10 / 3 779

Toyota hlásí rekordní prodeje nových vozů v ČR

24.10.2016 |  Štítky: Toyota

Zákazníci v Česku uzavřeli za prvních devět měsíců 5 308 smluv, což je meziročně o 50 % více. V září značka Toyota dosáhla rekordu, když zaznamenala 918 uzavřených smluv. Největší zájem byl o modely Yaris (1412 prodaných vozů) a Auris (1070 aut). Největší nárůst prodeje pak zaznamenaly Avensis (+216 %), Corolla (+213 %) a RAV4 (+53 %). Hybridní modely budou tvořit za celý rok 2016 více než pětinu prodaných automobilů.

Značce Toyota se v letošním roce velmi daří. V září zaznamenala celkem 918 uzavřených smluv, což je nejlepší výsledek od března 2009 (769 uzavřených smluv) a zároveň v historii české Toyoty.

„Tento výsledek potvrzuje prudký nárůst poptávky po značce Toyota v ČR, který byl aktivován již od začátku roku příchodem nových modelů, atraktivní zákaznickou nabídkou a podpořen vysokou kvalitou našich vozů v kombinaci s nízkými provozními náklady a pověstně nízkou poruchovostí. Do čísel za září se mimo jiné promítl velmi úspěšný Toyota Víkend, během něhož zákazníci uzavřeli 147 smluv. Navíc byl zahájen předprodej nového modelu C-HR a během prvních pár dnů na něj máme téměř 140 objednávek. Takže nyní je před námi hranice 1000 prodaných vozů za měsíc, což je velká výzva.“ říká Martin Peleška, ředitel českého zastoupení značky Toyota.

Kromě nového crossoveru C-HR, který předčil očekávání, táhly prodeje značky osvědčené modely. Největší zájem zákazníci měli o Yaris (1412 prodaných vozů) a Auris (1070 aut). Třetí nejprodávanější Toyotou je nová RAV4, jejíž prodej narostl se 717 prodanými vozy o 53 %. Oproti loňsku se do popředí zájmu dostala i Corolla s 551 prodanými vozy (+213 %), která letos slaví 50. let od spuštění výroby.

Na pomyslném pátém místě v počtu prodaných vozů je Avensis, který zaznamenal meziroční nárůst 216 %. Co se týká hybridních modelů, ty by měly tvořit za celý rok více než pětinu prodejů (přesně 21 %). Toyota dle aktuálního vývoje odhaduje, že by se v ČR letos mohla dostat až na úroveň 7200 nových zákaznických smluv, což je o 50 % více než v loňském roce.

Prodané vozy se začínají promítat do registrací

Nárůst uzavřených smluv se postupně začíná promítat také do registrací. Toyota v srpnu v rámci privátních registrací zaznamenala 264 přihlášených vozů, což je nárůst o 77,2 %. Podíl na trhu tak měla v tomto segmentu 4,6 %, což odpovídá celkovému 6. místu mezi automobilovými značkami v ČR. V rámci osobních vozů (privátní registrace + fleet) pak bylo v září registrováno 525 automobilů značky Toyota, což odpovídá podílu na trhu 2,63 %.

Poznámka redakce: pokud jste fanouškem nejžhavějších novinek ze světa auto moto, prohlédněte si nový online magazín Nové automobily v ČR.

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků