10 / 4 138

Sportovní a dynamický nový Ford Kuga

15.4.2020 |  Štítky: Ford | SUV

Stylové a nezaměnitelné nové SUV Ford Kuga se vyznačuje dynamickým novým designem exteriéru, vyváženými proporcemi a lepší nabídkou vnitřního prostoru.

Nová Kuga je nabízena v několika jasně odlišených variantách – od stylové Kugy Titanium přes sportovně koncipovanou Kugu ST-Line až po luxusní Kugu Vignale. Díky rozsáhlé paletě technicky propracovaných elektrifikovaných pohonných jednotek má nejnižší spotřebu paliva ve své kategorii. Mezigenerační zlepšení oproti porovnatelné variantě předchozího modelu dosahuje až 28 procent.

Kuga je v Evropě nejprodávanějším SUV značky Ford a celkově po Fiestě a Focusu její třetí nejprodávanější model. V roce 2019 jich zde Ford prodal 161 400, což odpovídá meziročnímu nárůstu téměř o pět procent. I díky tomu vzrostl počet SUV značky Ford prodaných v Evropě o více než šest procent.

Kuga byla v České republice dokonce nejprodávanějším modelem značky Ford s počtem registrovaných vozů převyšující počtem 2000 kusů. V těsném závěsu za Kugou se umístil Focus, kterého se prodalo jen o 102 vozů méně.

Navržena ve spolupráci se zákazníky
Nová Kuga je první SUV, založené na nové flexibilní globální platformě Ford. Ve srovnání s dosavadní generací má lepší aerodynamiku a váží až o 80 kg méně (při porovnání ekvivalentních motorizací). Nově zkonstruovaná karoserie zároveň poskytuje lepší ochranu posádky při nehodě, o čemž svědčí i pět hvězdiček Euro NCAP. Má o 10 procent vyšší torzní tuhost a vytváří předpoklady pro efektivnější obestavění vnitřního prostoru.

Kuga ST-Line se inspiruje sportovními modely Ford Performance. Její nárazníky a nástavce prahů jsou lakované v barvě karoserie. Maska, přední ochranný kryt pod nárazníkem, zadní difuzor i střešní ližiny jsou černé. Sportovní vzhled této varianty zdůrazňuje velký střešní spoiler, 18“ kola z lehké slitiny (na přání až 20“) a dvojitá koncovka výfuku. Uvnitř má Kuga ST-Line tmavý potah stropu, exkluzivní sedadla ST-Line s kontrastními červenými švy, hliníkové pedály, sportovně tvarovaný volant a koberce i prahové lišty s logem ST-Line.

Bezprecedentní rozmanitost pohonných jednotek
Ford již dříve oznámil, že všechny jeho nově uváděné modely budou nabízeny s nějakou variantou elektrifikovaného pohonu. Do konce roku 2021 rozšíří svoji nabídku elektrifikovaných modelů na 18. Nová Kuga je první model značky, vyráběný jako mild-hybrid, plug-in hybrid i full-hybrid. Zákazníci se však mohou rozhodnout také pro vznětové motory 1.5 EcoBlue a 2.0 EcoBlue, popřípadě pro zážehové jednotky 1.5 EcoBoost.

Kuga Plug-in Hybrid: Nabízí hospodárnost a kultivovanost elektrického pohonu v kombinaci s dojezdem a svobodou tradičního spalovacího motoru. Zážehový čtyřválec 2,5 l, pracující v Atkinsonově cyklu, je kombinován s elektromotorem a 14,4kWh lithium-ion baterií.

Kuga Mild-Hybrid: Nová Kuga Mild-Hybrid staví na vznětovém motoru 2.0 EcoBlue 110 kW (150 k). K němu je připojen řemenem poháněný integrovaný startér/generátor, který při zpomalování zachycuje kinetickou energii a ukládá ji ve formě elektřiny do vzduchem chlazeného 48V lithium-ion akumulátoru. 

Kuga Hybrid: Do nabídky se zařadí v průběhu letošního roku. Samonabíjecí hybridní agregát tohoto modelu je tvořen kombinací zážehového čtyřválce 2,5 l s Atkinsonovým cyklem, elektromotoru, generátoru, lithium-ion baterie a samočinné převodovky, vyvinuté ve vlastní režii Fordu. Kuga Hybrid přijde na trh v roce 2020 ve variantách s předním pohonem i s inteligentním pohonem všech kol.

Kuga EcoBlue: Vznětový motor 2.0 EcoBlue o výkonu 140 kW (190 k) má spotřebu paliva od 4,8 l/100 km NEDC (od 5,9 l/100 km WLTP) a emise CO2 od 127g/km NEDC (od 155 g/km WLTP). K nižší spotřebě mu pomáhají integrované sací kanály s leštěným povrchem a turbodmychadlo s nízkou setrvačností. Vysokotlaká vstřikovací soustava je rychlejší, přesnější a tišší.

Kuga EcoBoost: Motor 1.5 EcoBoost je pro Kugu nabízen ve variantách 88 a 110 kW (120 a 150 k). Zásluhu na tom má mimo jiné inovativní funkce vypínání jednoho válce při částečném zatížení, kterou Ford u tříválců nasadil jako první. Deaktivace či opětovná aktivace válce proběhne za pouhých 14 milisekund.

Kuga poprvé nabízí přepínatelné jízdní režimy, které řidiči umožňují přizpůsobit odezvu a chování vozu aktuální situaci. Vedle režimů Normal, Sport a Eco má Kuga také režim Kluzký povrch a režim Hluboký sníh/písek, určený speciálně pro jízdu na měkkém, bortivém podkladu.

Komfort, prostornost a všestrannost
V oblasti druhé řady sedadel je nový Ford Kuga nejprostornějším modelem své kategorie. Nová Kuga je o 44 mm širší a o 89 mm delší než dosavadní model. Rozvor náprav se prodloužil o 20 mm. Tyto změny se odrážejí ve výrazném zlepšení vnitřní prostornosti. Prostor pro hlavu, ramena i boky je na obou řadách sedadel lepší než dříve, přestože je nová Kuga o 6 mm nižší.

Nová Kuga přináší také řadu komfortních funkcí, jež výrazně usnadňují nebo zpříjemňují každodenní život. Poprvé je pro tento model k dispozici zabudovaný modem FordPass Connect, díky němuž lze ve voze vytvořit WiFi hotspot až pro deset zařízení. FordPass Connect umožňuje využívat v navigaci aktuální dopravní informace získávané v reálném čase, streamovat zvukový a video obsah i během jízdy a v kombinaci s mobilní aplikací FordPass Connect2 používat několik přitažlivých funkcí dálkového přístupu.

Bezdotykové ovládání pátých dveří umožňuje jejich otevření pouhým mávnutím nohy pod nárazníkem. Tato funkce přijde vhod zejména tehdy, když člověk dorazí k vozu s náručí plnou nákupu nebo sportovního vybavení. Konstruktéři Fordu vyřešili i problém s odložením krycího plata. Nyní se vejde pod flexibilní podlahu zavazadlového prostoru. Snazší je rovněž jeho demontáž, stačí ho uvolnit zatažením za popruh.

Větší jistota za volantem díky pokročilým asistenčním systémům
Pokrokové technologie, souhrnně označované termínem Ford Co-Pilot360, zvyšují bezpečnost a usnadňují jízdu i parkování. Jejich smyslem je zlepšit zážitek z jízdy, zvýšit komfort, usnadnit ovládání a zajistit posádce ještě lepší ochranu.

Novinkou u značky Ford je systém automatického navrácení do jízdního pruhu, kombinovaný se systémem hlídání mrtvých úhlů. Uplatní se při jízdě na víceproudých komunikacích. Pokud dá řidič směrovým světlem najevo úmysl přejet do vedlejšího pruhu nebo vůz takový úmysl rozpozná ze zásahu řidiče do řízení a v souběžném pruhu se právě nachází jiné vozidlo, systém zapůsobí na řízení opačným momentem, aby řidiče upozornil na nebezpečí a od rizikového manévru ho odradil.

Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go s rozpoznáváním dopravních značek upravujících rychlost a s adaptivním vedením v jízdním pruhu pomáhá zachovat bezpečnou vzdálenost od vozidel vpředu a omezuje únavu na dlouhých cestách. Funkce Stop & Go dokáže vůz zcela zastavit, což se velmi osvědčuje zejména v hustém městském provozu.

Kuga je první SUV značky Ford v Evropě, který nabízí průhledový displej (Head-Up Display, HUD). Díky němu nemusí řidič spustit zrak ze silnice, protože hlavní jízdní údaje se promítají do jeho zorného pole. Systém je mimořádně efektivní a vyznačuje se jedním z nejširších zorných úhlů ze všech HUD dostupných v Evropě: 6 stupňů krát 2,5 stupně.

Vůz se poté zcela automaticky rozjede vpřed nebo vzad, akceleruje i brzdí a také točí volantem. Systém dokáže zacouvat do prostoru delšího o pouhých 92 centimetrů než samotný vůz v až 12% stoupáních a rychlostí do 4 km/h. Opačnou funkci má asistent pro vyjetí z parkovacího místa.

Pětihvězdičková bezpečnost
Nové SUV Ford Kuga obdrželo za svoje bezpečnostní vlastnosti pět hvězdiček Euro NCAP. Jde o nejvyšší hodnocení, jaké tato nezávislá organizace uděluje. Za ochranu dospělých získala Kuga 92 % bodového maxima pro tuto disciplínu. Výkon při bočním nárazu do deformovatelné překážky i při bočním nárazu do sloupu ocenili komisaři plným počtem bodů.

Ochranu posádky nové Kugy zajišťuje karoserie využívající vysokopevnostních ocelí a inteligentních konstrukčních řešení včetně extrémně pevných ocelových trubek vyráběných metodou prostorového tváření. Nacházejí se v čelních sloupcích i ve střeše.

Řidičům nové Kugy pomáhají také následující systémy a technologie:
• Asistent vyhýbacího manévru, který pomůže objet stojící nebo pomalu se pohybující překážku. S využitím radaru a kamery sleduje provoz a v případě nebezpečí kolize pomůže řidiči zásahem do řízení zajistit bezpečné vyhnutí se překážce.
• Systém hlídání mrtvých úhlů s asistentem couvání, který při couvání do vozovky například z řady stojících aut varuje před vozidly, jimž by Kuga mohla zkřížit cestu, ale také samočinně zabrzdí v případě, že řidič nereaguje na varování.
• Kamery vpředu i vzadu.
• Systém upozornění na najetí na dálnici v protisměru, který na základě obrazu z přední kamery a údajů navigačního systému upozorní řidiče zvukovým i vizuálním signálem, pokud na dálničním nájezdu/sjezdu projede okolo značky „zákaz jízdy v jednom směru“.

máme 34 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků