10 / 4 103 další
Nový crossover Ford Puma
Novinky > Nový crossover Ford Puma
Ford odhalil zcela nový model Ford Puma. Kompaktní crossover kombinuje emotivní design exteriéru s nejlepším zavazadlovým prostorem v dané třídě a propracovaným mild-hybridním pohonem.
Nový Ford Puma otevírá novou kapitolu v historii designové identity značky Ford. Vyznačuje se vysoko položenými světlomety a charismatickými liniemi. Vyšší stavba karoserie přispívá k větší jistotě řidiče a podílí se také na tom, že Puma nabízí zavazadlový prostor o objemu 456 litrů. To je nejlepší hodnota mezi srovnatelnými kompaktními crossovery.
Vyspělá 48V technologie Ford EcoBoost Hybrid se v praxi projevuje pohotovými reakcemi hnací soustavy, solidní dynamikou a příznivou spotřebou paliva. Mild-hybridní ústrojí kombinuje pomocný elektrický pohon se zážehovým tříválcem 1.0 EcoBoost o výkonu až 114 kW (155 k).
Puma přináší rovněž pokročilé asistenční technologie, které zpříjemňují a usnadňují jízdu. Jsou to mezi jinými:
- Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, rozpoznáváním dopravních značek a vedením uprostřed jízdního pruhu
- Informace o nebezpečných situacích v okolí, která upozorní řidiče na potenciálně nebezpečnou situaci ještě před tím, než ji může spatřit samotný řidič nebo senzory vozu
Puma zároveň nabídne jako první model ve svém segmentu bezdotykové ovládání pátých dveří nebo bederní opěrku s masážní funkcí.
Atraktivní design ruku v ruce s vynikající praktičností
Stylový, sportovní a svůdný, takový je nový Ford Puma. Nízká, dozadu se svažující linie střechy mu uděluje nezaměnitelnou siluetu.
Smyslné křivky pokračují také na bočních partiích, kde zvýrazněné lemy blatníků akcentují sportovní charakter Pumy. Expresivní přídi dominují rafinovaně tvarované světlomety, posazené vysoko na blatnících.
Nový Ford Puma bude uveden na trh ve sportovně stylizované variantě Puma ST-Line a stylové verzi Puma Titanium.
Uvnitř má Puma Titanium volant koženého vzhledu, dekorační obložení v imitaci dřeva a specifické látkové panely ve dveřních výplních.
Puma ST-Line standardně jezdí na 18“ kolech, na přání jsou k dispozici devatenáctipalcová. Má sportovní odpružení se specifickou kalibrací pružin i tlumičů. Uvnitř nalezneme sportovně tvarovaný volant a kontrastní červené švy. Sportovní atmosféru zesilují hliníkové pedály a hliníková řadicí páka v kombinaci s černým potahem stropu.
Paletu 10 výrazných odstínů laku tvoří modrá Blazer, bílá Frozen, červená Race, stříbrná Solar, černá Agate, červená Lucid, šedá Grey Matter, modrá Desert Island, šedá Magnetic a bílá Metropolis.
Podlahu zavazadlového prostoru lze jednou rukou přestavit do tří poloh:
- V nižší poloze je k dispozici maximální objem zavazadlového prostoru a Ford MegaBox je zakrytý
- Ve vyšší poloze vznikne podlaha v jedné rovině se sklopenými opěradly zadních sedadel
- Po vyjmutí lze podlahu umístit vertikálně za zadní opěradla
Manipulaci se zavazadly usnadní také bezdotykové ovládání pátých dveří, které Ford Puma nabízí jako první model ve své třídě. K otevření stačí mávnout nohou pod nárazníkem.
Technicky vyspělý pohon
Již dříve v letošním roce Ford oznámil, že všechny jeho modely od nového Focusu dál budou k dostání také v nějaké elektrifikované variantě. Zákazníci nového Fordu Puma budou jako jedni z prvních těžit z předností nové mild-hybridní konstrukce Fordu. Je navržena takovým způsobem, aby snižovala spotřebu paliva, ale přitom nabízela výkon a dynamiku odpovídající charakteru značky Ford.
Technnologie EcoBoost Hybrid kombinuje zážehový motor 1.0 EcoBoost s řemenem poháněným integrovaným startér/generátorem o výkonu 11,5 kW. Při brzdění a jízdě setrvačností dokáže zachycovat energii, jež jinak přichází nazmar, a využívat ji k dobíjení lithium-ion baterie. Ta pracuje s napětím 48 V a je chlazená vzduchem.
Startér-generátor zároveň účinkuje jako elektromotor. V případě potřeby asistuje tříválcovému spalovacímu motoru 1.0 EcoBoost při akceleraci a napájí také elektrické příslušenství vozu.
Inteligentní mild-hybridní hnací soustava bude nabízena ve variantách nejvyššího výkonu 92 (v České republice později během roku 2020) a 114 kW (125 a 155 k). Nepřetržitě vyhodnocuje aktuální provozní situaci a rozhoduje se, kdy a jak intenzivně dobíjet baterii.
Zájemci o nový Ford Puma se mohou rozhodnout také pro zážehový motor Ford EcoBoost nebo v některých evropských zemích také vznětový Ford EcoBlue. Všechny jsou sériově dodávány s úspornou technologií stop-start a šestistupňovou převodovkou.
Zážehový motor Ford 1.0 EcoBoost o nejvyšším výkonu 92 kW (125 k) disponuje inovativní funkcí vypnutí jednoho válce při částečném zatížení. K deaktivaci i opětovné aktivaci válce postačuje pouhých 14 milisekund. Předběžné hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 činí 5,8 l/100 km, respektive 131 g/m.
Po uvedení nového Fordu Puma na trh se paleta pohonných jednotek rozroste také o vznětovou motorizaci (pro vybrané evropské země) a novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku.
Technologie, které zvyšují jistotu
Soustava asistenčních technologií Ford Co-Pilot360 využívá v novém Fordu Puma dvanácti ultrazvukových senzorů, tří radarů a dvou kamer. Snižuje nároky kladené na řidiče, čímž naopak zvyšuje bezpečnost jízdy a komfort obsluhy.
Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go s rozpoznáváním dopravních značek upravujících rychlost a s adaptivním vedením v jízdním pruhu pomáhá zachovat bezpečnou vzdálenost od vozidel vpředu a omezuje únavu na dlouhých cestách. Funkce Stop & Go dokáže vůz zcela zastavit, což se velmi osvědčuje zejména v hustém městském provozu.
Naprostou novinkou je funkce informování o nebezpečných situacích v okolí. Využívá zabudovaného modemu FordPass Connect a dokáže upozornit řidiče na potenciálně nebezpečnou situaci ještě předtím, než ji může spatřit samotný řidič nebo senzory vozu.
Jako první Ford segmentu B nabízí nová Puma širokoúhlou zadní kameru s pozorovacím úhlem 180 stupňů. Její obraz se přenáší na dotykovou obrazovku na palubní desce. Řidič má díky ní při couvání lepší přehled o osobách pohybujících se za vozem nebo o překážkách, které by ve zpětném zrcátku nemusely být dobře vidět.
Při couvání pomůže řidičům nové Pumy také systém hlídání mrtvých úhlů s asistentem couvání. Při couvání do vozovky například z řady stojících aut varuje před vozidly, jimž by Puma mohla zkřížit cestu, ale také samočinně zabrzdí v případě, že řidič nereaguje na varování.
Aktivní parkovací asistent pomůže vyhledat vhodné parkovací místo a také do něj vůz navede. Automatické přepínání dálkových světel zabrání neúmyslnému oslnění protijedoucích řidičů.
Systém udržování v jízdním pruhu byl vylepšen o funkci detekce okraje vozovky. Pozná, kde těleso komunikace přechází do nezpevněného povrchu, i když okraj není vyznačen vodorovným dopravním značením. V případě potřeby zasáhne do řízení tak, aby vůz nesjel ze silnice.
Předkolizní asistent s detekcí chodců dokáže zmírnit následky střetu s jinými vozidly či chodci. V některých případech jim dokonce může zcela zabránit. Puma disponuje zdokonalenou verzí předkolizního asistentu se širším úhlem záběru kamery. Díky tomu dokáže lépe sledovat směr pohybu chodce.
A kdyby snad došlo k nehodě, automatická aktivace brzd po nárazu následky potenciální sekundární srážky tím, že po prvním nárazu aktivuje brzdy, aby zamezil dalšímu pohybu vozu.
Řidičům nové Pumy pomáhá také:
- Asistent vyhýbacího manévru, který pomůže objet stojící nebo pomalu se pohybující vůz. S využitím radaru a kamery sleduje provoz a v případě rizika kolize pomůže řidiči zásahem do řízení zajistit bezpečné vyhnutí se překážce
Inovativní a vstřícný interiér
Jako první model své třídy nabídne Ford Puma přední sedadla s funkcí masáže beder, která uleví svalům a zpříjemní cestování. Masážní soustava tvořená třemi měchy umožňuje regulovat intenzitu masáže ve třech stupních. Nastavitelný je rovněž směr masáže.
Celoplošné panoramatické střešní okno sestává ze dvou panelů tvrzeného tónovaného skla, které sahají téměř přes celou šířku střechy.
Přihrádka s podložkou bezdrátového dobíjení pod palubní deskou umožňuje komfortně nabíjet chytré telefony, jež tuto funkci podporují. Podložka zaznamená kompatibilní telefon automaticky a sama spustí nabíjení.
Také pro Pumu bude k dispozici zabudovaný modem FordPass Connect, díky němuž lze ve voze vytvořit WiFi hotspot až pro deset zařízení. FordPass Connect umožňuje využívat v navigaci aktuální dopravní informace získávané v reálném čase, streamovat zvukový a video obsah i během jízdy a v kombinaci s mobilní aplikací FordPass Connect používat funkce dálkového přístupu:
- Poloha vozidla – pomůže s nalezením vozu například na rozlehlém parkovišti u nákupního centra
- Stav vozidla – hladina paliva, stav alarmu, životnost oleje a další
- Odemykání a zamykání na dálku
- Spuštění motoru na dálku (u vozů se samočinnou převodovkou)**
Nový digitální přístrojový štít je tvořen plně konfigurovatelným 12,3“ displejem s 24bitovou „true colour“ technologií.
Puma se začne prodávat koncem letošního roku. Vyrábět se bude v montážním závodě v rumunské Craiově, do nějž Ford od roku 2008 investoval již bezmála 1,5 miliardy eur (v přepočtu přibližně 38,6 mld. Kč).