10 / 3 744

Průzkum: Řidiči firemních aut preferují hybridy

22.9.2017 |  Štítky: Toyota | hybridní pohon

Třetina z nich by chtěla další vůz s dieselovým motorem, zatímco již 34 procent by si vybralo hybridní pohon. Počty hybridů ve firemních flotilách již vzrostly o 47 procent. Vyplývá to ze zprávy britského odborného časopisu Fleet News.

Vůz s benzínovým motorem zvolilo pouhých 17procen dotazovaných řidičů firemních aut, zatímco osm procent vsadilo na elektromotor.

Aktuální údaje Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) ukazují, že dieselové motory zatím trhu s firemními vozy vévodí, nicméně již nyní se jejich podíl snižuje. V posledním roce, bylo automobilů s touto technologií zaregistrováno o celých 10 procent méně.

Pokud jde o druh pohonu, největší nárůst zaznamenaly hybridy – počet jejich registrací se zvýšil o 47 procent, v roce 2016 bylo zaznamenáno 15 377 vozů, zatímco v roce 2017 již 22 565.

Podle údajů SMMT stoupl v případě flotil počet hybridních aut typu plug-in (napájených ze zásuvky) meziročně o čtyři procenta, ovšem počet elektrických vozů o 20 procent.

Hybridy za 10 let ovládnou firemní flotily
„Producenti stále rozvíjejí hybridní technologie a zvyšují kapacitu baterie. Předpokládá se, že se za 10 let plug-in hybridní pohon stane dominantním typem pohonu na trhu se služebními vozy. To pomůže rapidně snížit emise CO2 a oxidů dusíku do ovzduší,” komentoval situaci pro Fleet News Richard Hamilton z firmy Zenith, jež poskytuje služby pro segment firemních vozů.

Počty prezentované firmou Zenith dokládají, že 88 procent jejich klientů si v roce 2015 vybralo vozy se vznětovými motory. V roce 2016 tento počet klesl na 73 procent. Za stejné období se podíl benzínových motorů zvýšil z devíti na 21 procent.

„Automobily s hybridními motory zvětšily svůj podíl ze dvou procent v roce 2015 na tři procenta v roce 2016. Hybridní plug-in vozy si také polepšily, a to z jednoho na tři procenta. Trh s firemními automobily systematicky rezignuje na naftové motory ve prospěch hybridů a benzínových vozů,“ dodává Hamilton.
Toyota je v oblasti alternativních pohonů tahounem trhu, hybridních aut prodá nejvíce na světě. Vyrábět je začala jako první automobilka už před 20 lety.
Elektromobily stále nemají na trhu silnou pozici, nepředstavují také alternativu pro dieselový pohon. Podle názoru zástupce firmy Zenith však mohou představovat možnost, o níž uvažují majitelé vozů s benzínovým motorem.

Výsledky průzkumů časopisu Fleet News ukazují, že více než polovina britských firemních flotil vlastní, anebo má v úmyslu v nejbližších třech letech vlastnit kromě naftových a benzínových automobilů také vozy na alternativních pohon.

„Zaznamenali jsme na trhu ‚push and pull’ efekt. Auta s alternativním pohonem mají stále atraktivnější ceny a současně zde působí tlak vyvolaný bojem za lepší kvalitu ovzduší a méně nečistot produkovaných dieselovými motory,“ komentuje situaci Shaun Sadlier z Arval BNP Paribas Group.

Podle údajů Výzkumného ústavu motoristického trhu SAMAR, se v období od ledna do června 2017 stal nejčastěji registrovaným hybridním automobilem opět Auris Hybrid s 2255 registracemi. Na druhém místě skončila Toyota C-HR Hybrid, jež na trhu debutovala v lednu 2017, od září 2016 byla ovšem v předprodeji. Tento model figuroval mezi registracemi 2232krát. Třetí a čtvrté místo patří rovněž Toyotě: RAV4 Hybrid (1346 vozů) a Yaris Hybrid (1173 vozů).

Na páté a šesté pozici se umístily SUV Lexus NX (336 vozů) a Lexus CT (270 vozů), Lexus RX pak zaujal osmé místo (209 vozů). V první desítce se objevily jen dva modely jiného výrobce než Toyota Motor Corporation, a to KIA Niro na sedmé pozici (2017 vozů) a devátý Hyundai IONIQ (107 vozů). Desátou pozici pak obsadil Prius (90 vozů).

Například hybridní Toyota C-HR 1,8 spotřebuje za rok při najetí 20 tisíc kilometrů zhruba 21 tisíc korun, běžný diesel stejné kategorie téměř 25 tisíc korun. Za tři roky tak lze ušetřit téměř deset tisíc korun.

Hybridní vozy Toyota podle statistik přispěly v porovnání s podobně velkými a výkonnými konvenčními modely k úspoře přibližně 77 milionů tun emisí CO2 a pomohly ušetřit přibližně 29 miliard litrů benzínu.

V Česku prodala Toyota už 4 000 hybridů
Podíl hybridních aut a elektromobilů na celkovém trhu v ČR letos v pololetí přesáhl jedno procento, loni to bylo méně než 0,6 procenta. Celkem se letos za šest měsíců prodej aut na elektrický pohon zdvojnásobil na 1492 elektromobilů a hybridů. Toyota je nejúspěšnějším prodejcem a dlouhodobým průkopníkem kombinace konvenčního spalovacího motoru a elektromotoru.

Každý pátý prodaný model Toyoty v České republice už má hybridní pohon. U značky Lexus je podíl hybridních modelů dokonce přes 80 procent. Dosavadní letošní výsledky míří již ke 1 500 prodaným hybridním vozům od začátku roku. Celkem Toyota v ČR prodala už přes 4 000 hybridních aut.

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků