10 / 3 779

Toyota je nejcennější automobilovou značkou na světě - už po čtrnácté

29.9.2017 |  Štítky: Toyota



V tomto roce byla oceněna na 50,291 miliard dolarů. Toyota se také opět dostala do první desítky nejhodnotnějších globálních značek, mezi nimiž zaujala sedmé místo.
 
K nejcennějším značkám světa se spolu s Toyotou řadí takové firmy jako Microsoft, Amazon, Coca-Cola nebo Samsung. Největší výrobce hybridních automobilů předstihl mimo jiné Facebook, Disney či Intel. Autoři žebříčku zdůraznili angažovanost Toyoty ve vývoji ekologických vozů.
 
Toyota si prvenství ve svém odvětví drží již více než deset let. Jako první uvedla na automobilový trh hybridní vůz. Prius, který debutoval v roce 1997, měl technologicky vyspělou pohonnou jednotku složenou z benzínového motoru a elektromotoru napájeného proudem produkovaným při brždění.
 
Optimální využití obou motorů umožňovala unikátní planetová převodovka. Díky této koncepci je hybridní pohon mimořádně výkonný a ve zdokonalené podobě se v hybridech Toyoty používá dodnes. Moderní hybridy mohou jezdit po městě převážně na elektromotor, díky čemuž se šetří pohonné hmoty a výrazně klesají emise škodlivin.
 
Toyota coby světový lídr na trhu s hybridními auty zároveň investuje i do ostatních technologií využívajících elektromotor. Jsou to automobily na vodíkové palivové články, elektromobily napájené ze sítě či plug-in hybridy. Toyota Mirai je v současné době technologicky nejvyspělejší vodíkové auto na trhu, Prius Plug-in Hybrid nové generace pak představuje jeden z nejúspornějších vozů se spalovacím motorem na světě.
 
V příštích letech uvede Toyota na trh elektromobily a sérii hybridů v dynamičtějších a sportovnějších verzích. Firma také investuje do rozvoje vodíkové infrastruktury v řadě měst po celém světě. Její podíl na vývoji vodíkových technologií ocenil časopis Fortune v žebříčku „Change the World”, kde Toyota zaujala osmé místo a první pozici v automobilovém odvětví.
 
Další oblasti, kde se Toyota dynamicky rozvíjí, představují umělá inteligence, robotika, či autonomní vozy. Toyota investovala miliardu dolarů do výzkumů v těchto oblastech a ve Spojených státech založila výzkumnou firmu Toyota Research Institute.
 
Současně společnost po celém světě navazuje spolupráci se zástupci veřejného i soukromého sektoru zaměřenou na rozvoj komunikačních technologií, bezpečnostních systémů a využití umělé inteligence v automobilech.
 
Nejcennější automobilové značky podle žebříčku Best Global Brands 2017 společnosti Interbrand
 
Umístění v Top 100 - Značka - Hodnota značky (mld. USD)
7 Toyota 50,3
9 Mercedes-Benz 47,8
13 BMW 41,5
20 Honda 22,7
33 Ford 13,6
35 Hyundai 13,2
38 Audi 12
39 Nissan 11,53
40 Volkswagen 11,52
48 Porsche 10,1
69 Kia 6,7
73 Land-Rover 6,1
77 Harley-Davidson 5,7
87 Mini 5,1
88 Ferrari 4,9
98 Tesla 4

Nejcennější značky světa podle žebříčku Best Global Brands 2017 společnosti Interbrand

Umístění - Značka - Odvětví - Hodnota značky (mld. USD)
1 Apple Technologie 184,15
2 Google Technologie 141,7
3 Microsoft Technologie 80
4 Coca-Cola Nápoje 69,7
5 Amazon Prodej 64,8
6 Samsung Technologie 56,2
7 Toyota Motorismus 50,3
8 Facebook Technologie 48,2
9 Mercedes-Benz Motorismus 47,8
10 IBM Obchodní služby 46,8
Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků