10 / 3 743

Výrazné zrychlení v roce 2017: zvýšení prodejů skupiny PSA o 15,4 %

18.1.2018 |  Štítky: Citroën | Opel | Peugeot

Došlo k urychlení ofenzívy SUV v rámci plánu Push to Pass, v průběhu posledních 18 měsíců bylo na trh uvedeno 5 modelů SUV, které se setkávají se stále větším úspěchem. Celkově na konci roku 2017 představovaly prodeje SUV 23 % prodejů skupiny.
 
Značka Peugeot prodala v roce 2017 ve světě téměř 600 000 SUV a zaujímá na evropském trhu v rámci tohoto segmentu 2. místo. Objemy prodejů vozů Peugeot této kategorie vzrostly o téměř 60 %.
V roce 2017 se celosvětově prodalo 259 300 SUV Peugeot 3008, což potvrzuje úspěch tohoto modelu, který by v Evropě zvolen Autem roku 2017 a ve světě získal celkem 38 ocenění. Značce Peugeot přinesl úspěch i nový Peugeot 5008, jenž byl na evropský trh uveden v březnu 2017, a prodalo se ho již 85 900 kusů. Dynamicky rostou i prodeje modelu Peugeot 4008 v Číně. Bylo zde registrováno již 51 500 kusů.
 
Citroën zahájil svou ofenzívu SUV na podzim, kdy byl na čínský trh uveden v září C5 Aircross a na evropský trh v říjnu C3 Aircross. V roce se těchto vozů prodalo 22 700, resp. 35 400. Na ostatní mezinárodní trhy se dostanou v roce 2018.

Společnost DS Automobiles představila koncem února 2017 SUV DS 7 Crossback a otevřela možnost on-line rezervací na limitovanou edici La Première. V říjnu zahájila provoz své exkluzivní sítě a současně začala přijímat objednávky všech verzí modelové řady. První dodávky by měly proběhnout v únoru 2018.

Značky Opel a Vauxhall v roce 2017 zracionalizovaly v souladu s plánem na oživení PACE! své distribuční kanály a spustily svou historicky nejvýznamnější produktovou ofenzívu, v rámci níž přišly zejména se dvěma novými SUV: Crossland X (květen) a Grandland X (září). Tyto vozy zaregistrovaly 33 900 resp. a 18 700 prodejů.

Skupina PSA zaznamenala v roce 2017 rekordní prodeje lehkých užitkových vozů: 476 500 kusů, což oproti roku 2016 představuje nárůst o 15 %. Po započítání odvozených osobních vozů (například Peugeot  Traveller a Citroën SpaceTourer) dosáhla skupina v roce 2017 prodeje 658 000 kusů.
V Evropě skupina díky značkám Peugeot a Citroën posílila své vedoucí postavení a dosáhla 20,2% podílu na trhu lehkých užitkových vozů (+1,3 procentního bodu). Na růstu evropského trhu LUV se skupina podílela více než 50 %, a to především díky vozům Nový Peugeot Expert a Nový Citroën Jumpy.
Mimo Evropu se LUV ofenzíva skupiny setkává s prvními úspěchy: v Eurasii vzrostly prodeje o 55 %, v 1. pololetí 2018 bude navíc zahájena místní výroba vozů Nový Peugeot Expert a Nový Citroën Jumpy. V Latinské Americe se prodeje zvýšily o 13 %, pro rok 2018 je připravena obnovená řada výrobků a kompletní nabídka služeb.
 
Evropa: zrod šampiona!
V Evropě dosáhly prodeje skupiny 2 378 600 kusů, což je o téměř 450 000 více než v roce 2016 (+23,2 %), z toho 376 400 vozů prodaly od 1. srpna značky Opel a Vauxhall.
Podíl skupiny na trhu roste ve všech hlavních zemích, ve kterých působí, kromě Velké Británie, a poprvé od roku 2010 si zajistila v rámci značek Peugeot-Citroën-DS růstu tržního podílu o 0,3 procentního bodu (11,1 %).
Skupina vedle nárůstu prodejů SUV a lehkých užitkových vozů (LUV) těží také z úspěšného uvedení vozů Nový Peugeot 308 (166 000 prodaných kusů), Citroën C3 (217 000 prodaných kusů), Opel Insignia ve verzi Sport Tourer, Grand Sport a Country Tourer (celkem 40 600 prodaných kusů od srpna do konce prosince 2017).
Vozy Peugeot 2008 a Opel Mokka zaujímají ve svém segmentu druhé, resp. třetí místo.
DS Automobiles pokračuje v rozvoji své sítě a má již 150 specializovaných prodejen, které budou prodávat první DS druhé generace, DS 7 Crossback.

