10 / 3 580 další
ŠKODA dodala zákazníkům v prvním čtvrtletí 307 600 vozů
Novinky > ŠKODA dodala zákazníkům v prvním čtvrtletí 307 600 vozů
Celosvětový tržní podíl vzrostl od ledna do března o 3,3 %.
Dodávky zákazníkům české automobilky tak mírně poklesly pod rekordní úroveň loňského roku (leden až březen 2018: 316 700 vozů; -2,9 %). Ve stejném období zvýšila značka svůj celosvětový tržní podíl o 3,3 %. Výrazný nárůst zaznamenala Škoda v prvních třech měsících roku v západní Evropě (137 900 vozů; +5,8 %), východní Evropě (11 000 vozů; +12,5 %) a v Rusku (18 400 vozů; +9,1 %). V březnu dodala automobilka zákazníkům celkem 114 200 vozů (březen 2018: 120 200 vozů; -5,0 %). Na celosvětových dodávkách české automobilky se tak i v březnu projevil zejména pokles celkového trhu s osobními vozy v Číně. Silné růstové impulsy očekává ŠKODA od nově vyvinutého kompaktního modelu SCALA, který bude prvním zákazníkům dodán již tento měsíc.
V západní Evropě vzrostly dodávky zákazníkům v březnu o 4,4 % a na 55 700 vozů (březen 2018: 53 400 vozů). Za první tři měsíce roku tak automobilka zvýšila své dodávky zákazníkům v tomto regionu na celkem 137 900 vozů, což v porovnání se stejným obdobím loňského představuje nárůst o 5,8 % (leden až březen 2018: 130 300). Německo zůstalo i v březnu s celkem 17 700 dodanými vozy druhým největším celosvětovým trhem značky. I přes celkový pokles trhu si zde ŠKODA ve srovnání s minulým rokem polepšila o 3,6 % (březen 2018: 17 100 vozů). V prvním čtvrtletí letošního roku zvýšila ŠKODA své dodávky zákazníkům v Německu oproti minulému roku o 7,5 % na 48 000 dodaných vozů (první čtvrtletí 2018: 44 600 vozů). Dvouciferný růst zaznamenala automobilka od ledna do března ve Francii (8 400 vozů; +12,4 %), ve Švýcarsku (6 100 vozů; +40,8 %), v Nizozemsku (5 200 vozů; +16,7 %), Dánsku (4 800 vozů; +38,8 %) a v Portugalsku (400 vozů; +12,4 %).
Ve střední Evropě dodala ŠKODA v březnu zákazníkům celkem 18 500 vozů (březen 2018: 19 800 vozů; -6,6 %). V prvním čtvrtletí letošního roku pak česká automobilka dodala zákazníkům v tomto regionu celkem 52 300 vozů (leden až březen 2018: 56 900 vozů; -8,1 %). I ve střední Evropě však došlo k celkovému poklesu trhu s osobními automobily. Na domácím českém trhu zaznamenala ŠKODA v březnu celkem 8 000 dodávek zákazníkům (březen 2018: 8 500 vozů; -5,7 %). Za první tři měsíce roku pak bylo dodáno celkem 22 000 vozů (první čtvrtletí roku 2018: 25 400 vozů; -13,4 %). Navzdory celkovému poklesu trhu s osobními vozy rostla automobilka dvouciferným tempem na slovinském trhu. Od ledna do března zde ŠKODA dodala zákazníkům 2 300 vozů (první čtvrtletí 2018: 2.000 vozů; +14,0 %).
Ve východní Evropě bez Ruska dodala ŠKODA v březnu zákazníkům celkem 4 500 vozů (březen 2018: 3 900 vozů; +14,4 %). S 11 000 dodanými vozy v prvním čtvrtletí dosáhla ŠKODA v porovnání se stejným obdobím loňského roku nárůstu o 12,5 % (leden až březen 2018: 9 800 vozů). Dvouciferným tempem rostly dodávky v Srbsku (1 900 vozů; +22,6 %), na Ukrajině (1 600 vozů; +45,9 %), v Bulharsku (1 100 vozů; +21,5 %) a v Kazachstánu (200 vozů; +164,2 %).
V Rusku dosáhla ŠKODA v březnu v porovnání se stejným obdobím loňského roku výrazného nárůstu o 7,3 % a zvýšila své dodávky na 7 000 vozů. (březen 2018: 6 500 vozů). V prvním čtvrtletí letošního roku dodala automobilka zákazníkům 18 400 vozů a oproti předchozímu roku tak dosáhla nárůstu o 9,1 % (první čtvrtletí 2018: 16 900 vozů).
V Číně, na celosvětově největším trhu značky, zaznamenala ŠKODA v březnu celkem 20 500 dodaných vozů (březen 2018: 28 100 vozů; -27,0 %). V prvním čtvrtletí zde automobilka zákazníkům dodala celkem 64 300 vozů (leden až březen 2018: 79 200 vozů; -18,8 %).
V Indii dodala ŠKODA AUTO v březnu zákazníkům 1 500 vozů, což ve srovnání se stejným obdobím minulého roku to představuje pokles o 3,0 % (březen 2018: 1 500 vozů). V prvním čtvrtletí roku zaznamenala česká automobilka s 3 900 dodávkami pokles o 7,8 % oproti stejnému období loňského roku (první čtvrtletí 2018: 4 200 vozů).
Autor: Autosystem.cz