10 / 4 108 další
Pohled do budoucnosti: Koncept Audi Q4 e-tron
Novinky > Pohled do budoucnosti: Koncept Audi Q4 e-tron
Kompaktní elektrické SUV s pohonem všech kol si odbývá svou premiéru na autosalonu v Ženevě.
Uběhl zhruba rok od chvíle, kdy si na stejném místě odbyl svůj debut první sériový elektromobil Audi e-tron, v té době ještě zakrytý maskovací plachtou. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku nyní na ženevském autosalonu nabízí detailní pohled na další automobil s elektrickým pohonem.
Výkon 225 kW konceptu Q4 e-tron generují dva elektromotory a hnací sílu koncepčního vozu na silnici přenáší pro Audi typický pohon všech kol quattro. Velký akumulátor s kapacitou 82 kilowatt hodin zabírá téměř celý prostor podvozku mezi nápravami. Dojezd více než 450 km – dle metodiky WLTP - stanovuje v daném segmentu nová měřítka. Technologie konceptu Q4 e-tron je postavena okolo modulární platformy pro elektrifikované vozy MEB, která se v budoucnosti stane základem mnoha elektricky poháněných vozidel koncernu VW Group, od kompaktních vozů až po prémiové vozy střední třídy.
Kompaktní zvenku, prostorný uvnitř
Se svými rozměry zaujímá koncept Audi Q4 e-tron pozici v horní třetině segmentu kompaktních vozů. Jeho nároky na silniční prostor toto elektrické SUV kvalifikují jako agilní univerzál, který se hodí také na jízdu ve městě. Pokud jde o interiér, tak ten je pravým opakem.
Pocit prostornosti interiéru umocňuje jeho barevné schéma. Zatímco v horní části kabiny pro cestující převládají světlé, teplé barvy, tmavý koberec na podlaze působí jako kontrastní prvek.
Displej virtuálního kokpitu s nejdůležitějšími informacemi týkající se rychlosti, stavu nabití akumulátoru a navigace se nachází za volantem. Zcela novým prvkem je velkoformátový head-up displej s funkcemi rozšířené reality. Zobrazuje důležité grafické informace, například navigační šipky přímo na silnici.
Ovládací panely navržené v podobě dotykových ploch na ramenech volantu lze používat k volbě často využívaných funkcí. Uprostřed středové konzole se nachází 12,3palcový displej, pomocí něhož lze ovládat zobrazovaný infotainment a funkce vozu.
Očividně Audi, evidentně e-tron: exteriér
Úchvatný široký světelný pás, spojující obě světelné jednotky v zadní části konceptu Q4 e-tron, byl integrován tak, aby v sobě odrážel typický prvek Audi e-tron.
A konečně, barva karoserie, odstín modré „Solar Sky“, který se mění v závislosti na úhlu dopadu světelných paprsků.
Hospodárný hráč
V konceptu Audi Q4 e-tron je instalovaná výkonná verze elektrického pohonu. Každou z náprav pohání jeden elektromotor – Q4 je tedy quattro.
Zadní elektromotor dosahuje výkonu 150 kW. Přední motor posílá na přední kola 75 kW. Celkový systémový výkon činí 225 kW. Akumulátor v podlaze vozu má kapacitu 82 kilowatt hodin, což umožňuje dojezd v cyklu WLTP více jak 450 kilometrů. Akumulátor lze nabíjet maximálním příkonem 125 kilowattů. Ve výsledku tak nabití akumulátoru z 80 procent celkové kapacity zabere pouhých 30 minut.
Modulární platforma pro elektrifikované modely MEB
Předchozí platformy byly navrženy především pro použití spalovacích motorů. Co je na modulární platformě pro elektrifikované vozy nové a odlišné: Byla výhradně zkonstruována pro automobily s elektrickými systémy pohonu. Nápravy, pohon, rozvory a souhra mezi všemi komponenty jsou voleny a adaptovány speciálně s ohledem na e-mobilitu.
Elektrická ofenzíva: dvanáct plně elektrických modelů do roku 2025
Značka se čtyřmi kruhy zahájila svou elektrickou ofenzívu v září 2018 světovou premiérou plně elektrického SUV modelu Audi e-tron. Audi do roku 2025 na nejdůležitějších světových trzích nabídne dvanáct automobilů s plně elektrickým pohonem a tyto modely budou tvořit zhruba třetinu všech podejů.
Koncept Audi Q4 e-tron nabízí detailní pohled na automobil, jenž se v budoucnu stane pátým sériově vyráběným elektromobilem a který výrobce představí na konci roku 2020.