10 / 4 004

ŠKODA AUTO – rok 2019 bude ve znamení eMobility


S rokem 2019 začíná pro značku Škoda éra eMobility.

Zahájena bude elektrickou verzí modelu CITIGO a modelem SUPERB s plug-in-hybridním pohonem. ŠKODA pokračuje důsledně v realizaci své Strategie 2025 také v oblasti digitalizace: ŠKODA AUTO DigiLab je zastoupen v Praze a v IT-hotspotu v Izraeli, kde již navázal četná partnerství se startupy. Kromě toho je automobilka v rámci projektu INDIA 2.0 odpovědná za modelovou ofenzívu koncernu Volkswagen na indickém trhu. 

ŠKODA vstupuje do éry eMobility a přebírá v koncernu další odpovědnosti
Domovem automobilky je Česká republika. Z českých výrobních linek sjelo v roce 2018 celkem 886 100 vozů. Automobilka tak zaznamenala meziroční nárůst o 3,3 % a zároveň také nový výrobní rekord. Důvěru koncernu Volkswagen v české výrobní závody a jejich standardy kvality potvrzuje rozhodnutí koncernu o přemístění výroby modelové řady Volkswagen Passat od roku 2023 do závodu společnosti ŠKODA AUTO v Kvasinách, kde se bude vyrábět společně s modely ŠKODA SUPERB a ŠKODA KODIAQ. 
 
V roce 2019 vstoupí značka ŠKODA do éry eMobility. 124 let po založení automobilky představí ŠKODA svůj první sériový elektrifikovaný model SUPERB PHEV. Vlajková loď značky s plug-inhybridním pohonem bude sjíždět z linky závodu v Kvasinách. CITIGO rozšíří nabídku automobilky o elektromobil s čistě bateriovým pohonem. V roce 2020 budou následovat první sériové modely na bázi platformy MEB (Modularer Elektrifizierungsbaukasten), mezi nimi také sériová verze studie ŠKODA VISION iV Do roku 2022 představí ŠKODA více než 30 nových modelů, z nichž více než deset bude elektrifikovaných.  
 
ŠKODA důsledně pokračuje v internacionalizaci a digitalizaci
ŠKODA důsledně pokračuje v získávání nových trhů. Od minulého roku je značka aktivní také v Singapuru – automobilka je tak nyní zastoupena na 103 trzích. ŠKODA zaměstnává po celém světě více než 36 000 zaměstnanců. Internacionalizace automobilky je jedním z pilířů Strategie 2025. 
 
Dalšími strategickými oblastmi jsou eMobilita, autonomní řízení, konektivita a digitalizace. Důslednou realizací těchto témat chce ŠKODA AUTO na jedné straně nadále zvyšovat prodej vozů. Na straně druhé mají nové oblasti podnikání, jako například poskytování nových digitálních služeb mobility, vytvořit širší základnu růstového kurzu. 
 
Při zavedení nové modulární stavebnice infotainmentu MIB 3 vystupuje ŠKODA v rámci celého koncernu v roli průkopníka. Pro zákazníky značky to tedy znamená, že ve svých vozech brzy získají nejlepší konektivitu a mohou si užívat výhod komfortních aktualizací prostřednictvím bezdrátového připojení k internetu ve všech nových modelech značky. 

Ve spolupráci s městy, jako je například Praha, se společnost ŠKODA AUTO angažuje při realizaci městských konceptů udržitelné mobility. Cílem je optimalizace provozu a inteligentní propojení intermodální dopravy. Díky tomu se zvýší bezpečnost a komfort lidí a současně se také sníží zátěž pro životní prostředí. 
 
ŠKODA AUTO DigiLab posiluje schopnost inovovat a kompetenci k digitálnímu vývoji
ŠKODA AUTO zároveň vyvíjí také různá řešení mobility a Vehicle on demand. Peer to peercarsharing HoppyGo, studentský projekt sdílení vozů Uniqway nebo také služba mobility Care Driver pro lidi s potřebou zvláštní péče vznikly ve ŠKODA AUTO DigiLabu. Aktuálně testuje ŠKODA perspektivní řešení doručování, kdy se zásilky doručují přímo do zavazadlového prostoru objednatele – digitálně zabezpečené a s maximálním komfortem pro řidiče vozu značky ŠKODA. 
 
ŠKODA AUTO DigiLab slouží jako hlavní nástroj a hnací motor pro řadu digitálních inovačních procesů. Tato kreativní dílna posiluje kompetence značky v oblasti digitálního vývoje. Vedle původního pracoviště v Praze zahájil na počátku roku 2018 svoji činnost také ŠKODA AUTO DigiLab Israel Ltd. v IT-hotspotu Tel Avivu. 
 
ŠKODA odpovídá za modelovou ofenzívu koncernu Volkswagen v Indii
V červnu 2018 převzala ŠKODA vedení projektu INDIA 2.0. V této pozici zodpovídá značka ŠKODA za modelovou ofenzívu koncernu Volkswagen na indickém trhu. Koncern Volkswagen do realizace záměru investuje jednu miliardu eur, zejména v období mezi roky 2019 a 2021. Investice bude přednostně směřována do vývoje vozů značek ŠKODA a Volkswagen, které budou vytvořeny na míru požadavkům zákazníků na indickém subkontinentu. Prvním z těchto modelů bude SUV v segmentu A0, které bude představeno v roce 2020. Otevření Technologického centra v Pune v lednu 2019 bylo prvním velkým krokem k realizaci projektu. Maximální blízkosti k trhu dosáhne ŠKODA AUTO pomocí vysokého stupně lokalizace, která bude dosahovat 95 %. To znamená, že téměř všechny komponenty vozů budou vyráběny v Indii. 

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků