10 / 3 584

Porsche slaví úspěšný rok 2018

18.3.2019 |  Štítky: Porsche | elektrický pohon | elektromobily

Úspěch v době transformace: společnost Porsche AG vykázala nové rekordní hodnoty provozního zisku, objemu tržeb a počtu prodaných vozů.

V porovnání se stejným obdobím předchozího roku vzrostl provozní zisk společnosti přibližně o 4 %, a dosáhl tak 4,3 mld. eur; objemy tržeb se zvýšily o 10 % na 25,8 mld. eur. Provozní rentabilita tržeb činila 16,6 %. V roce 2018 společnost zákazníkům dodala 256 255 vozidel, což představuje 4% meziroční nárůst. Počet pracovníků vzrostl přibližně o 9 % na 32 325 zaměstnanců.

„Během fiskálního roku 2018 jsme díky atraktivní produktové nabídce opět dokázali výrazně navýšit prodeje. Porsche je synonymem benzínových motorů vzbuzujících emoce a vysoce výkonných plug-in hybridů; do budoucna bude stejně známé svými čistě elektrickými systémy pohonu,“ komentuje Oliver Blume, předseda představenstva společnosti Porsche AG. V nadcházejícím období až do roku 2023 investuje Porsche do nových produktů přibližně 15 mld. eur.

Výrobce sportovních vozů systematicky rozšiřuje svoji nabídku na poli elektromobility: v září se uskuteční premiéra modelu Taycan, prvního čistě elektrického sportovního vozu značky Porsche; počátkem příští dekády se objeví i první odvozenina uvedeného modelu, „Cross Turismo“. Elektrický pohon dostane i nová generace kompaktního SUV Macan, které se tak stane druhou typovou řadou Porsche s čistě bateriovým pohonem. Aktivity automobilky v tomto ohledu vycházejí z předpovědi, že do roku 2025 budou polovinu prodejů v rámci produktové nabídky Porsche tvořit modely na elektřinu, resp. částečně elektrické plug-in hybridy.

Dvojciferný růst modelů Panamera, Cayenne a 911
„V roce 2018 jsme zaznamenali nové rekordní hodnoty tržeb a provozního zisku. K nárůstu zisku přispělo zejména zvýšení počtu prodaných vozů, lepší skladba produktů a příznivý vývoj v ostatních obchodních oblastech a odděleních,“ komentuje Lutz Meschke, místopředseda představenstva a člen představenstva zodpovědný za finance a IT ve společnosti Porsche AG.

Největší růst v počtu prodaných vozů vykázala Panamera s nárůstem o 38 % na 38 443 vozidel. Dvojciferný růst však dokonce vykázal i model 911, a to přes generační obměnu: počet prodaných sportovních vozů se zvýšil o 10 % na 35 573 kusů. Prodeje SUV Cayenne vzrostly o 12 % na 71 458 vozidel. Co do prodejních objemů zůstal naším nejúspěšnějším modelem Macan s 86 031 vozidly. V roce 2018 jsme opět dosáhli největších úspěchů na čínském trhu, kde jsme vykázali růst o 12 % na 80 108 kusů. Druhé místo opět připadlo Spojeným státům se 3% růstem
na 57 202 vozidel.

„Transformace celého automobilového průmyslu je v plném proudu. Výrazně se angažujeme v oblasti digitalizace, konektivity a nových konceptů mobility,“ komentuje Blume. S cílem ještě více omezit uhlíkové emise zaměřuje Porsche svoji pozornost i na syntetická paliva na principu „Power to Liquid“, vyráběná za použití obnovitelné energie. „Významný potenciál spatřujeme v oblasti syntetických paliv coby způsobu, jak ještě zvýšit ekologickou šetrnost provozu vozidel se spalovacími motory – zejména pak vozidel stávajících,“ říká Blume.

Očekávání dalšího růstu v roce 2019
„Náročné budou i nadcházející měsíce kvůli přechodu na nový testovací cyklus WLTP a částicové filtry pro benzínová vozidla, společně s naším upouštěním od nových dieselových modelů,“ komentuje finanční ředitel Meschke. I přes tyto skutečnosti očekává Porsche v roce 2019 navýšení počtu prodaných vozidel i mírný nárůst objemu tržeb. „Naše produkty tvoří solidní základ úspěšného fiskálního roku. Konkrétně v roce 2019 uvedeme na všech světových trzích novou generaci modelu 911; představíme další odvozeniny modelů 718 a Cayenne; a uvedeme model Taycan,“ doplnil Meschke. Jako další uvedl, že i přes vysoké investice do elektrifikace, digitální transformace a rozšiřování/modernizace vybraných závodů usiluje společnost o další naplňování svých ctižádostivých ziskových cílů. „Díky opatřením ke zvyšování efektivity a odhalování nových ziskových oblastí podnikání chceme i nadále dosahovat našeho strategického cíle provozní rentability tržeb na úrovni 15 %,“ zdůrazňuje Meschke.

Autor: Autosystem.cz

Reklama X
<<

máme 32 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků