10 / 3 779

SEAT představí do roku 2020 nový vůz každých šest měsíců a zahájí svou elektrickou ofenzivu

22.3.2018 |  Štítky: Seat

SEAT
 

Výše uvedené plány oznámil dnes Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, na výroční tiskové konferenci v Madridu, na níž prezentoval také hospodářské výsledky za loňský rok. SEAT činí další krok v podpoře elektrické mobility, která zahrnuje rovněž představení hybridní verze nové generace modelu Leon v roce 2020. Značka bude navíc pokračovat ve svém zaměření na motory spalující stlačený zemní plyn (CNG – Compressed Natural Gas) a konvenční spalovací motory.

Předseda představenstva společnosti SEAT zdůraznil, že „můžeme být spokojeni s výsledky za rok 2017, ale neměli bychom usnout na vavřínech. Společně jsme uzavřeli období konsolidace a nyní nastal čas hledět do budoucnosti s ambicí růst“.

2017 byl rokem rekordů

SEAT uzavřel rok 2017 s úspěšnou bilancí. Po dosažení historicky nejlepších výsledků v roce 2016 vzrostl v roce 2017 zisk po zdanění na 281* milionů eur, což je o 21,3 % více než v předchozím roce (2016: 232 milionů eur) bez započtení mimořádné položky v podobě prodeje dceřiné společnosti VW Finance, S.A. společnosti Volkswagen AG. Provozní zisk dosáhl 116 milionů eur (2016: 143 milionů eur) v důsledku vyššího objemu investic kvůli novým produktům a vyšším odpisům.

Výnosy z prodeje společnosti SEAT dosáhly v roce 2017 rekordní hodnoty 9,552 miliardy eur, což je o 11,1 % více než v předchozím roce (2016: 8,597 miliardy eur). K tomuto výsledku přispěl nejen nárůst prodeje na 468 400 dodaných vozidel, nejvyšší hodnotu od roku 2001, díky níž se SEAT stal jednou z nejrychleji rostoucích značek v Evropě, ale také vylepšený produktový mix v čele s modelem Ateca, který se prodává s vyšší ziskovou marží. Výnosy z prodeje společnosti SEAT vzrostly od roku 2013 o téměř 50 %.

Luca de Meo uvedl, že „2017 byl novým rokem rekordů pro značku SEAT“. Z hlediska prodeje „je úspěšná bilance roku 2017 výsledkem vyváženého vývoje všech našich modelů. V současnosti máme jednu z nejmladších produktových řad na trhu, s průměrným věkem jen mírně převyšujícím tři roky, která pokrývá všechny důležité segmenty v Evropě produkty s nejlepšími vlastnostmi ve své třídě“. De Meo dodal, že „za pouhých několik let jsme proměnili SEAT v relevantní značku pro velkou většinu evropských zákazníků“.

Nová modelová ofenziva je výsledkem nejvyšších investic od dokončení výrobního závodu Martorell v roce 1992. SEAT v loňském roce vyčlenil na investice a výdaje na výzkum a vývoj 962 milionů eur, což je o 11,6 % více než v roce 2016 (862 milionů eur). Uvedené výdaje mají na celkových výnosech z prodeje značky podíl 10,1 %. Z této částky bylo 464 milionů eur určeno výhradně na výzkum a vývoj, což představuje téměř 3 % celkových investičních výdajů na výzkum a vývoj ve Španělsku. SEAT je tak největším průmyslovým investorem ve Španělsku.

SEAT investoval v letech 2013 až 2017 více než 3,3 miliardy eur do své budoucnosti. Většina této částky byla vynaložena na realizaci historicky největší produktové ofenzivy značky SEAT, a také na vývoj nových služeb s cílem zaujmout vedoucí postavení v oblastech digitalizace, konektivity a chytré mobility.

Holger Kintscher, člen představenstva společnosti SEAT, zodpovědný za finance, IT a organizaci, zdůraznil, že „v roce 2017 jsme vylepšili všechny naše hlavní finanční ukazatele. SEAT i nadále investoval do své budoucnosti, a to přináší vynikající výsledky. Dokončili jsme největší investici za uplynulých 25 let a díky tomuto úsilí, zaměřenému na obnovu a rozšiřování naší produktové řady, jsme stanovili historické rekordy v oblastech čistých výnosů z prodeje, zisku po zdanění před zaúčtováním mimořádných položek a provozního cash flow“. Kintscher dodal, že „strategie značky SEAT funguje a dosáhli jsme našeho cíle ziskovosti. Jsme trvale udržitelná společnost a jsme připraveni čelit budoucím výzvám a financovat naše růstové plány“.

SEAT v roce 2017 také zvýšil svou schopnost financovat své aktivity z vlastních zdrojů. Cash flow vzrostlo o 24,4 % na rekordní hodnotu 947 milionů eur (2016: 761 milionů eur), což je téměř třikrát více než v roce 2013. Tento ukazatel potvrzuje trvalou udržitelnost společnosti v oblasti financí. SEAT má potřebné zdroje k tomu, aby si poradil s technickou transformací automobilového průmyslu a zaručil finanční stabilitu.

SEAT kromě toho v roce 2017 exportoval 81,1 % svých produktů a upevnil své postavení významného průmyslového exportéra ve Španělsku s podílem téměř 3 % na celkovém vývozu země. Cílem společnosti SEAT pro nadcházející roky je urychlit internacionalizaci značky a pokračovat v růstu mimo Evropu.

Z průmyslového hlediska uvedl SEAT v roce 2017 do výroby novou platformu MQB A0 v Martorellu s modely Ibiza a Arona. Oba modely, společně s modely Leon a Audi Q3, který bude ve druhé polovině roku 2018 nahrazen modelem Audi A1, zvýšily využití aktuální kapacity závodu Martorell na 95 %. Platforma MQB A0 navíc přispívá ke stabilitě, protože zaručuje vysoký objem výroby v příštích 10 letech.

Zvýšení výroby a rozsah budoucích plánů společnosti se projevilo ve zvýšení počtu zaměstnanců. Počet zaměstnanců skupiny SEAT Group vzrostl v roce 2017 o 185 a v dosavadním průběhu letošního roku k nim přibylo dalších 265. Kromě toho obdrží všichni zaměstnanci na základě kolektivní smlouvy mimořádnou odměnu za podíl na hospodářském výsledku ve výši 700 eur, což je o téměř 50 % více než částka, která jim byla vyplacena v uplynulém roce.

Více značek, více trhů, více automobilů a více energií

Luca de Meo během své prezentace budoucích plánů společnosti naznačil, že růst značky SEAT bude spočívat na čtyřech pilířích: „více značek, více trhů, více automobilů a více energií“. SEAT proto v prvním čtvrtletí letošního roku představil značku CUPRA. Toto označení vždy patřilo automobilům s vrcholnými sportovními vlastnostmi, ale nyní se již jedná o „značku, která generuje vyšší výnosy, získává nové zákazníky, i nadále se účastní motoristického sportu, dokonale integruje technologie, jako jsou elektrifikace, hybridizace, konektivita a asistenční systémy, a vylepšuje image, důvěryhodnost a pověst celé organizace SEAT“, vysvětlil Luca de Meo.

SEAT také nedávno založil novou společnost XMOBA, jejíž hlavním cílem je vyhledávat projekty na podporu nových řešení, vylepšujících budoucí mobilitu, testovat je, uvádět je na trh a investovat do nich. XMOBA a CUPRA doplňují digitální laboratoř SEAT Metropolis:Lab Barcelona, kterou SEAT slavnostně otevřel v roce 2017 a která je součástí globální sítě laboratoří IT koncernu Volkswagen. Tři nové společnosti, společně se společností SEAT, začínají vytvářet „holding s hlavními aktivitami a malými společnostmi pod jednou střechou. Naším záměrem je kombinovat to nejlepší z osvědčené firemní struktury s agilitou, flexibilitou a rychlostí start-upů“.

Luca de Meo dále znovu potvrdil, že SEAT usiluje o rozšiřování a budování digitálního „ekosystému“ kolem automobilu. Do této oblasti spadají partnerství a smlouvy uzavřené se společnostmi, jako jsou Amazon Alexa, Shazam, Waze, Telefónica nebo Saba. „Chceme být důležitým aktérem v revoluci založené na síťově propojeném automobilu. Naší ambicí je stát se lídrem.“

Luce de Meo rovněž poukázal na globalizaci značky SEAT, která je dalším pilířem strategie. Společnost působí ve více než 80 zemích, ale jen 15 % celkového prodeje realizuje mimo Evropu. Strategickými růstovými regiony jsou severní Afrika, kde SEAT vede projekt montážního závodu koncernu Volkswagen v Alžírsku, a Latinská Amerika a Mexiko, kde společnost zkoumá uskutečnitelnost výroby. SEAT navíc nedávno vstoupil na nové trhy v Norsku a na Novém Zélandu. Společnost SEAT je tak nyní přítomna na pěti kontinentech. SEAT se také účastní společného podniku partnerů Volkswagen Group China a JAC poskytováním technické podpory a know-how v oblastech výzkumu a vývoje a designu.

SEAT bude v rámci svého růstu i nadále rozšiřovat svou produktovou řadu. Luca de Meo oznámil, že „SEAT představí nový model každých šest měsíců do roku 2020“ a také prozradil, že „rok 2020 bude pro značku SEAT rokem elektrifikace s představením externě nabíjitelné hybridní verze nové generace modelu SEAT Leon, která se bude vyrábět v závodě Martorell a umožní dojezd minimálně 50 kilometrů, a prvního zcela elektricky poháněného elektromobilu značky, vyráběného na základě platformy MEB koncernu Volkswagen“. První elektromobil SEAT, který byl krátce představen v prvním videu, bude mít konkurenceschopnou cenu, nabídne dojezd až 500 kilometrů, bude vybaven nejvyspělejšími systémy v oblastech konektivity a informačních a zábavních systémů na trhu a nabídne funkce autonomní jízdy minimálně na úrovni 2.

Předseda představenstva společnosti SEAT také potvrdil její pokračující zaměření na vozidla s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG). „V rámci koncernu Volkswagen vedeme projekt technického vývoje vozidla na CNG. S modelem Arona TGI, který uvedeme na trh v letošním roce, budeme mít v nabídce jediné SUV na světě s pohonem na zemní plyn.“

(*) SEAT připravuje své individuální účetní uzávěrky podle španělských všeobecných účetních pravidel bez započtení dceřiných společností. Koncern Volkswagen používá mezinárodní účetní standardy (IAS/IFRS) a konsoliduje výsledky značky SEAT.

 

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků