10 / 960

Novinky Lexus v Ženevě

9.3.2017 |  Štítky: Lexus

LS 500h
V rámci ženevského autosalonu se uskuteční světová premiéra nového hybridního modelu vlajkového sedanu automobilky Lexus LS 500h.
Nové LS bylo prvně k vidění na mezinárodním autosalonu NAIAS 2017 v Detroitu, kde proběhla premiéra modelu LS 500 s dvojitě přeplňovaným motorem V6. Plně hybridní verze vozu je tak dalším zhmotněním představ návrhářů Lexus o podobě luxusního sedanu, který přináší odvážný design, vynikající jízdní schopnosti a atraktivní vzhled, oslovující progresivně naladěné mladší zákazníky.
Vnější design úspěšně spojuje přednosti čtyřdveřového sedanu s dlouhým rozvorem a nízký profil připomínající kupé, čímž LS dokonale pokrývá tržní segmenty sedanů i vozů s karoserií kupé.
 
Nový přístup se odráží i v pojetí kabiny, která vyznává „progresivní pohodlí“ s odkazem na japonské estetické hodnoty a tradiční řemeslné zpracování v kontextu propracovaného, luxusního a pokrokového interiéru, např. v podobě originálního ztvárnění výplní dveří. Za zmínku stojí především skutečnost, že LS 500 na autosalonu NAIAS získal prestižní ocenění EyesOn Design Award za vynikající design interiéru.
 
Lexus LS, koncipovaný jako nový vrcholný model značky pro světové trhy, překračuje obvyklé hranice očekávání od luxusního vozu. „Vývoj tohoto vlajkového modelu si vyžádal zásadní změnu v celkovém přístupu. Nenechali jsme se svázat tradičním chápáním, které utvářelo všechny dosavadní luxusní vozy, ale usilovali jsme o vytvoření automobilu atraktivního ve smyslu moderních technologií, emocí i smyslového vnímání. Zároveň jsme usilovali o vytvoření vozu schopného odlákat zájemce od jiných luxusních modelů s tím, že jim nabídneme zcela nové hodnoty,“ vysvětluje hlavní konstruktér Tošio Asahi.
 
Model LS 500h používá nový vícestupňový hybridní pohon Lexus, tedy technologii, která mění zažitý pohled na jízdní schopnosti i řidičskou atraktivitu hybridního pohonu. Majitelé bezpochyby ocení agilnější reakce i atraktivní lineární zrychlení, zejména při rozjezdu z místa. Zároveň se ještě zlepšily parametry spotřeby a emisí, jež jsou už z principu příznivé díky pohonu Lexus Hybrid Drive.
 
Hnací ústrojí používá benzínový motor 3,5 litru V6 Dual VVT-i a dva elektromotory, dohromady poskytující systémový výkon 264 kW (354 k). Zatímco model LS 500 se v Evropě bude nabízet výhradně se stálým pohonem všech kol, varianta LS 500h se představí v provedení s pohonem pouze zadní nápravy i ve verzi s pohonem všech kol.
 
Lexus LS 500h vychází z nové podvozkové platformy GA-L (Global Architecture-Luxury) automobilky Lexus, zajišťující nízké těžiště a optimální rozložení hmotnosti, tedy i nezbytnou jízdní stabilitu a agilní handling, což ve výsledku přináší větší požitek za volantem. Vysoká tuhost podvozku pak umožnila odladit nové zavěšení typu multi-link, které dodává vozu skvělou ovladatelnost a špičkové pohodlí, pro nějž je model LS proslulý. Lépe vybavené vozy budou na evropských trzích standardně nabízet adaptivní variabilní odpružení (AVS) vč. pneumatického odpružení.
Dynamické parametry vozidla staví i na celkovém sladění systému brzd, řízení a kontroly stability v rámci podvozkové technologie LDH (Lexus Dynamic Handling).
 
Za pozoruhodnými bezpečnostními parametry stojí další vyspělé technologie. Součástí paketu Lexus Safety System+ pro LS 500h je i nový vyspělý bezpečnostní systém, zahrnující jako první na světě intuitivní funkci detekce chodců s aktivním řízením, ale i další pokrokové technologie.
Neuvěřitelně tichý luxusní interiér modelu LS 500h je postaven na filozofii Omotenashi, vyjadřující jedinečné pocity japonské pohostinnosti. Přední i zadní sedadla přinášejí špičkové pohodlí díky nejrůznějším funkcím elektrického nastavování, vyhřívání, chlazení a masáže. Na přání se nabízí i speciální uspořádání zadních sedadel v provedení s oporou stehen, vysunovací opěrkou pro nohy („otoman“) a velkorysým prostorem pro nohy, nejdelším ze všech dosavadních generací modelu LS. Za zmínku stojí i fakt, že nové LS 500h je dokonce ještě delší než současná varianta LS s prodlouženým rozvorem. Konkrétně se rozvor zvětšil z 3 090 na 3 125 mm.
Na mimořádné kvalitě kabiny LS 500h má podíl i řemeslné zpracování mistrů výroby Takumi, stejně tak jako nové luxusní obkladové panely, materiály a akcenty, včetně nových ručně skládaných výplní dveří nebo skleněných dekorů s vyžitím japonských technik Kiriko.
 
RC F GT3
V roce 2017 se Lexus prostřednictvím svého modelu RC F GT3 více zaměří na motoristický sport s cílem posílit sportovní image značky Lexus v rámci stále širší skupiny fanoušků motoristických soutěží po celém světě. Zbrusu nový závodní speciál RC F GT3 v provedení 2017, nyní homologovaný řídicím orgánem této soutěže, asociací FIA, se zúčastní závodních šampionátů v USA a Japonsku, stejně tak jako vybraných podniků pořádaných v Evropě.
 
Ve Spojených státech dodal Lexus dva vozy Lexus RC F GT3 závodnímu týmu 3GT Racing, který se ve třídě GTD zúčastní závodů série IMSA WeatherTech SportsCar Championship.
 
V Japonsku se pak dva automobily objeví v barvách týmu LM Corsa ve třídě GT300 japonské závodní série Super GT.
Evropské týmy Farnbacher Racing a Emil Frey Racing, které se vloni s prototypy RC F GT3 zúčastnily vytrvalostního poháru Nürburgring (VLN), budou pokračovat ve vývoji i tuto sezónu s cílem výhledově se zapojit do vyšších kategorií evropských soutěží GT3. Uvedené týmy proto letos pojedou v několika evropských závodech, včetně vybraných podniků seriálu International GT Open.
 
Lexus vloni, jako první asijská automobilka, dokázal zvítězit v závodu vytrvalostního šampionátu VLN na severní smyčce závodního okruhu Nürburgring. Prototyp RC F GT3 zde 8. října 2016 vybojoval celkové vítězství v závodu VLN9.
 
Lexus vloni dosáhl mimořádných výsledků i s vozem RC F GT500, který je dalším závodním modelem odvozeným od sériového modelu RC F. Speciál RC F GT500 v provedení 2016 vloni dominoval japonskému seriálu Super GT, kde tým Team SARD a jezdci Heikki Kovalainen a Kohei Hirate vybojovali týmový mistrovský titul, resp. titul pro závodní jezdce v kategorii GT500.
 
LC 500 a LC 500h
Evropští zákazníci se na nové LC mohou těšit již letos v srpnu. V rámci celého vývoje tohoto vozu kladl Lexus mimořádný důraz na zachování podstaty stylistického ztvárnění původního konceptu LF-LC, aby mohlo vzniknout vlajkové kupé ztělesňující rozhodný design definující celou značku Lexus.
 
Neméně důležité je i to, co se ukrývá pod karoserií. Nové LC je vůbec prvním modelem postaveným na podvozkové platformě GA-L (Global Architecture – Luxury), která vozu propůjčuje nízké těžiště a optimální rozložení hmotnosti. To pak přispívá k mimořádně agilnímu ovládání, jízdní stabilitě a atraktivnímu charakteru, který zákazníci od prémiového kupé očekávají.
 
Díky vyspělým technologiím hnacího ústrojí je LC hospodárné v plně hybridním provedení i ve variantě s agregátem V8. LC 500h by mělo dosahovat spotřeby paliva 6,4 l/100 km při emisích CO2 na úrovni 145 g/km, zatímco LC 500 s benzínovým motorem 5,0 litru V8 o výkonu 351 kW (477 k DIN) vykazuje spotřebu 11,5 l/100 km, resp. emise 263 g/km.
 
V rámci expozice automobilky Lexus na ženevském autosalonu se představí i nové LC v provedení Launch Edition, což je omezená výrobní série na oslavu uvedení tohoto luxusního kupé na evropské trhy.
 
Plně hybridní LC 500h i model LC 500 s motorem V8 v provedení Launch Edition rozpoznáme podle bílého laku karoserie F-White a kontrastního modrého provedení kabiny Breezy Blue. Uvedené modely obouvají 21" litá kola, která jsou jinak určena výhradně pro varianty Sport a Sport+.
 
Poznámka redakce: pokud jste fanouškem auto moto novinek, prohlédněte si nový online magazín Nové automobily v ČR.

Autor: Autosystem.cz

Reklama X
<<

máme 27 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 67 000 spokojených zákazníků