Střední východ & Afrika: Ziskový růst, který předčil stanovené cíle
Prodeje skupiny v regionu vzrostly oproti roku 2016 o 61,4 % a dosáhly 618 800 kusů, z toho v případě 26 800 vozů šlo o značku Opel.
Dynamika je dána hlavně výsledky  skupiny v Íránu (444 600 prodaných vozů v roce 2017) a růstem prodejů v Turecku, Izraeli a zámořských departementech Francie. Celkový podíl skupiny na trhu v této oblasti od roku 2015 konstantně roste a dosáhl 11,6 %, což je v souladu s cílem plánu Push to Pass (700 000 vozů do roku 2021).
Skupina PSA pokračuje v regionu ve své produktové ofenzívě. Úspěšně zde byly uvedeny modely nový Citroën C3 (Městský vůz roku v Izraeli), nové SUV Peugeot 3008 (Rodinný vůz roku v JAR a Auto roku v Izraeli) a nový Peugeot Pick-up, který představuje historický návrat značky do pro tento trh typického segmentu.
Opel rozvíjí v tomto regionu produktovou ofenzívu, nedávno zde uvedl nové modely Insignia a Crossland X a na začátku roku 2018 přichází s vozem Grandland X.
Pro značku DS byl rok 2017 v tomto regionu rokem budování sítě, v příštích měsících se očekává zahájení prodeje modelu DS 7 Crossback.
Rok 2017 byl také významný zahájením výroby a prodeje SUV 2008 v Íránu a v případě značky Citroën vytvořením íránského společného podniku se společností Saipa na místě Kashan. Skupina zde dále rozvíjí své výrobní aktivity. V roce 2017 došlo k položení základního kamene továrny Kenitra v Maroku, zahájení výroby v Keni a Etiopii a podepsání protokolu o souhlasu se zřízením nové továrny v alžírském Oranu.

Čína & jihovýchodní Asie: první známky obchodního oživení
Skupina v obtížném kontextu prodala v Číně a jihovýchodní Asii 387 000 vozidel. Prvními známkami obchodního oživení, které skupina zaznamenává, je zvyšování měsíčních prodejů od července a zvýšení podílu na trhu ve druhém pololetí o 0,3 procentního bodu oproti prvnímu pololetí. Nabídka SUV se setkala s úspěchem, v roce 2017 byl na místních trzích zahájen prodej vozů Peugeot 4008 a 5008 a Citroën C5 Aircross. Je třeba poznamenat, že Nový Peugeot 308 a vozy Citroën C5 a C6 vykazují oproti roku 2016 stabilní objemy navzdory segmentu trhu, který zaznamenává pokles.
V jihovýchodní Asii urychluje skupina PSA svůj vývoj zejména ve Vietnamu, kde byl úspěšně zahájen prodej SUV Peugeot 3008 a 5008, jež se nyní vyrábějí přímo ve vietnamské továrně skupiny Thaco ve městě Chulai, a to pouhých devět měsíců po podpisu nové dohody o montáži.
V loňském červnu podepsala skupina PSA dohodu, která znamená posílení spolupráce se společností ChangAn Automobile. Dohoda poskytuje pevný základ pro urychlení vývoje značky DS. Vůz DS 7 Crossback, který byl představen na autosalonu v Šanghaji, bude uveden na trh v době letošního autosalonu v Pekingu.

Latinská Amerika: oživení potvrdily prodeje, které vzrostly o 12,2 % a dosáhly 206 300 kusů
Prodeje společnosti Peugeot vzrostly o 11,1 % a na většině trhů v regionu vykazují vynikající potenciál do budoucna. Vozy SUV Peugeot 3008 a 5008 se setkaly ve všech zemích s velkým úspěchem, jejich prodeje překročily stanovené cíle. Nedávné uvedení vozu Peugeot Expert vyráběného v Uruguayi na brazilský a argentinský trh je také velmi slibné.
Prodeje značky Citroën vzrostly o 13,8 %, a to na většině trhů v regionu. Například v Chile došlo k nárůstu o 47 % díky obrovskému úspěchu nového vozu Citroën C3, ale také díky dobrým výsledkům v segmentu LUV, zejména v případě modelu Citroën Berlingo. Citroën Jumpy, vyráběný v Uruguayi a prodávaný na trzích v Brazílii a Argentině, byl velmi dobře přijat, a v roce 2018 lze očekávat obchodní úspěch.
Společnost DS Automobiles zaznamenala nárůst prodeje o 21,6 %, a to díky výsledkům v Argentině. V této zemi se značka zásluhou modelu DS 3, který je ve své kategorii již čtvrtým rokem po sobě nejprodávanějším vozem, řadí na 4. místo na prémiovém automobilovém trhu. Značka DS otevřela na konci roku 2017 dvě reprezentativní prodejní místa „DS Stores“, v roce 2018 urychlí rozvoj sítě a v nadcházejících měsících uvede na trh vůz DS 7 Crossback.
Indicko-tichomořský region: 26 100 prodaných vozů a 31% růst, před plánovaným vstupem na indický trh v roce 2020
V Japonsku skupina dosáhla růstu o 20 %, což je nejlepší výsledek za více než 20 let. Dochází k obchodnímu oživení v Austrálii a Novém Zélandu, kde skupina spolupracuje se dvěma novými dovozci a prodej se ve srovnání s rokem 2016 téměř ztrojnásobil. V zámořských tichomořských departementech Francie pokračuje růst (+40 %), Korea dosáhla výsledku srovnatelného s výsledkem z roku 2016.
K těmto úspěchům významně přispívá značka Peugeot, která dosáhla 37% nárůstu prodeje, díky úspěšnému uvedení vozů Peugeot 3008 a 5008. Značka Citroën vykazuje také výrazný růst 36 %, za nímž stojí úspěch modelu Nový Citroën C3.
Značka DS se v regionu dál postupně etabluje. V Japonsku se vozu DS 7 Crossback dostalo vřelého přijetí na tokijském autosalonu. Společnost DS Automobiles otevřela tři prodejní místa „DS Stores“ a „DS Salons“ a v roce 2018 bude pokračovat v rozvoji své sítě.

Eurasie: nárůst prodejů o 45  %, což je více, než je růst automobilového trhu
Skupina dosahuje růstu na hlavních trzích regionu, tedy v Rusku (+38 %) a na Ukrajině (+62 %), kde prodala celkem 15 200 vozů.
Prodeje nového SUV Peugeot 3008 se oproti předchozí generaci výrazně zvýšily a představují 21 % objemů značky. Celkové výsledky se tak zvýšily o 50,7 %. K výraznému nárůstu prodejů značky Citroën (+33,4 %) značně přispěl model Citroën Grand C4 Picasso (+126 %), zejména na trhu B2B.
V segmentu LUV se prodeje skupiny PSA v tomto obchodním regionu zvýšily o 55 %. Od roku 2018 se začnou vozy Peugeot Expert a Traveller a Citroën Jumpy a SpaceTourer vyrábět v ruské Kaluze, což by mělo skupině umožnit další zrychlení růstu prodejů v regionu Eurasie.
 
Jean-Philippe Imparato, ředitel značky PEUGEOT: „Pro značku Peugeot je rok 2017 výjimečný, neboť jsme v něm dosáhli rekordních výsledků. Splnili jsme cíl prodat 2 miliony vozů, to zejména díky úspěchu našich SUV a užitkových vozů, a rovněž díky solidním výsledkům našich tradičních hatchbacků 208 a 308. Objemy prodejů vozů značky a její tržní podíly vzrostly v pěti ze šesti regionů. Značce Peugeot se daří přesunovat se směrem k luxusnějším segmentům a pokračuje ve svém mezinárodním růstu. Prodeje mimo Evropu nyní představují 45 %.“
 
Linda Jackson, ředitelka značky Citroën: „Rok 2017 ukázal, jakou dynamiku má produktová ofenzíva značky Citroën: šlo o první celý prodejní rok pro nové modely: Citroën C3, Jumpy a SpaceTourer, ale také rok, kdy bylo na evropský trh uvedeno SUV C3 Aircross a na čínský trh C5 Aircross. V důsledku toho jsme v Evropě dosáhli rekordních tržeb za posledních šest let a získali jsme nové podíly na trhu jak u osobních, tak u užitkových vozů. Bez započítání Číny se naše prodeje na světových trzích zvýšily o 7,5 %! Máme veškeré trumfy potřebné k tomu, abychom v  roce 2018 mohli pokračovat a tyto prodejní výkony ještě zintenzívnit díky uvedení našich nejnovějších vozů na celosvětové trhy, ale také díky zahájení prodeje nových modelů. Na Ženevském autosalonu se dozvíte víc!“
 
Yves Bonnefont, generální ředitel DS Automobiles: „Rok 2017 znamenal rozhodující krok v rozvoji značky DS, začali jsme přijímat objednávky na vůz DS 7 Crossback, první DS druhé generace, otevřeli jsme exkluzivní síť DS a spustili jsme program „Only You“. Plníme tak svůj globální strategický plán.“
 
Peter Küspert, ředitel prodejů, poprodejních služeb a marketingu Opel / Vauxhall: „Pro Opel / Vauxhall byl rok 2017 rokem přechodovým. Spustili jsme bezprecedentní produktovou ofenzívu, díky níž přijdeme v roce 2018 s novou nabídkou zastupující všechny hlavní segmenty, především díky řadě X: Mokka X, Crossland X a Grandland X, které doplní modely Insignia GSi, Corsa GSi a zcela nové Combo.“
Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků