10 / 1 982

Nová auta za akční ceny
Nová auta v akci a zajímavé nabídky

Hledáte nová auta za akční ceny? Chcete ušetřit při koupi nového auta? Připravili jsme pro vás přehled zajímavých akcí, díky kterým si můžete pořídit nové auto za zajímavou cenu. Prohlédněte si akce, novinky a zajímavosti ze světa nových vozů a objevte nejlevnější nová auta!

Alfa Romeo Giulia: Verze QV má 510 koní a na stovku zrychlí za 3,9 s!

Platnost akce: skončila
Štítky: Alfa Romeo

Při příležitosti oslav 105. výročí založení automobilky Alfa Romeo padlo jedno velké tajemství. Nový model Giulia se právě oficiálně představil!


O premiéře Alfy Romeo Giulia  se vědělo již dlouho dopředu, teprve nyní se ale začala odhalovat její skutečná tvář. Zcela nový model střední třídy představuje naprostý vrchol nabídky italského výrobce a má namířeno na tvrdou konkurenci ze stájí Audi, BMW a Mercedes-Benzu.

Výkon a plná dávka italského charakteru – o to tady běží především. Podle oficiálních informací charakterizuje Alfu Romeo Giulia několik důležitých pilířů: osobitý design, inovativní motory, rovnoměrné rozložení hmotnosti mezi nápravami, unikátní technická řešení, a nejlepší poměr výkonu k hmotnosti. Nemá to být pouze konzumní sedan pro manažery, ale skutečné řidičské auto s pohonem zadních nebo všech kol, které dokáže posunovat limity řidiče.

V rámci oficiální premiéry představila Alfa Romeo hned to nejlepší – verzi Quadrifoglio Verde (QV), která má pod kapotou dvakrát přeplňovaný zážehový šestiválec o výkonu 375 kW. Mělo by se jednat o motor z Maserati Ghibli (připravovaný ve spolupráci s Ferrari), kde ovšem v nejvýkonnější specifikaci S Q4 disponuje „pouze“ výkonem 301 kW a točivým momentem 550 N.m.

Giulia je však o řád menší než Ghibli a tím pádem také lehčí, což jí dovoluje zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než BMW M3 se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou! Alfa Romeo tvrdí, že se takto vybavená Giulia musí „poprat“ s poměrem menším než tři kilogramy na jednoho koně výkonu. Zdá se, že jediným větším ústupkem vůči evropské legislativě bude systém vypínání válců při menší zátěži, tato technologie ale v dnešní době nepředstavuje problém.

Alespoň nyní to ale vypadá, že Giulia QV nebude krvelačnou bestií v každé situaci. Stejně jako v jiných modelech značky totiž uvnitř najdeme magický přepínač DNA, který mění charakteristiku vozu v závislosti na zvoleném režimu. Ty jsou k dispozici čtyři (Dynamic, Natural, Advanced Efficient a Racing). Ovšem pozor: vystavený exemplář měl manuální šestistupňovou převodovku! Víc zatím vědět nepotřebujeme…

O efektivní přenos tak obrovského stáda na silnici se stará chytrý zadní diferenciál s vektorováním točivého momentu. Díky tomu má vůz pokaždé na zadním kole správný počet newtonmetrů. V zájmu zachování nízké hmotnosti se přistoupilo k širokému využití hliníku, a to už u samotných motorů nové generace. Prvky jako hnací hřídel, kapota a střecha jsou vyrobeny z uhlíkových vláken a o krocení potenciálu motoru pečují výkonné brzdy s karbon-keramickými kotouči.

Tvary karoserie již napověděl včerejší únik fotografií, nyní ale vůz konečně vidíme v celé jeho kráse. Podle zástupců Alfy Romeo mají hlavní linie připomínat kočku, alespoň ve verzi QV to ale vypadá spíše na pořádně naštvaného geparda. Velkým světlometům moc nechybí, aby se setkaly přesně nad úrovní charakteristické masky chladiče. Rozměrné otvory v předním nárazníku a blatnících jsou vzhledem k potřebě uchlazení ohromného motoru a brzd základem, nízko posazenou karoserii podtrhují výrazné prahové nástavce, a dokonce i mohutný zadní difuzor má svůj nenahraditelný účel. Aerodynamika se mění s rostoucí rychlostí, přední splitter je totiž aktivní, podobně jako u Ferrari 458 Italia.


Zdroj: www.auto.cz

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků