10 / 3 923

Audi e-tron GT concept v Los Angeles

29.11.2018 |  Štítky: Audi | elektromobily | sportovní vozy

Audi e-tron potřetí: Značka se čtyřmi kruhy představuje ve filmové metropoli Los Angeles jednu z hvězd tamního autosalonu.

Po SUV Audi e-tron a modelu Audi e-tron Sportback, který bude následovat v roce 2019, se tak na start postaví další elektrické Audi. Jízdní vlastnosti hodné sportovního vozu zaručí nejvyšší výkon 434 kW. Pro tak dynamické Audi je samozřejmostí, že je točivý moment přenášen na vozovku prostřednictvím trvalého pohonu všech kol quattro s cíleným rozdělováním hnací síly mezi jednotlivá kola.

Inspirace z aerodynamického tunelu: design a karoserie
Daleko dozadu protažená, pozvolna klesající linie střechy studie e-tron GT concept je inspirována pro značku Audi typickým uspořádáním karosářských verzí Sportback. Dlouhé linie a četné funkční prvky karoserie, jakož i ventilační otvory v oblasti podběhů kol a velký zadní difuzor prozrazují svůj původ z aerodynamického tunelu. 

Oblast prahů mezi podběhy kol vystupuje do šířky a je zřetelně oddělena od kabiny. Dynamický design kol s pěti dvojitými paprsky je viditelně podřízen funkci, protože optimalizuje chlazení brzdových kotoučů a zároveň snižuje aerodynamický odpor vzduchu.

Uprostřed přídě se nachází pro značku typická maska chladiče Singleframe. V porovnání s oběma SUV e-tron je její uspořádání výrazně horizontálnější. Šípovitý tvar čelní partie zvýrazňuje také světlomety Matrix LED s laserovými dálkovými světly a umocňuje dynamický vzhled studie Audi e-tron GT concept dokonce i v klidu. Stejně jako u aktuálních vizionářských studií značky vytváří i v tomto případě světlomety atraktivní animace. Vůz například přivítá řidiče krátkými sekvencemi světla, které se horizontálně rozšiřuje. V celé šířce zádě probíhá světelný pruh, který na vnějších okrajích ústí do jednotlivých klínovitých segmentů LED, tvořících vlastní zadní svítilny.

Trvale udržitelný a moderní interiér
Audi e-tron GT concept se čtyřdveřovou karoserií nabízí ve čtyřmístném interiéru vysokou úroveň praktičnosti. Funkční centrum se nachází vpředu vlevo a je zaměřeno na řidiče. Středová konzola, velkoplošný dotykový displej v horní části a linie horní části výplní dveří a přístrojové desky ohraničují pracoviště řidiče, který má k dispozici ergonomicky dokonale uspořádané ovládací prvky a informační a zábavní systém. Součástí interiéru jsou sportovní sedadla.

Řidič si může na dotykovém displeji nakonfigurovat různá uspořádání, a to přehlednými navigačními mapami s informacemi o dojezdu nebo různými funkčními menu informačního a zábavního systému. 

Se dvěma zavazadlovými prostory je studie Audi e-tron GT concept jako stvořená pro cestování ve velkém stylu. 

Pohon se sportovními výkony a dlouhým dojezdem
Na přední i zadní nápravě je uložen vždy jeden elektromotor. V obou případech se jedná o synchronní elektromotory. Nová studie Audi e-tron GT concept je opravdové quattro. Přesně vzato se jedná o e-quattro, protože mezi přední a zadní nápravou neexistuje žádné mechanické spojení. Elektronicky řízený systém koordinuje poměr hnací síly na obou nápravách a rozdělování hnací síly mezi jednotlivá kola.

Nejvyšší rychlost je v zájmu dojezdu omezena na 240 km/h. Mezi konkurencí vyniká i možnost užívat si maximálního zrychlení opakovaně, v rychlém sledu za sebou, což není dosud samozřejmostí. 

Dojezd koncepčního vozidla podle nové zkušební metodiky WLTP přesáhne hranici 400 kilometrů. Potřebné napájení zajišťují lithium-iontové akumulátory s energetickou kapacitou více než 90 kWh. Systém rekuperace v elektromobilech Audi prodlužuje dojezd až o 30 procent, což je zásadní i u tak sportovního vozidla. Na rekuperaci se podílejí jak oba elektromotory, tak i elektrohydraulická brzdová soustava. Prakticky všechny normální brzdné manévry jsou tak využívány k nabíjení akumulátorů. 

Zkrácení doby nabíjení díky 800V systému
Akumulátory studie Audi e-tron GT concept lze nabíjet různými způsoby: kabelem, který se připojí do zásuvky pod víčkem v levém předním blatníku, nebo bezkontaktně indukčním nabíjením. V tomto případě je parkovací místo vozidla vybaveno nabíjecí deskou s integrovanou cívkou, připojenou k elektrické síti. 

Mnohem rychleji probíhá nabíjení kabelem, protože čtyřdveřové kupé je vybaveno 800V systémem, který výrazně zkracuje doby nabíjení. Na 80 procent kapacity se akumulátory nabijí za pouhých 20 minut. Řidič pak má k dispozici dostatek elektrické energie pro ujetí více než 320 kilometrů (WLTP). Elektromobil e-tron GT concept lze však nabíjet také na nabíjecích stojanech s nižším napětím, takže řidič může využívat kompletní síť nabíjecích stanic.

Audi pokračuje ve své e-ofenzivě
Značka se čtyřmi kruhy zahájila svou e-ofenzivu světovou premiérou elektricky poháněného SUV Audi e-tron v září 2018. Do roku 2025 bude Audi nabízet dvanáct automobilů s čistě elektrickým pohonem. Mezi SUV v tomto portfoliu patří mimo jiné Audi e-tron a Audi e-tron Sportback, který oslaví debut v roce 2019. 

S předáním prvních vozů zákazníkům se počítá na začátku roku 2021.

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků