10 / 3 779

Speciální edice modelu Stinger GTS

18.4.2019 |  Štítky: KIA | skladové vozy | sportovní vozy

V New Yorku se veřejnosti odhaluje limitovaná edice modelu Stinger GTS se systémem dynamického pohonu všech kol a vzhledem připomínajícím závodní vozy.

Kia Stinger si od své premiéry před necelými dvěma roky rychle získala přízeň fanoušků. KIA Motors America na mezinárodním autosalonu v New Yorku poskytuje nadšencům do řízení další pádný důvod k seznámení se s tímto nejvýkonnějším sportovním fastbackem značky Kia. Speciální edice 800 vozů Stinger GTS dokazuje um na silnicích prostřednictvím nově vyvinutého dynamického pohonu AWD (D-AWD), který doslova láká k vyjádření temperamentu za volantem. 

Vyplňování mezery
Stinger si během krátké doby na trhu vybudoval pozici solidního konkurenta v segmentu sportovních sedanů, kam dorazil s parametry schopnými zahanbit německé rivaly. Současně se mu podařilo předefinovat značku Kia a změnit způsob jejího vnímání ze strany spotřebitelů. Vedoucí výzkumu a vývoje Albert Biermann však i přes všechna pochvalná uznání a pocty, kterých se Stingeru dostalo, usiloval o něco dalšího. Výsledkem je nová podoba systému AWD modelu Stinger, opepřeného genetickou výbavou pohonu zadních kol. Systém s označením D-AWD byl odladěn tak, aby vyplnil mezeru mezi chováním Stingeru s pohonem AWD a Stingeru GT s pohonem zadních kol.

Systém D-AWD navíc používá mechanický samosvorný diferenciál zadní nápravy, navržený tak, aby zlepšil trakci a rovnoměrněji rozděloval výkon mezi zadní kola po zaznamenání prokluzu.

Volič jízdních režimů (Drive Mode Select) znásobuje dynamiku s upřednostňováním kol zadní nápravy.

Nová řídicí logika:

- Protiprokluzové řízení a rozpoznávání „kontra“ volantem
- Jiný charakter řazení
- Systém kontroly stability

Pod kapotou Stingeru GTS, nabízeného s pohonem všech (D-AWD) nebo zadních (RWD) kol, najdeme přesvědčivou pohonnou jednotku z modelu Stinger GT:

- Dvojitě přeplňovaný agregát 3,3 litru V6
- 365 koní
- 510 Nm
- Osmistupňová automatická převodovka

Z vylepšení exteriéru jmenujme:

- Exkluzivní prémiový lak „Federation“ v oranžovém odstínu
- Originální díly z karbonových vláken, ohraničující charakteristickou tygří masku, kryty vnějších zpětných zrcátek a boční průduchy
- Logo GTS na zádi
- Emblém Stinger nahrazující centrální logo Kia na víku kufru

V kabině Stingeru GTS najdeme luxusnější materiály příslušející automobilu určenému všem nadšencům do řízení:

- Čalounění volantu a středového panelu materiálem Alcantara
- Čalounění stropu kabiny prémiovým materiálem Chamude, připomínajícím velur

Elegantní a cenově dostupná výbava
Stinger GTS tradičně přináší vysokou protihodnotu za investované peníze, například v podobě nejrůznějších technologií, komfortních prvků a systémů na podporu řízení. Limitovaná edice fastbacku v provedení GTS nabídne např. tyto prvky:

- Střešní okno
- Prémiový audiosystém Harman/Kardon6 o výkonu 720 W s technologiemi QuantumLogic7 a Clari-Fipro vylepšení digitálního signálu
- Bezdrátové nabíjení kompatibilních mobilních telefonů

V zájmu konkurenceschopnosti má Stinger GTS optimálně nastavenou cenu. Po plánovaném zahájení výroby letos na jaře by se provedení GTS mělo prodávat za doporučenou maloobchodní cenu cca od 44 tis. USD v případě verze s pohonem zadních kol, resp. cca 46 500 USD s pohonem D-AWD.

Stinger GTS se na trhu objeví na jaře 2019 (v omezeném počtu kusů).

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků