10 / 4 120 další
Společnost Volvo Cars zaznamenala v roce 2019 z hlediska prodeje své vůbec nejúspěšnější první pololetí.
Novinky > Společnost Volvo Cars zaznamenala v roce 2019 z hlediska prodeje své vůbec nejúspěšnější první pololetí.
Společnost Volvo Cars hlásí za první polovinu roku 2019 rekordní prodej.
Prodej dosáhl 340 826 prodaných vozů, což ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku znamená nárůst o 7,3 %. Během prvních šesti měsíců roku 2018 prodala automobilka 317 639 vozů.
Čína, USA i Evropa zaznamenaly v prvním pololetí stabilní růst, přičemž Čína samotná zažila vůbec nejvyšší objem prodeje za první pololetí a za měsíc červen. Během zmíněného období automobilka Volvo rostla konzistentně rychleji než její konkurenti z prémiového segmentu, díky čemuž na svých trzích získala větší podíl.
Zvýšení prodeje v první půlce roku bylo dáno především silnou poptávkou po cenami ověnčené řadě modelů SUV, v jejímž čele stálo Volvo XC60, které následovaly modely XC40 a XC90. Ke zvýšení objemu prodeje přispěly také nejnovější modely společnosti kombi V60 a V60 Cross Country a sedan S60 vyráběný v Americe. Mimoto zahájila automobilka dodávku prvních vozů s mild hybridním pohonem.
V měsíci červnu, kdy Volvo prodalo 62 775 vozů, spadl prodej ve srovnání s předešlým rokem o 2 %. Tento pokles byl dán situací v Evropě, kde došlo ke snížení objemu prodeje o 9 % na 30 234 vozů, protože největší trh automobilky Volvo v tomto regionu, kterým je Švédsko, zaznamenal pokles prodeje o 41,7 % na 5 762 prodaných vozů. Meziroční snížení prodeje v tomto měsíci bylo ve Švédsku dáno velmi vysokým odbytem ve stejném měsíci předchozího roku, ke kterému došlo v důsledku zavedení nové emisní daně nebo systému bonus/malus pro následující měsíce.
V průběhu prvních šesti měsíců měl prodej v Evropě stabilní šestiprocentní růst, ke kterému přispěla poptávka po SUV modelech XC40 a XC60 a také po novém kombi Volvo V60. Celkový prodej v období od ledna do června dosáhl 174 398 vozů, přičemž ve Spojeném království a v Německu zaznamenala švédská automobilka nárůst 29,6 %, respektive 32 %.
V Číně dosáhla společnost vůbec nejúspěšnějšího prvního pololetí, kdy se prodalo 67 741 vozů, což při porovnání se stejným obdobím loňského roku dělá nárůst 10,2 %. V tomto šestiměsíčním období bylo dáno zvýšení objemu prodeje silnou poptávkou po lokálně vyráběných modelech XC60 a S90. Čína hlásí nejvyšší prodeje také za měsíc červen – 13 238 vozů představuje meziroční zvýšení o 13,3 %.
V USA dosáhl prodej za první polovinu roku 50 120 vozů, tedy o 5,2 % více než ve stejném období předchozího roku. V tomto regionu přetrvala popularita modelů SUV, kterým vévodilo Volvo XC90 následované modely XC60 a XC40. V červnu se na území USA prodalo celkem 9 934 vozů, což je o 0,7 % více, než tomu bylo v loňském roce.
Ani Česká republika nezůstala v číslech za první pololetí pozadu a Volvo zde oproti obecně klesajícímu českému trhu zaznamenalo obdivuhodný růst. V období od ledna do června si Češi pořídili 1 171 nových vozů švédské značky, což představuje meziroční zvýšení prodeje o 26 %. K tomuto výsledku přispěl i červnový nárůst prodeje o 7,2 % (253 jednotek). Největší zájem byl standardně o modely SUV – Volvo XC60 (344 vozů), XC90 (284 jednotek), XC40 (232 vozů) – které doplnilo nové kombi do lehkého terénu Volvo V90 Cross Country (97 vozů).
Z globálního hlediska zůstalo i nadále nejprodávanějším modelem Volvo XC60, kterého se v první polovině roku prodalo 97 203 vozů (2018: 88 786 vozů). Po něm následovalo Volvo XC40 s celkovým objemem prodeje 61 864 vozů (2018: 23 741 vozů) a Volvo XC90 s celkovým objemem prodeje 47 818 vozů (2018: 47 658 vozů).