10 / 4 101

Ostrý a výkonný Opel Insignia GSi Sports Tourer: Sportovní kombi bez kompromisů

7.9.2017 |  Štítky: Opel


 
Insignia GSi Sports Tourer poskytuje vše, po čem touží sportovně založení řidiči: Kombi s dynamickým vzhledem může být nyní poháněno motorem, který Opel nachystal na míru pro svou vlajkovou loď – vznětovým čtyřválcem 2.0 BiTurbo s výkonem 154 kW (210 k) a s maximem točivého momentu až 480 Nm. Spotřeba paliva je podle NEDC ve městě 8,9 l/100 km, mimo město 6,1 l/100 km, kombinovaná 7,3 l/100 km, kombinované emise CO2  192 g/km. Ke standardním prvkům výbavy patří zvlášť dynamicky naladěný podvozek FlexRide, inovativní pohon všech kol s funkcí Torque vectoring, sportovní pneumatiky s vysokou přilnavostí a nová osmistupňová automatická převodovka, kterou lze ovládat i manuálně páčkami na volantu – jako v závodním automobilu.
Všechny tyto prvky zabezpečují extrémně aktivní zážitek z jízdy. Designéři Opel obdařili model Insignia GSi Sports Tourer sportovním vzhledem, který koresponduje s jeho sportovními jízdními výkony. Velké chromované otvory pro vstup vzduchu v předním nárazníku a zadní spojler nepřehlédnutelně demonstrují, že jde o vlajkovou loď se sportovními ambicemi. V interiéru sedí řidič za sportovním volantem na speciálním sedadle s integrovanou opěrkou hlavy vyvinutém pro GSi. Zbytek posádky si může vychutnávat stejné pohodlí jako v kombi Sports Tourer – s velkorysým prostorem v zadní části kabiny, zavazadlovým prostorem s největším objemem 1665 litrů, stejně jako i nejmodernější systémy infotainmentu Opel IntelliLink s konektivitou poskytovanou telematickým systémem Opel OnStar.
 
Špičkové pohonné ústrojí, podvozek a brzdy: GSi je vrcholovým atletem po všech stránkách
Stejně jako Insignia GSi Grand Sport je i nový Insignia GSi Sports Tourer perfektním sportovním náčiním. Opel ho vybavil špičkovým naftovým motorem 2.0 BiTurbo se sekvenčním dvoustupňovým přeplňováním dvojicí turbodmychadel. Agregát dosahuje výkonu 154 kW (210 k) při otáčkách 4000 min-1 a maxima točivého momentu 480 Nm už při otáčkách 1500 min-1. Insignia GSi Sports Tourer BiTurbo zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhých 7,9 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 231 km/h.
 
Pro zákazníky, kteří preferují zážehové motory, má GSi živý turbodmychadlem přeplňovaný benzinový agregát s přímým vstřikováním paliva. Jedná se o čtyřválec s objemem 2,0 litru o výkonu 191 kW (260 k) a s maximem točivého momentu 400 Nm. Spotřeba paliva podle NEDC je ve městě 11,5 l/100 km, mimo město 7,1 l/100 km, kombinovaná 8,7 l/100 km a kombinované emise CO2 199 g/km. Tato pohonná jednotka uděluje sportovnímu kombi zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,5 vteřiny a nejvyšší rychlost 245 km/h.
 
Základem pro maximální požitek z jízdy a efektivní přenos výkonu je nový podvozek GSi: kratší pružiny zmenšují světlou výšku sportovního kombi o 10 milimetrů oproti normální verzi Sports Tourer; speciální sportovní tlumiče odpružení snižují naklánění karosérie. Standardní podvozek FlexRide adaptuje charakteristiku tlumičů a posilovače řízení ve zlomku vteřiny podle aktuálních jízdních podmínek. Řídicí jednotka FlexRide ovlivňuje rovněž kalibraci elektronického plynového pedálu a body přeřazování automatické osmistupňové převodovky. Řidič může přepínat jízdní režimy Standard, Tour a Sport stejně, jako u ostatních verzí modelové řady Insignia. Exkluzivním pro GSi je přidaný režim Competition, který se aktivuje tlačítkem stabilizačního systému ESP. Po jeho dvojím stisku mohou zkušení řidiči využít dynamický potenciál vozidla s vypnutou kontrolou trakce a s potlačenou funkcí stabilizačního systému. A chce-li mít řidič opravdu kontrolu nad vším, může ručně řadit páčkami na volantu osm stupňů standardní osmistupňové převodovky.
 
Systém pohonu všech kol Twinster s aktivním rozdělováním točivého momentu na zadní kola (funkce Torque vectoring), který je ojedinělý v této třídě, se perfektně hodí ke sportovnímu podvozku. U tohoto high-tech řešení je klasický zadní diferenciál suplován dvojicí lamelových spojek, z nichž každá umožňuje ve zlomku sekundy akceleraci příslušného zadního kola individuálně podle jízdní situace. Výsledkem je, že Insignia GSi Sports Tourer vždy přesně sleduje stopu naznačenou řidičem a nedotáčivost je prakticky zcela potlačená.
 
Pro dosažení optimální trakce vybavili konstruktéři Insignii GSi Sports Tourer pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S s extrémní přilnavostí namontovanými na dvacetipalcových kolech z lehké slitiny. A vynikající zpomalení z vysokých rychlostí zaručují výkonné brzdy Brembo se čtyřpístkovými brzdiči na kotoučích o průměru 345 milimetrů. Všechny tyto technické prvky společně s nízkou hmotností kombi Insignia GSi Sports Tourer vytvářejí jedinečné sportovní jízdní vlastnosti, jaké by řidič od kombi neočekával.
 
Sportovní design a velký komfort: Hrdina všedního dne se vzhledem závodního automobilu
To samé platí pro interiér: Zde kombi GSi spojuje velkorysý prostor a komfort kombi Sports Tourer s atmosférou závodního automobilu. Díky tomu má celá posádka stejnou radost z jízdy jako řidič, který sedí na skořepinovém sportovním sedadle speciálně vyvinutém pro GSi. Přední sportovní prémiová sedadla s certifikátem AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) mají vysoké opěradlo s integrovanou opěrkou hlavy – s vyšitým hrdým logem GSi – a výborně příčně drží tělo v zatáčkách, přičemž jsou zároveň velmi pohodlná na dlouhých trasách. Stejně jako v limuzíně Insignia Grand Sport GSi mají vyhřívání, ventilaci, masážní funkci a nastavitelné boční části čalounění. Kožený volant se zploštěným věncem ve své spodní části a hliníkové pedály dotvářejí sportovní kokpit.
Dlouhý rozvor 2829 milimetrů je zárukou velkého vnitřního prostoru. Zvlášť dobře je to patrné v zadní části kabiny, kde mohou pohodlně sedět vedle sebe tři pasažéři, přičemž dvě vnější sedadla jsou vyhřívaná. Celá posádka má k dispozici špičkovou konektivitu prostřednictvím systému infotainmentu IntelliLink nejnovější generace kompatibilním s Apple CarPlay a Android Auto. Součástí výbavy je i revoluční telematický systém Opel OnStar, který nyní poskytuje nové služby, jako je rezervace hotelového pokoje1 a vyhledávání volného parkoviště2. Díky hotsporu WLAN 4G LTE mají všichni členové posádky rychlý a jednoduchý přístup k internetu prostřednictvím svých mobilních koncových zařízení.
 
Stejně jako u běžné verze Sports Tourer má variabilní zavazadlový prostor příkladný objem od 560 do 1665 litrů a příplatkové zadní sedadlo dělené v poměru 40/20/40 umožňuje flexibilní konfiguraci nákladního prostoru. Komfort zvyšují elektricky ovládané dveře zavazadelníku, které lze otevřít i zavřít bez fyzického dotyku pohybem nohy pod zadním nárazníkem. Řidič modelu Insignia GSi Sports Tourer kromě toho profituje z dalších špičkových technologií, od převratných adaptivních reflektorů IntelliLux LED® matrix po asistenční systém Forward Collision Alert s detekcí chodců a automatickým nouzovým brzděním. To vše dělá z nového modelu Insignia GSi Sports Tourer bezpečné a pohodlné sportovní kombi pro celou rodinu.

máme 34 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků