10 / 3 584 další
Nový motor a ještě ostřejší vzhled: Modernizace pro Audi RS 3 Sportback
Novinky > Nový motor a ještě ostřejší vzhled: Modernizace pro Audi RS 3 Sportback
Nové Audi RS 3 Sportback* završuje sportovní nabídku výrobce prémiových vozů z Ingolstadtu v kompaktním segmentu. Po světové premiéře modelu RS 3 Limuzína* na Pařížském autosalonu 2016 následuje na nadcházejícím autosalonu v Ženevě model RS 3 Sportback, který nabízí mimořádně emocionální zážitky z jízdy díky nejvýkonnějšímu sériově vyráběnému pětiválci na světě, výjimečné dynamice a ještě ostřejšímu vzhledu.
Zdrojem hnací síly je v modelu Audi RS 3 Sportback nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě. Jednotka 2.5 TFSI dosahuje s 294 kW (400 k) o 33 k vyššího výkonu než předchozí agregát a je o 26 kilogramů lehčí, mimo jiné díky hliníkovému bloku válců. Maximální točivý moment 480 N.m je k dispozici již při 1700 otáčkách za minutu a zůstává konstantní až do 5850 otáček za minutu. RS 3 Sportback tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy. Ohromující akceleraci doprovází nezaměnitelný zvuk pětiválce, který vzniká střídavým zapalováním směsi v bezprostředně sousedících a od sebe vzdálených válcích. Na přání zvýší Audi elektronicky omezenou nejvyšší rychlost z 250 na 280 km/h.
Pohon quattro s variabilním rozdělováním hnací síly
Hnací síla pětiválce je přenášena na vozovku prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky S tronic a trvalého pohonu všech kol quattro. Elektrohydraulická lamelová spojka rozděluje točivý moment variabilně mezi nápravy. Čím sportovnějším způsobem řidič řídí, tím dříve a častěji je velká část točivého momentu přenášena na zadní nápravu. Řízení pohonu všech kol quattro je sériově integrováno do systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select, což platí i pro řízení, převodovku S tronic, řídicí jednotku motoru, nastavitelné výfukové klapky a na přání dodávaný sportovní podvozek RS plus s adaptivní regulací tlumičů. Řidič může měnit charakteristiku těchto komponentů v režimech comfort, auto, dynamic a individual. Ovladatelnost a jízdní vlastnosti optimalizuje elektronicky řízený stabilizační systém ESC se selektivním rozdělováním točivého momentu mezi jednotlivá kola a sportovním režimem se specifickým nastavením RS.
RS 3 Sportback nabízí fascinující jízdní dynamiku a suverénní stabilitu díky progresivnímu řízení, čtyřprvkové zadní nápravě a podvozku s tuhou charakteristikou a o 25 mm nižší světlou výškou v porovnání s modelem A3. Přední náprava má o 20 milimetrů širší rozchod kol než u výchozího modelu a tomu odpovídají také výrazně rozšířené podběhy kol. Audi sériově montuje 19“ kola z lehké slitiny s pneumatikami rozměru 235/35, za nimiž pracuje brzdová soustava s kotouči o průměru 370 milimetrů. Alternativně jsou vpředu k dispozici kotouče z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Na zadní nápravě nalézají uplatnění brzdové kotouče s průměrem 310 milimetrů a plovoucími třmeny.
RS 3 Sportback dává navenek najevo svou sílu výraznou maskou chladiče Singleframe s leskle černou voštinovou mřížkou, velkými otvory pro přívod vzduchu a hranatými obloženími bočních prahů. Díky nově tvarované liště na nárazníku působí příď ještě širším dojmem. Lištu ukončují na obou stranách úzké, svislé „trychtýře“. Světlomety LED s výrazným světelným designem jsou součástí sériové výbavy, na přání nabízí Audi světlomety s technikou Matrix LED. Vzadu přitahuje pozornost výrazný střešní spoiler RS společně s difuzorem a velkými oválnými koncovkami výfukové soustavy RS. Dynamický vzhled završuje nápis quattro ve spodní části masky chladiče Singleframe, stejně jako logo RS 3 na voštinové mřížce a zadním výklopném víku.
Plochy obou kruhových přístrojů jsou černé, ručičky červené a stupnice bílé. Centrálně umístěný displej informačního systému řidiče zahrnuje ukazatel plnicího tlaku, ukazatel teploty motorového oleje a stopky pro měření času na kolo při jízdě na závodním okruhu. Na přání dodávaný zcela digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit zobrazuje také údaje informačního a zábavního systému. Speciální režim zobrazování RS přesune doprostřed otáčkoměr. Po jeho stranách může řidič sledovat informace o točivém momentu, dosahovaném zrychlení a tlaku v pneumatikách. Pokud pracuje převodovka v manuálním režimu, vyzývá barevně osvětlená stupnice řidiče k zařazení vyššího převodového stupně pádly na volantu nebo pákou voliče, jakmile se otáčky přiblíží k maximálnímu limitu.
RS 3 Sportback je sériově vybaven sportovními sedadly čalouněnými černou jemnou kůží Nappa. Na přání mohou řidič a spolujezdec vpředu usedat do ještě výrazněji tvarovaných sportovních sedadel RS s integrovanými opěrkami hlavy. U obou variant sedadel jsou opěradla zdobena logy RS. Sportovní volant RS obšitý kůží má dole zploštělý věnec a nese tlačítka pro ovládání informačního a zábavního systému. Hlavním ovládacím prvkem je otočné tlačítko na konzole středového tunelu. Jeho horní plocha má na přání podobu touchpadu. Jeho prostřednictvím může řidič procházet seznamy, měnit měřítko zobrazení a psát znaky. Ovládání usnadňuje také vyhledávací funkce, která nabízí hledané obsahy již po zadání několika písmen. Hlasové ovládání zpracovává dotazy a pokyny pronášené hovorovou řečí.
RS 3 Sportback přichází s mnohostrannou nabídkou v oblasti informačních a zábavních systémů. Modul LTE přináší do vozu služby Audi connect, mezi něž patří navigace s Google Earth a Google Street View nebo informace o cenách paliv, počasí, turistických cílech a dopravě. Audi MMI connect App umožňuje přenos kalendáře z chytrého telefonu do systému MMI. Řidiči může kromě toho zasílat do navigačního systému cíle z Google Maps a speciální cíle nebo přehrávat hudbu z internetu. Vybrané aplikace, například pro telefon, navigaci a hudbu, jsou zobrazovány přímo na displeji vozidla pomocí systémů Apple Car Play a Android Auto. Součástí navigačního systému je také hotspot WLAN, který připojí přenosná koncová zařízení cestujících k internetu.
V rámci prodejního konceptu „Audi Sport“ bude možné objednávat kompaktní modely RS 3 Sportback a RS 3 Limuzína v České republice od dubna 2017, kdy budou také oznámeny ceny. Uvedení na trh bude následovat v srpnu 2017.
Autor: Autosystem.cz