10 / 4 120 další
Suzuki Vitara oslavila 30. výročí
Novinky > Suzuki Vitara oslavila 30. výročí
Terénní model Vitara se poprvé představil v květnu 1988 jako průkopník kompaktních SUV, a letos na jaře tedy oslavil 30. výročí.
Aktuální čtvrtá generace pokračuje v třicetiletém příběhu jako ideální společník. Na český trh vstoupila nová Vitara v roce 2015 a těší se mimořádné oblibě. Tvoří polovinu prodejů značky Suzuki v Česku a je tak suverénně nejžádanějším modelem. Celých 65 % zákazníků volí Vitaru s pohonem všech kol, který je pro Suzuki charakteristický.
Praktická, úsporná a v neposlední řadě atraktivní Vitara čtvrté generace slaví úspěchy po celém světě, například v Maďarsku, kde se vyrábí, je absolutně nejprodávanějším automobilem. Letos na podzim se Vitara dočká modernizace, která osvěží její vzhled a přinese nejmodernější bezpečnostní technologie.
První generace: VITARA (1988-1998)
Suzuki si dlouho pohrávalo s myšlenkou automobilu s pohonem všech kol, co by se nezalekl lesních cest, bláta ani kamení a dovezl by lidi na místa, která autem do té doby ještě nikdo nenavštívil. Tuto představu uvedlo do reality s off-roadem Samurai/Jimny, jehož vývoj započal v roce 1968. O dvacet let později, hnáno úspěchem modelu Jimny, se Suzuki odhodlalo k dalšímu odvážnému kroku: vytvořit zcela nový druh automobilu s pohonem 4x4. Tak se zrodila Vitara. Její konstrukce překonala vše, co bylo do té doby u vozů 4x4 obvyklé. Náhradní kolo zavěšené na zádi vzbuzovalo dojem ryzího off-roadu. První generace Vitary se za devět a půl roku prodalo přibližně 1,1 milionu kusů.
Druhá generace: GRAND VITARA (1998-2005)
Příběh veleúspěšné Vitary pokračoval v roce 1998 pod pozměněným jménem. Nástupce nesl jméno Grand Vitara. Nový model odrážel zvýšení nároků na bezpečnost, ohleduplnost k životnímu prostředí a dostal robustnější, výraznější design akceptující nové trendy ve světě automobilů 4x4. Od roku 2000 bylo možné přepínat mezi pohonem zadních a všech kol pohodlně přepínačem. V roce 2001 nastal v kariéře úspěšného modelu další zlom, když Suzuki představilo sedmimístnou Grand Vitaru XL-7, nejmenší sedmimístné SUV své třídy.
Třetí generace: GRAND VITARA (2005-2018, v Evropě do 2015)
Další kapitola ikonického SUV se začala psát v roce 2005 s příchodem zcela nového vozu, nesoucího nadále jméno Grand Vitara. Novinka významně posunula jedinečnou designovou identitu a přinesla inovace, které potvrdily výjimečné postavení značky Suzuki na poli vozů SUV. Inženýři společnosti Suzuki vsadili i u třetí generace na osvědčenou koncepci s motorem vpředu a primárním pohonem zadních kol, resp. se stálým pohonem všech kol pro Evropu.
Celkový prodej modelu nesoucího označení Grand Vitara, tedy této a předchozí generace, dosáhl více než 1,7 milionu kusů.
Aktuální čtvrtá generace: VITARA (od 2015)
V říjnu 2014, více než čtvrt století po debutu první generace, se Suzuki vrátilo k původnímu názvu Vitara se zbrusu novým modelem. Pokročilou bezpečnostní výbavu aktuální Vitary reprezentuje například automatické nouzové brzdění snižující riziko nehody, trendy v konektivitě vozidel zase sleduje multimediální systém se sedmipalcovým dotykovým displejem a s možností připojení chytrého telefonu.
Celkem se ve 191 zemích a regionech celého světa od roku 1988 prodalo více než 3,65 milionu vozů Vitara.