10 / 4 120

Seat Tarraco: Jak vzniká design SUV

9.10.2018 |  Štítky: Seat | SUV

Po světové premiéře modelu SEAT Tarraco jsme nahlédli za oponu kreativního procesu vývoje tohoto druhu vozidla a seznámili jsme se s hlavními pilíři nového designérského stylu.

Jak však proměnit směs laků a rozemleté slídy v elegantní barvu? Nebo jaký výběr tkanin dodá interiéru vozidla sofistikovaný vzhled? „Musí to být automobil, který vyzařuje charakter, sílu a prestiž“ – tak znělo zadání, které předal šéfdesignér značky SEAT Alejandro Mesonero svému týmu.

Láska na první pohled:
V segmentu SUV se 65 % zákazníků rozhoduje o koupi na základě vnějšího designu. Vnější linie proto patří mezi charakteristické znaky těchto vozů: „Jsou agresivnější, mohutnější, impozantnější,“ říká Xavier Villanueva, designér exteriérů vozidel značky SEAT. Příď je jednou z nejdůležitějších součástí modelu SEAT Tarraco.

Nové výzvy pro designéry:
Prostor pro cestující v SUV je relativně větší než v ostatních modelech. Pro tým designérů to však představuje výzvu. Ve specifickém případě modelu SEAT Tarraco řešil tým umístění a design displeje, který vyčnívá z přístrojové desky. „Navzdory jeho rozměrům jsme museli zajistit, aby byla u linií středové konzoly zachována lehkost,“ doplňuje Hervás.

Silný charakter díky barevnému pigmentu:
Paleta pro SUV musí vyjadřovat „bezpečnost a ochranu“. Paleta barev pro model SEAT Tarraco zahrnuje osm odstínů, které mu poskytují elegantní geny, jež definují jeho charakter.

Vhodná výzdoba:
Při výběru materiálů pro ozdobné prvky největšího SUV značky SEAT pracovali designéři s prémiovými materiály. Velký počet kombinací vnitřního designu byl ověřován ve virtuální realitě.

Virtuální realita jako nejlepší nástroj:
Tato technologie hraje stále významnější roli, ať se jedná o vzhled interiéru, linie exteriéru nebo aerodynamické aspekty. Díky poradám a úzké spolupráci nabízí oddělení vizualizace nezbytné nástroje pro optimalizaci práce designérů. „Tým, který navrhuje design interiéru, obdrží již za několik minut po dokončení skici její prostorový model,“ vysvětluje Garcés.​

Čtyři modeláři a více než 320 hodin:
Navzdory využívání nových technologií je výroba hliněného modelu i nadále zásadní, aby bylo možné poprvé posoudit rozměry a proporce nového vozidla v životní velikosti. Při cizelaci tvarů modelu Tarraco se spotřebovalo 5000 kilogramů modelářské hlíny a největší výzvou bylo „zajistit vyváženost ploch a proporcí tak velkého vozu“, říká modelář značky SEAT Carlos Arcos.

Všichni odložte tužky:
Práce celého oddělení končí „zmrazením“ designu, což je model nového vozu ve finální podobě, schválené pro sériovou výrobu. Jedná se o poslední krok v procesu návrhu designu, jehož realizace je následně svěřena inženýrům.

máme 34 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků