10 / 4 120

SEAT dnes představil svou elektrickou strategii

27.3.2019 |  Štítky: Audi | Seat | VW | elektrický pohon | elektromobily | SUV

Strategie bude do začátku roku 2021 zahrnovat šest elektrických a externě nabíjitelných hybridních modelů.

Elektrická verze Mii a elektromobil el-Born se stanou prvními dvěma zcela elektricky poháněnými modely značky, zatímco v rámci nové generace modelu Leon a modelové řady Tarraco budou nabízeny hybridní pohony s možností vnějšího nabíjení. Rovněž modely CUPRA Leon a CUPRA Formentor budou k dispozici v externě nabíjitelné hybridní variantě.

SEAT bude poprvé v historii společnosti vyvíjet novou automobilovou platformu ve spolupráci se značkou VW. Půjde o menší verzi modulární platformy MEB pro elektromobily. Na jejím základě se budou vyrábět různá vozidla s délkou cca čtyři metry, a to různých značek, včetně značky SEAT. Cílem nové platformy je vyvinout cenově dostupné elektromobily se vstupní cenou nižší než 20 000 eur. Na tomto projektu bude ve Španělsku pracovat více než 300 kvalifikovaných inženýrů.

Elektrická ofenziva zasahuje do dalších oblastí nad rámec nových modelů a zahrnuje také strategii v oblasti mikromobility. Jak oznámil předseda představenstva společnosti SEAT během veletrhu MWC (Mobile World Congress), SEAT bude mezi koncernovými značkami lídrem v mikromobilitě. V této strategii sehraje významnou úlohu nedávno představený koncepční vůz Minimó. Druhým příkladem řešení pro městskou mikromobilitu, předkládaných společností SEAT, je elektrická koloběžka SEAT eXS.

V roce 2018 vyvezl SEAT 80 % vyrobených automobilů, a upevnil tak svou pozici největšího průmyslového exportéra ve Španělsku, na jehož celkovém vývozu se podílí téměř 3 %. Cílem pro nadcházející roky je zintenzivnit globalizaci společnosti. SEAT proto realizuje ambiciózní růstovou strategii v Severní Africe. V rámci severoafrického regionu povede projekt montáže vozidel koncernu Volkswagen v Alžírsku s cílem rozšířit svou přítomnost v regionu ve střednědobém horizontu. Další potenciální oblastí pro expanzi značky je Latinská Amerika. Podle plánů bude již ve druhé polovině roku 2019 zahájena výroba v Chile a posíleno postavení na trhu v Kolumbii. V Číně je SEAT součástí společného podniku JAC Volkswagen. Španělská značka pokračuje v přípravách na vstup na největší automobilový trh na světě.

Z hlediska průmyslové výroby zahájil SEAT v roce 2018 výrobu modelu Audi A1 v závodě Martorell. Tento model, stejně jako Ibiza a Arona, je zkonstruován na základě platformy MQB A0, která přináší synergie a zvyšuje efektivitu výroby. Výrobní závod Martorell v současnosti pracuje na více než 95 % své současné kapacity a z jeho bran vyjíždí více než 2300 vozidel denně. V roce 2018 byla navíc spuštěna výroba modelu Tarraco ve Wolfsburgu, který je srdcem koncernu Volkswagen.

SEAT je připravený na budoucnost
Elektrická ofenziva, která zahrnuje šest elektrických a externě nabíjitelných hybridních modelů SEAT a Cupra do začátku roku 2021, patří mezi odpovědi značky SEAT na výše uvedené výzvy. Navíc vývoj nové elektrické platformy pro městská vozidla, ve spolupráci se značkou Volkswagen, poslouží jako základ pro výrobu elektromobilů, dostupných pro všechny. Tato vozidla spatří světlo světa během tří až čtyř let a pomohou demokratizovat elektrickou mobilitu.

máme 34 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků