10 / 4 171

Volkswagen končí výrobu modelu Polo ve Španělsku, aby připravil továrnu na elektrické vozy


Volkswagen po 40 letech v Evropě,  ukončil výrobu modelu Polo, aby připravil svou továrnu v Pamploně ve Španělsku na výrobu cenově dostupných plně elektrických malých vozů.

 

Zatímco prodej modelu Polo v Evropě pokračuje, jeho výroba byla přesunuta do továrny automobilky v Kariega, v Jižní Africe. Španělská továrna zahájí výrobu dvou plně elektrických malých SUV v roce 2026. Jedno z těchto SUV bude určeno pro VW a druhé pro českou sesterskou značku Škoda.

 

Obě SUV budou postavena na zkrácené, přední náhonové verzi platformy MEB, která je určena pouze pro elektromobily. Úpravy této platformy byly provedeny s cílem prodávat vozy za ceny blíže těm u modelů se spalovacími motory. Verze od Škody, nazvaná Epiq, má mít zahajovací cenu 25 000 eur, jak bylo oznámeno začátkem roku. VW loni v prosinci představil náčrt své verze vozu, která se nazývá ID2all SUV.  Revidovaná platforma MEB rovněž poslouží malému elektrickému hatchbacku, jenž bude vyráběn v Martorellu ve Španělsku, spolu s příbuzným modelem pro značku Cupra.

 

Pokračující výroba s spalovacími motory

Prodeje modelu Polo v Evropě v posledních letech klesly, protože kupující se začali zaměřovat na větší SUV, jako jsou VW T-Roc a T-Cross. Modely se spalovacími motory, jako T-Cross a Taigo, budou i nadále vyráběny v továrně v Pamploně vedle nových elektrických modelů.

 

V prvních osmi měsících tohoto roku VW prodal 90 107 Polo, což z něj činí osmý nejprodávanější malý vůz v Evropě podle dat od výzkumné společnosti Dataforce. Před deseti lety VW prodal téměř dvojnásobné množství těchto vozů ve stejném období, což z něj činilo čtvrtý nejprodávanější model v Evropě.

 

Nové trendy na trhu

V letošním roce je nejprodávanějším malým vozem v Evropě Dacia Sandero, který ke konci srpna dosáhl 183 183 prodaných kusů, čímž se stal jedničkou v celkovém prodeji. VW T-Roc malé SUV figuruje na třetím místě s 143 939 prodanými kusy, za druhým Golfem.

 

Od zahájení výroby v roce 1984 Volkswagen v Pamploně vyrobil 8,4 milionu modelů Polo. Poslední model, který sjel z výrobní linky v červenci, byl modrý variant s motorem 1,0 TSi o výkonu 95 koní a pětistupňovou manuální převodovkou, jak informoval Volkswagen.

 

Továrna VW v Kariege vyrábí vozy pro skupinu od roku 1951 a nyní zde vznikají modely Polo a Polo Vivo, který je levnější variantou modelu Polo, protože vychází z předchozí generace. Polo Vivo byl nejprodávanějším vozem v Jižní Africe až do konce srpna, jak uvádějí údaje od prodejního agregátora Bestsellingcarsblog.com.

 

 

Redaktor:            Autosystem.cz

Zdroj:                   Europe.autonews.com

máme 34 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků