10 / 3 810

Rallye Dakar 2021 pojedou čtyři nové Hiluxy z TOYOTA GAZOO Racing

12.11.2020 |  Štítky: Toyota | sportovní vozy

TOYOTA GAZOO Racing se zúčastní závodu Rallye Dakar 2021 se čtyřmi posádkami. Vytrvalostní podnik by měl být zahájen 3. ledna ve městě Džidda v Saudské Arábii.

Tovární tým, který se Rallye Dakar účastní již od roku 2012, postaví do ročníku 2021 mix vysoce zkušených specialistů společně s relativními nováčky rallyového sportu.

Tým bude soutěžit s nejnovějším provedením Toyoty Hilux, postavené a vyvinuté v sídle týmu nedaleko kultovního soutěžního okruhu Kyalami v jihoafrickém Johannesburgu. Současný vůz vychází ze, závody prověřené, Toyoty Hilux, uvedené v roce 2018; používá motor mezi nápravami, nezávislé zavěšení zadních kol a pohon obou náprav. Vůz v průběhu let doznal mnoha významných vylepšení a jeho výsledky na Rallye Dakar jsou nezpochybnitelným důkazem spolehlivosti a odolnosti, která je s modelem Hilux spojována. Při prvním nasazení v roce 2018 s tímto vozem tým vybojoval druhé a třetí místo, na nějž navázalo celkové vítězství v roce 2019 a druhé místo v ročníku 2020.

Vůz prodělal zásadní vývoj i díky zapojení týmu do místních soutěží v rámci seriálu SACCS. Glyn Hall, šéf dakarského týmu TOYOTA GAZOO Racing, tak mohl vůz průběžně zdokonalovat a současně získávat od Giniela a Henka cennou zpětnou vazbu za soutěžních podmínek. Celkové uspořádání a geometrie vozu pro ročník 2021 zůstává nezměněna, ale díky několika vylepšením systému zavěšení kol a atmosférického motoru V8 je nejnovější provedení Toyoty Hilux stejně konkurenceschopné a spolehlivé jako v minulosti.

Jednou z výraznějších změn Toyoty Hilux pro rok 2021 je design exteriéru, jenž odráží nejnovější sériové provedení Toyoty Hilux. Nový Hilux 2020 kombinuje nový markantní design přední partie, novou výkonnější pohonnou jednotku 2,8 litru a vylepšené schopnosti na silnici i v terénu s vyšší mírou pohodlí, modernizovanou výbavou a rozšířením modelové řady. Kompletní přepracování Toyoty Hilux 2020 se dotklo čelní partie se smělou a suverénní trojrozměrnou maskou chladiče a provedením předního nárazníku, což se ostatně odráží v nepřehlédnutelném vzhledu tohoto pick-upu na silnicích, kde zaujme robustním postojem s důrazem na odolný naturel i chuť poprat se s jakýmkoli terénem.

I tak bezkonkurenční terénní schopnosti Toyoty Hilux 4x4 byly ještě vylepšeny doplněním nové elektronické funkce (aktivovatelné v režimu 2WD), která simuluje činnost mechanického samosvorného diferenciálu ve prospěch záběrových schopností na kluzkých površích v režimu s pohonem dvou kol (týká se pouze provedení 4WD); dále snížením volnoběžných otáček motoru z 850 na 680 ot/min a odladěním odezvy akcelerátoru ve prospěch lepší kontroly řidiče, modernizovaným stabilizačním systémem VSC, specifickým mapováním systému variabilní regulace průtoku (VFC) pro odpovídající tuhost řízení a novou funkcí zobrazování úhlu natočení kol.

Ročník 2021 dakarské rallye se opět uskuteční v Saudské Arábii, kde budou posádky 3. ledna startovat z města Džidda. Trasa ročníku 2021 povede přibližně stejným terénem jako v roce 2020, ovšem pořadatelé přislíbili i zbrusu nové úseky, aby byl závod co nejzajímavější. Tradiční volný den je naplánován na 9. ledna ve městě Ha’il, načež se trasa stočí zpět směrem k Džiddě, kde bude závod 15. ledna ukončen. Trasa ročníku 2021 by měla zahrnovat dvě etapy v podobě okruhu se startem a cílem ve stejném místě, jakožto i tradiční maratonskou etapu, kterou soutěžící musejí dokončit bez návratu do servisního tábora.

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků