10 / 4 120 další
Seat Tarraco: Jak vzniká design SUV
Novinky > Seat Tarraco: Jak vzniká design SUV
Po světové premiéře modelu SEAT Tarraco jsme nahlédli za oponu kreativního procesu vývoje tohoto druhu vozidla a seznámili jsme se s hlavními pilíři nového designérského stylu.
Jak však proměnit směs laků a rozemleté slídy v elegantní barvu? Nebo jaký výběr tkanin dodá interiéru vozidla sofistikovaný vzhled? „Musí to být automobil, který vyzařuje charakter, sílu a prestiž“ – tak znělo zadání, které předal šéfdesignér značky SEAT Alejandro Mesonero svému týmu.
Láska na první pohled:
V segmentu SUV se 65 % zákazníků rozhoduje o koupi na základě vnějšího designu. Vnější linie proto patří mezi charakteristické znaky těchto vozů: „Jsou agresivnější, mohutnější, impozantnější,“ říká Xavier Villanueva, designér exteriérů vozidel značky SEAT. Příď je jednou z nejdůležitějších součástí modelu SEAT Tarraco.
Nové výzvy pro designéry:
Prostor pro cestující v SUV je relativně větší než v ostatních modelech. Pro tým designérů to však představuje výzvu. Ve specifickém případě modelu SEAT Tarraco řešil tým umístění a design displeje, který vyčnívá z přístrojové desky. „Navzdory jeho rozměrům jsme museli zajistit, aby byla u linií středové konzoly zachována lehkost,“ doplňuje Hervás.
Silný charakter díky barevnému pigmentu:
Paleta pro SUV musí vyjadřovat „bezpečnost a ochranu“. Paleta barev pro model SEAT Tarraco zahrnuje osm odstínů, které mu poskytují elegantní geny, jež definují jeho charakter.
Vhodná výzdoba:
Při výběru materiálů pro ozdobné prvky největšího SUV značky SEAT pracovali designéři s prémiovými materiály. Velký počet kombinací vnitřního designu byl ověřován ve virtuální realitě.
Virtuální realita jako nejlepší nástroj:
Tato technologie hraje stále významnější roli, ať se jedná o vzhled interiéru, linie exteriéru nebo aerodynamické aspekty. Díky poradám a úzké spolupráci nabízí oddělení vizualizace nezbytné nástroje pro optimalizaci práce designérů. „Tým, který navrhuje design interiéru, obdrží již za několik minut po dokončení skici její prostorový model,“ vysvětluje Garcés.
Čtyři modeláři a více než 320 hodin:
Navzdory využívání nových technologií je výroba hliněného modelu i nadále zásadní, aby bylo možné poprvé posoudit rozměry a proporce nového vozidla v životní velikosti. Při cizelaci tvarů modelu Tarraco se spotřebovalo 5000 kilogramů modelářské hlíny a největší výzvou bylo „zajistit vyváženost ploch a proporcí tak velkého vozu“, říká modelář značky SEAT Carlos Arcos.
Všichni odložte tužky:
Práce celého oddělení končí „zmrazením“ designu, což je model nového vozu ve finální podobě, schválené pro sériovou výrobu. Jedná se o poslední krok v procesu návrhu designu, jehož realizace je následně svěřena inženýrům.