10 / 3 743

Vstup do elektrické éry s Porsche Taycan

17.10.2018 |  Štítky: Porsche | elektromobily | sportovní vozy

Výrobce sportovních vozů prochází rozsáhlou transformací a svým jasným zaměřením na elektrickou mobilitu se usilovně připravuje na budoucnost.

Konkrétně to znamená mimo jiné investice ve výši šesti miliard eur, 1200 nových zaměstnanců jen ve spojení s uvedením modelu Taycan, zdokonalování metod výroby Porsche Produktion 4.0 a dosud nevídanou vzdělávací ofenzivu v rámci celé společnosti Porsche.

„Vycházíme z toho, že v roce 2025 bude více než 50 procent dodaných vozidel Porsche elektrifikováno,“ říká Lutz Meschke, místopředseda představenstva a člen představenstva, odpovědný za finance a IT, ve společnosti Porsche. Značné investice proto směřují do vývoje a infrastruktury, ale i do kvalifikace zaměstnanců.

Příkladem vysoké efektivity je nová výroba a montáž modelu Taycan, která vzniká jako „továrna v továrně“ v hlavním závodě v Zuffenhausenu. Porsche se přitom odklání od tradičního principu montážní linky. Albrecht Reimold, člen představenstva, zodpovědný za výrobu a logistiku, k tomu říká: „Porsche je prvním výrobcem vozidel, který použije tzv. flexibilní linku, proces nepřetržité sériové výroby s transportními systémy bez řidičů.“ Výrobce sportovních vozů tím spojí výhody klasické montážní linky s flexibilitou variabilní montáže.

Model Taycan bude vyráběn s neutrální bilancí emisí CO2. Budoucností výroby vozidel Porsche obecně je tzv. „Zero Impact Factory“, tedy výrobní závod s nulovým vlivem na životní prostředí.

Taycan stejně jako trojnásobný vítěz z Le Mans, Porsche 919 Hybrid, sází na inovativní 800V techniku. Ta patřila u závodního vozu 919 mezi nejdůležitější základní rozhodnutí, které určilo směr vývoje celé elektrické části hybridního pohonu, od akumulátorů přes výkonovou elektroniku a elektromotory až po výkonné nabíjecí zařízení. Značka Porsche vlastními sílami vyvinula příslušné díly, vhodné k provozu s napětím 800 V, a posouvala přitom hranice technické realizovatelnosti. To se týká například kapalinou chlazených lithium-iontových akumulátorů. V současnosti dosahují dosud nevídané výkonové hustoty. Pro model Taycan znamená 800V elektrická soustava, že lze lithium-iontové akumulátory nabít za pouhé čtyři minuty množstvím energie, které postačuje k ujetí vzdálenosti 100 kilometrů (v kombinovaném cyklu EU).

Předpokladem pro rychlé nabíjení jsou vysokovýkonné nabíjecí systémy. Porsche E-Performance proto zahrnuje infrastrukturu s možnostmi nabíjení doma i na cestách. „Porsche Mobile Charger Connect“ umožňuje rychlé a komfortní nabíjení elektromobilu Taycan doma, nejlépe přes noc, výkonem až 22 kW. Možné je také indukční nabíjení. Porsche navíc vybuduje do konce roku 2019 v rámci společného podniku Ionity – ve spolupráci se společnostmi Audi, BMW, Daimler a Ford – v celé Evropě 400 rychlonabíjecích stanic s výkonem až 350 kW na každém stojanu. Také v Americe nabídne iniciativa koncernu Volkswagen „Electrify America“ od roku 2019 možnost nabíjení výkonem až 350 kW na 300 nabíjecích stanicích podél dálnic. Porsche kromě toho plánuje instalovat do uvedení modelu Taycan na trh více než 2000 nabíjecích zařízení se střídavým proudem v turistických destinacích, například v hotelech, v až 20 zemích. Zákazníci budou mít na cestách přístup k nabíjecí síti Porsche prostřednictvím nabíjecí služby Porsche. Jedná se o celoevropské řešení s přístupem k velkému počtu nabíjecích stojanů různých poskytovatelů. Porsche bude centrálně zajišťovat veškeré vyúčtování.

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků