10 / 3 743

Peugeot E-LION DAY

27.1.2023 |  Štítky: Peugeot | elektrický pohon | elektromobily | hybridní pohon

Peugeot je na dobré cestě k dosažení svých smělých cílů v oblasti elektrifikace. 

  • 2023: Všechny modely řady Peugeot budou elektrifikované
  • 2025: Peugeot bude mít 100% elektrickou nabídku
  • 2030: 100 % vozů Peugeot prodávaných v Evropě bude mít 100% elektrický pohon

Projekt E-LION reprezentuje vizi značky Peugeot týkající se elektrifikace vozů Peugeot, která reaguje na potřeby měnícího se světa.

Nejedná se pouze o elektrifikaci, ale o komplexní projekt o 5 částech:

  • Ekosystém produktů a služeb založený na řešeních skupiny Stellantis
  • Zkušenost, kompletní zákaznický zážitek po celou dobu vlastnictví vozu
  • Elektrický pohon, náš závazek do roku 2025 nabízet 100% elektrickou modelovou řadu
  • Efektivita, naše posedlost maximálním výkonem při minimální spotřebě
  • Životní prostředí, konečný cíl udržitelnosti a náš závazek nulových emisí uhlíku do roku 2038

Peugeot uvede během 2 let na trh 5 nových elektrických modelů

E-308, E-308 SW (první evropské elektrické kombi), E-408, E-3008 a E-5008. Elektrické modely E-308 a E-308 SW budou poháněny elektromotorem nejnovější generace o výkonu 115 kW (156 k) a s dojezdem více než 400 km (cyklus WLTP). Tato nabídka je nekompromisní odpovědí s nejlepší účinností v segmentu, s průměrnou spotřebou energie 12,7 kWh.

Nová hybridní technologie

Peugeot přichází s novou hybridní technologií Hybrid 48V, která bude v letošním roce použita u modelů 208, 2008, 308, 3008, 5008 a 408. Systém Peugeot Hybrid 48V tvoří elektromotor (21 kW) a motor PureTech nové generace o výkonu 100 k nebo 136 k, spojený se zcela novou šestistupňovou elektrifikovanou dvouspojkovou převodovkou (E-DCS6). Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách a o 15 % nižší spotřebu paliva (u modelu 3008 emise od 126 g CO2/km). Při jízdě ve městě tak může SUV segmentu C vybavené systémem Hybrid více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi. Umožňuje také jízdu v režimu s nulovými emisemi v městském provozu.

Nová generace SUV segmentu C:

  • Nový Peugeot E-3008 bude představen v druhé polovině roku 2023
  • Dojezd až 700 km, 3 motory včetně pohonu všech kol
  • E-3008 bude prvním vozem uvedeným na trh s novou platformou STLA Medium
  • Peugeot E-5008 bude uveden na trh o něco později

Inovace v oblasti designu a technologií hrají hlavní roli v projektu E-LION a v cílech značky dosáhnout do roku 2038 nulových emisí uhlíku.

Nová řada BEV-by-Design značky Peugeot bude využívat nejnovější platformy Stellantis, které budou základem pro vývoj budoucích modelů:

  • Nové proporce – větší flexibilita a svoboda při novém pojetí celkových proporcí vozidla
  • Nové perspektivy – zcela nový designový jazyk
  • Nový prostor – nové pojetí vnitřního prostoru a jeho využití
  • Nové pohyby rukou při řízení – technologie „steer-by-wire“ nám umožňuje zkoumat zcela nové způsoby ovládání vozidla. Díky ní byl vytvořen systém Hypersquare a nová generace inteligentního systému i-COCKPIT se zcela novým rozhraním, které budou uvedeny na trh v roce 2026.

Zážitek z jízdy na palubě usnadňují technologie STLA:

  • STLA-BRAIN, nervové centrum a centrální inteligence vozu s aktualizací „Over the Air“ 
  • STLA-SMARTCOCKPIT, digitální výbava uvnitř i zvenčí
  • STLA-AUTODRIVE, budoucnost autonomního řízení

Spolupráce s významnými hráči, jako jsou Amazon a Foxconn, zajišťuje, že nové technologie vždy přinášejí úžasné zážitky. Peugeot snižuje čtyřnásobně GWP (potenciál globálního oteplování) u následujících dvou generací modelů.

Probíhající iniciativy sahají od strategií získávání zdrojů a dodavatelského řetězce, přes celkovou strukturu vozu až po použité materiály:

  • osvětlení a sklo nahrazují černou barvu a chrom
  • sedadla jsou odlehčená
  • kola jsou vyrobena z recyklované slitiny
  • používají se recyklované materiály
  • při projektování je zohledněna celková strategie životního cyklu vozu

Životnost elektromobilu bude 20 až 25 let, zatímco dnes je to u vozu se spalovacím motorem přibližně 15 let. Tento delší životní cyklus je pro konstruktéry skvělou příležitostí pro vymýšlení nových interakcí s dalšími produkty. 

Náš pohled na životní cyklus vozidla se skládá ze 4 hlavních fází:

  • Životnost – konstrukce vozidla s životností 25 let, opírající se o platformy a řešení Stellantis
  • Opětovné použití – renovace a recyklace základních dílů, včetně využití recyklovaných dílů (viz SUSTAINera)
  • Upgrade – obnovení hlavních opotřebitelných částí vozu (čalounění/obložení), jak je vidět u koncepčního vozu Peugeot Inception Concept, aby vůz při každé změně majitele vypadal jako nový
  • Nabídka na přání – pravidelné aktualizace systémů a softwaru „Over the Air“, které udržují atraktivní vzhled vozu (podobně jako každoroční aktualizace systému iOS ve vašem iPhonu)

Jerome Micheron, produktový ředitel Peugeot: „Tento vývoj je předzvěstí nové éry, která je ohleduplnější k životnímu prostředí a umožňuje nám nabídnout našim zákazníkům jedinečné inovace, které posilují sílu přitažlivosti značky Peugeot.

Uživatelský zážitek: Peugeot nabídne Inspirující, jednoduché a cenově dostupné řešení.

Každý zážitek s elektromobilem je v souladu se třemi hodnotami značky Peugeot:

  • Allure – vzhled šelmy a světelný podpis tvořený 3 drápy jsou charakteristické znaky designu Peugeot
  • Emotion – požitek z intuitivního ovládání vozu je dále umocněn díky elektrifikaci a skvělé odezvě a agilitě systému Peugeot i-Cockpit
  • Excellence – díky kvalitě, účinnosti a technologii celé modelové řady elektromobilů

Cenově dostupný vzhledem k rostoucím životním nákladům a inflaci se Peugeot zaměřuje na cenovou dostupnost svých elektromobilů.

Dva typy nabídek, stejně jako u vašeho mobilního telefonu: 

  • Peugeot As You Go : Nabídka měsíčních plateb na základě počtu ujetých kilometrů. Například ve Francii začíná cena vozu Peugeot e-208 na pouhých 150 € měsíčně, včetně 500 km. Zákazníci si mohou podle potřeby přidat další kilometry za pouhých 7 eurocentů za kilometr. Peugeot chce tuto iniciativu rozšířit na celou modelovou řadu a na další trhy.
  • Peugeot Your Way2: Jediná měsíční platba zahrnuje leasing vozu, veškerý servis a údržbu, pojištění, a dokonce i nabíjení. Všechny náklady na vlastnictví v jedné platbě. Na rozdíl od mobilního telefonu však zákazníci nebudou vázáni dlouhodobým závazkem. Pokud se okolnosti změní, mohou auto vyměnit nebo jednoduše vrátit.

Cirkulární ekonomika ve společnosti znamená přechod od přístupu „vezmi, vyrob, zlikviduj“ k oběhovému přístupu k materiálům a zboží. Ve skupině Stellantis začíná cirkulární ekonomika u projektů vozů pro delší životnost, s použitím stále většího množství recyklovaných materiálů až po začlenění oprav, repasování, opětovného použití a recyklace vozidel a dílů (repair, remanufacture, reuse a recycle – 4 R). Když k tomu připočteme renovaci vozidel a náhradních dílů a zkvalitnění (retrofit) za účelem přestavby stávajících vozidel na elektromobily, aby se prodloužila jejich životnost, dostaneme se až na 6 R!
 
Autorizované servisy značek skupiny Stellantis mají již dnes k dispozici katalogy, které zahrnují i repasované díly. Tyto udržitelné a cenově dostupné díly pak zákazníci mohou v servisech objednávat. Soukromí i firemní zákazníci mohou sledovat opětovné použití v akci, a to na platformě e-shopu skupiny Stellantis nazvané B-Parts (v současné době funguje ve 155 zemích a nabízí 5,2 miliony dílů). Zákazníci se začnou setkávat s označením SUSTAINera. Již nyní je na krabicích s díly a začne se objevovat ve vozidlech. Když jej zákazníci uvidí, mohou si být jisti, že při výrobě tohoto dílu bylo použito až o 80 % méně surovin a až o 50 % méně energie než při výrobě rovnocenného dílu bez recyklovaného obsahu.

Linda Jackson, generální ředitelka značky Peugeot: „Carbon Net Zéro nejsou jen tři slova, je to způsob myšlení, přístup, který si musíme osvojit všichni jako organizace i jako jednotlivci. Stejně tak projekt E-LION není jen strategií a powerpointovou prezentací. Je to projekt, který chceme dotáhnout do konce, protože má zásadní význam pro nás i pro budoucí generace.“

 

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků