10 / 960

Společnost Hyundai Motor představila nový autonomní koncept IONIQ

28.11.2016 |  Štítky: Hyundai | autonomní vozy

Cílem autonomního konceptu IONIQ bylo maximální zjednodušení systémů pro autonomní jízdu. Toho bylo dosaženo použitím předního radarového senzoru chytrého tempomatu SCC (Smart Cruise Control) ze sériově vyráběného vozu a kamer asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist), které jsou propojeny se systémem LIDAR. Hyundai také vyvíjí svůj vlastní operační systém pro autonomní vozidla s cílem výrazně snížit nároky na výpočetní výkon. Výsledkem bude nízkonákladová platforma pro použití v budoucích modelech Hyundai, které budou cenově dostupné i pro průměrného spotřebitele.

Skrytý systém LIDAR umožňuje konceptu Autonomous IONIQ také určovat přesnou polohu okolních vozidel a objektů. Autonomous IONIQ je navíc vybaven následujícími prvky:

  • předním radarovým senzorem, který určuje relativní polohu a rychlost objektů před vozem a těmito daty podporuje plánování trasy
  • souborem tří kamer, které určují vzdálenost chodců, značení na vozovce a sledují dopravní signalizaci
  • anténou GPS, která určuje precizní polohu každého vozidla
  • mapovými podklady s vysokým rozlišením od společnosti Hyundai MnSoft, které zaručují preciznost určování polohy a zahrnují informace o sklonu/zakřivení vozovky, šířce jízdního pruhu a údaje o značení
  • radarový senzor systému sledování slepého úhlu, který zaručuje bezpečnou změnu jízdního pruhu

Tyto prvky výbavy vycházejí z asistenčních systémů sériově vyráběného modelu IONIQ, mezi něž patří automatické nouzové brzdění AEB (Automatic Emergency Braking) s detekcí chodců, chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control), asistent pro jízdu v jízdním pruhu LDW (Lane Departure Warning) a asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání RCTA (Rear Cross-Traffic Assist). Vozidlo také začleňuje všechny autonomní funkce do stávajících systémů, aby byl zajištěn plynulý přechod mezi režimy s aktivním a autonomním řízením.

Hyundai Motor v letošním roce již získal licenci k testování svých autonomních vozů v městském prostředí. Hyundai Motor v současnosti testuje tři autonomní vozidla IONIQ a dvě autonomní vozidla Autonomous Tucson Fuel Cell ve výzkumném a vývojovém středisku společnosti Hyundai Motor v jihokorejském Namyangu.

Hyundai Motor představí svá autonomní vozidla v praktickém provozu na výstavě spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show) v lednu 2017, kde budou dvě autonomní vozidla IONIQ jezdit po bulvárech Las Vegas. Testování v Las Vegas je součástí aktuálního úsilí značky Hyundai o uvedení nejschopnějšího a nejbezpečnějšího vozu s funkcí autonomního řízení na trh.

Tyto vozy IONIQ, připravené pro testovací jízdy novinářů, si poradí s následujícími výzvami:

  • intenzivním výskytem chodců
  • semafory, značkami Stop a školními zónami
  • zónami práce na silnici a uzavírkami
  • zpomalovacími prahy
  • psy bez vodítka
  • hrajícími si dětmi
  • nákupními středisky
  • křižovatkami bez světelné signalizace

Poznámka redakce: pokud jste fanouškem auto moto novinek, prohlédněte si nový online magazín Nové automobily v ČR.

Autor: Autosystem.cz

Reklama X
<<

máme 27 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 67 000 spokojených zákazníků