant má vnější délku 4,94 metru, šířku 1,89 metru a výšku 1,47 metru. Jeho interiér je ještě velkorysejší než u předchůdce. Své konkurenty překonává šířkou v úrovni loktů vpředu a vzadu i prostorem pro kolena vzadu.

Navzdory sportovním liniím disponuje nový A6 Avant velkorysým objemem zavazadlového prostoru svého předchůdce. V základním uspořádání má zavazadlový prostor šířku 1050 milimetrů a objem 565 litrů, sklopením opěradel zadních sedadel se objem zvětší na 1680 litrů. Víko a kryt zavazadlového prostoru se otvírají elektricky již v sériové výbavě. Na přání se dodává ovládání zadního víka senzorem pohybu. Sériově dodávaná zadní sedadla jsou sklopná v poměru 40:20:40. Na přání dodávané tažné zařízení lze elektricky odjistit.

Doménou nového modelu A6 Avant je cestování na dlouhé vzdálenosti, a to i díky nízké hladině hluku v interiéru. Aerodynamika a aeroakustické vlastnosti dosahují vrcholné úrovně, hodnota součinitele aerodynamického odporu vzduchu vstupní verze s motorem, který bude uveden na trh později, je cx = 0,27. Karoserie, vyrobená z ocelových a hliníkových komponentů, se navíc vyznačuje mimořádně vysokou tuhostí.

Bezpečnost především – osvětlovací technika a asistenční systémy

A6 Avant nabízí rozsáhlý soubor bezpečnostních systémů, ať se jedná o inovativní osvětlovací techniku, vyspělé asistenční systémy nebo nejvyšší úroveň pasivní bezpečnosti. Nové Audi A6 Avant je sériově vybaveno světlomety LED. Na výběr jsou tři verze. Nejvyšší z nich jsou světlomety HD Matrix LED s dálkovými světly o vysokém rozlišení. Pět horizontálních linií zde tvoří charakteristická světla pro denní svícení. Originální charakter modelové řady A6 umocňují dynamické ukazatele směru a pulzující světlo funkcí Coming Home a Leaving Home. Na přání zvýrazňuje vnitřní design paket dekoračního osvětlení s osvětlenými konturami.

Ideální pro řidiče, kteří často překonávají dlouhé vzdálenosti nebo pravidelně dojíždějí do zaměstnání, je rozsáhlá nabídka asistenčních systémů pro model A6 Avant. Asistenční systémy jsou rozděleny do paketů „City“ a „Tour“. Mezi ně patří kromě sériově dodávaného asistenta pro nouzové brzdění „Audi pre sense front“ mimo jiné adaptivní asistent řízení s asistentem pro průjezd zúženými úseky. 

Díky přídavné funkci asistenta pro hospodárnou jízdu zohledňuje adaptivní asistent řízení s předstihem při změnách rychlosti jízdy omezení rychlosti jízdy, zatáčky, kruhové objezdy a při aktivním navigačním systému také odbočky. Asistent pro hospodárnou jízdu poskytuje kromě předvídavých pokynů na panelu sdružených přístrojů také haptickou zpětnou vazbu aktivním pedálem plynu. Společně se systémem MHEV mohou tito asistenti přispívat k ještě hospodárnějšímu stylu jízdy.

Ještě více bezpečnosti poskytuje asistent pro stav nouze. Tato funkce rozpozná, že řidič neřídí, a upozorní jej v takových případech vizuálně, akusticky a hapticky. 

V městském provozu podporuje řidiče pět funkcí. Asistent pro průjezd křižovatkou rozpoznává kritické situace před vozem, způsobené vozidly, která přijíždějí ze stran. Systém Audi pre sense 360° rozpoznává nebezpečí kolize, asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran vzadu dbá na bezpečnost při pomalém couvání, například při vyjíždění z příčného parkovacího místa. Paket doplňují funkce upozorňování na nebezpečí při vystupování a změně jízdního pruhu.

Uvedené funkce jsou řízeny technicky vyspělým modulem Audi v podobě centrální řídicí jednotky asistenčních systémů zFAS, která se pro nový A6 Avant dodává sériově. Jednotka zFAS nepřetržitě vypočítává detailní obraz okolí vozidla. 

Hospodárné a výkonné – všechny motory s technikou částečně hybridního pohonu

Všechny motory jsou sériově vybaveny systémem částečně hybridního pohonu (tzv. Mild Hybrid), který zvyšuje komfort a hospodárnost a snižuje spotřebu paliva v reálném provozu. Řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče BAS (Belt Alternator Starter), srdce systému MHEV, uskutečňuje ve 48V systému při zpomalování rekuperaci kinetické energie o výkonu až 12 kW a elektrickou energii ukládá do samostatného lithium-iontového akumulátoru. Nové Audi A6 Avant může jet setrvačností s deaktivovaným motorem rychlostí mezi 55 a 160 km/h, oblast funkčnosti systému start-stop začíná již při 22 km/h.

Hnací síla motorů je přenášena na vozovku prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic nebo osmistupňové převodovky tiptronic a pohonu všech kol quattro. Ideálním doplňkem je na přání dodávaný sportovní diferenciál, který aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola při sportovním průjezdu zatáčkou.

Nevídaný komfort a agilita – podvozek

Podvozek nového modelu A6 Avant nabízí v porovnání s předchůdcem ještě větší rozsah nastavení mezi dynamikou a komfortem. Sériově dodávané progresivní řízení se vyznačuje vysokým komfortem řízení. Beztak již sportovní převod zvětšuje s natočením volantu ještě více svou strmost. Nový koncept regulace elektromechanického řízení navíc řidiči zprostředkovává intenzivní a velmi podrobnou zpětnou vazbu o kontaktu pneumatik s vozovkou a zároveň nepřenáší do volantu nepříjemné rázy.

Na přání nabízí Audi dynamické řízení všech kol, s nímž je A6 Avant mimořádně obratný. Při rychlosti jízdy až 60 km/h se zadní kola natáčejí opačným směrem než přední, a to až o pět stupňů. Tím se zmenšuje průměr otáčení téměř pětimetrového modelu Avant až o jeden metr na 11,1 metru. 

Zákazníci mají na výběr čtyři varianty podvozku: sériový podvozek s ocelovými pružinami, sportovní podvozek, podvozek s adaptivními tlumiči a vzduchové odpružení adaptive air suspension, rovněž s elektronicky řízenými tlumiči. Elektronická podvozková platforma EFP (Elektronische Fahrwerkplattform) reguluje kromě tlumičů a vzduchových pružin také dynamické řízení všech kol a zdokonalený sportovní diferenciál, který při rychlém průjezdu zatáčkou podle potřeby aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola. 

Útulná atmosféra – interiér a výbava

Uspořádání interiéru nového modelu Audi A6 Avant sází na eleganci a minimalismus, a tento přístup harmonicky ladí s konceptem ovládání. Štíhlé přístrojové desce dominuje plocha „černého panelu“, do níž je integrován horní displej systému MMI touch response, který je stejně jako spodní displej na konzole středového tunelu mírně natočen k řidiči. Horizontálně orientovaný design interiéru umocňuje dojem velkorysého prostoru, v němž jsou všechny prvky vzájemně logicky uspořádány.

V závislosti na přání zákazníka může interiér nového modelu Audi A6 Avant ztělesňovat zcela odlišné charaktery. Kromě vstupní verze jsou na výběr čtyři výbavové linie, každá s vlastním barevným konceptem: sport, design, design selection a sportovní paket S line. Barvy jsou progresivní i elegantní, materiály, sahající až ke kůži Valcona a ozdobnému obložení ze dřeva s otevřenými póry, jsou velmi kvalitní, jak je u Audi zvykem. Pro všechny výbavové linie se dodává také exteriérový paket S line.

Intuitivní a logický – ovládací systém MMI touch response

V konceptu ovládání MMI touch response nového modelu Audi A6 Avant ovládá řidič téměř všechny funkce na dvou velkých displejích. Na horním displeji o úhlopříčce 10,1 palce – ve vozech vybavených systémem MMI Navigation plus – má řidič pod kontrolou informační, zábavní a navigační systém. Pod ním je umístěn 8,6“ displej, jehož prostřednictvím ovládá klimatizaci i komfortní funkce a zadává text. Přitom si může komfortně opřít zápěstí o páku voliče převodovky. MMI touch response umožňuje rychlé a bezpečné ovládání díky haptické a akustické zpětné vazbě. Struktura menu MMI je logická a plochá jako u chytrého telefonu, řidič si může na spodní hlavní ploše uspořádat mnoho ikonek podle svých individuálních přání.

V kombinaci se systémem MMI Navigation plus zahrnuje výbava také zcela digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit s úhlopříčkou 12,3 palce, který se ovládá multifunkčními tlačítky na volantu. Na přání dodávaný průhledový displej promítá informace na čelní okno. 

Pozornost a vstřícnost – navigační systém a služby Audi connect

Vrcholným informačním a zábavním systémem pro nové Audi A6 Avant je na přání dodávaný systém MMI Navigation plus. Jeho modul pro přenos dat podporuje s vloženou SIM standard LTE Advanced a integruje hotspot WLAN. Navigační systém rozpoznává oblíbené cíle řidiče na základě sledování projížděných tras a podle toho vytváří inteligentní návrhy. Trasa se vypočítává online na serverech poskytovatele služeb HERE a souběžně také v automobilu. Audiosystém Bang & Olufsen Advanced Sound System vytváří 19 reproduktory fascinující zvuk ve formátu 3D také pro cestující na sedadlech vzadu.

 

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků