10 / 4 103 další
Nové modely BMW M8
Novinky > Nové modely BMW M8
BMW M GmbH zahajuje svou první ofenzivu do světa luxusního automobilismu novým kvartetem vrcholných vysokovýkonných sportovních vozů.
Modely kombinují inovaci v oblasti pohonu a podvozku s cílem zajistit jízdní dynamiku nejvyšší úrovně.Energii pro své výjimečné výkony tyto nové modely získávají z nejvýkonnějšího motoru, jaký byl pro automobil BMW M GmbH vyvinut.
Pohon
Vysokootáčková pohonná jednotka V8 vybavená technologií BMW M TwinPower Turbo generuje v novém BMW M8 Coupé a novém BMW M8 Cabrio výkon 441 kW/600 k, v novém BMW M8 Competition Coupé a novém BMW M8 Competition Cabrio 460 kW/625 k.
Další technickou specialitou jsou křížené výfukové svody. Plynule přivádějí výfukové spaliny k lopatkám dvojice turbodmychadel a zajišťují jejich okamžitou reakci a nejlepší možný cyklus výměny plynů. Motor nového BMW M8 Coupé a nového BMW M8 Cabrio nabízí nejvyšší točivý moment 750 Nm v rozmezí 1800–5600 1/min a maximální výkon 441 kW/600 k mezi 6000 a 7200 1/min, kdy zasáhne omezovač.
Ohromný zátah motoru doprovází strhující zvukový doprovod, který vychází z pro tyto modely specifického výfukového systému. Zdvojené vedení výfukového potrubí vede do velkých tlumičů a spaliny výfukový systém následně opustí obvyklým M způsobem se dvěma páry koncovek výfuku.
Přenést impozantní sílu motoru v obvyklém M stylu je úkolem pro osmistupňovou převodovku M Steptronic s funkcí Drivelogic. Nejnovější provedení této převodovky bylo dokonale přizpůsobeno výkonové charakteristice motoru V8 a jeho součástí je extrémně robustní měnič točivého momentu. Převodovka vyniká také optimálním odstupňováním převodů, vysoce účinným řízením, extrémně krátkými časy řazení a přímým spojením s motorem. Osmistupňová převodovka M Steptronic se ovládá pomocí nově navrženého voliče na středové konzole nebo M řadicími páčkami na volantu.
Tým snů ve složení nový pohon všech kol M xDrive, vysokootáčkový motor a osmistupňová převodovka M Steptronic poskytuje novým modelům BMW M8 veškerou potřebnou výbavu pro dosažení mimořádných jízdních výkonů.
Podvozek
Minimalizovaná hmotnost, nízko položené těžiště, ideální rozvor a mimořádně široký rozchod zajišťují, že vše je ve správné konfiguraci pro oslnivé zážitky ze sportovní jízdy.
Pro daný model specifické řešení podvozku bylo navrženo a naladěno podle specifických požadavků pro využití na závodních okruzích. Zároveň podvozek
splňuje očekávání majitelů luxusních vozů, a to zejména pokud jde o každodenní pohodlí a komfort na dlouhých cestách.
Dalším faktorem, který nabízí věhlasné M jízdní vlastnosti, je řízení M Servotronic. Elektromechanický systém v novém BMW M8 Coupé, novém BMW M8 Cabrio a modelech Competition kombinuje účinek posilovače řízení závislý na rychlosti vozu a variabilní převodový poměr, což v každé jízdní situaci dovoluje vynaložit vždy to správné úsilí na otáčení volantem.
Variabilní převodový poměr řízení se mění podle úhlu natočení volantu a přispívá ke špičkové vyváženosti vozu při jízdě přímým směrem, k přirozené odezvě při nájezdu do zatáčky a vynikající přesnosti v zatáčkách. Při větším úhlu natočení volantu je převod přímější, což usnadňuje manévrování.
Stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control) je propojen jak s pohonem všech kol M xDrive, tak s Aktivním M diferenciálem, takže případy, kdy je ke stabilizaci vozidla potřeba použít zásahy do brzd nebo výkonu motoru, jsou omezeny pouze na extrémní situace. Mezi funkce systému DSC patří protiblokovací brzdový systém ABS, systém CBC regulující brzdění v zatáčkách, brzdový asistent DBC, elektronický závěr diferenciálu ADB-X, brzdový asistent, funkce sušení brzdových kotoučů a asistent rozjezdu.
Design
Velké nasávací otvory a BMW maska chladiče se známými M dvojitými lamelami, velkolepě tvarované M ozdobné prvky na bocích za předními koly, aerodynamicky optimalizovaná vnější zpětná zrcátka, zadní spoiler a zadní nárazník s difuzorem v kontrastním barevném provedení příhodným způsobem dávají najevo dynamický potenciál a exkluzivní status nových M modelů. M karbonový paket je součástí volitelné výbavy.
Interiér nových vysokovýkonných sportovních vozů spojuje M specifický kokpit a progresivní luxus. Standardní výbava BMW M8 Coupé, BMW M8 Cabrio
a modelů Competition zahrnuje pro tyto modely specifické kožné čalounění, BMW Display Key, BMW Head-Up Displej s M specifickým zobrazením, Driving Assistant, parkovací asistent a BMW Live Cockpit Professional (s navigačním systémem a inteligentním osobním asistentem BMW Intelligent Personal Assistant).
Koncept ovládání
M sportovní sedadla, M kožený volant, M specifické displeje přístrojového panelu a ergonomicky optimalizované uspořádání všech ovládacích prvků dávají řidiči vše potřebné k tomu, aby si mohl vychutnat vzrušující zážitky z jízdy a precizní ovladatelnost. Nový koncept obsluhy umožňuje ještě více přizpůsobit nastavení vysokovýkonných sportovních vozů osobním preferencím a situaci.
Modely BMW M jsou tradičně vybaveny ovládacími prvky, které řidiči umožňují individuálně nakonfigurovat systémy pohonu a podvozku a přizpůsobit tak
nastavení vozu dané situaci a osobním preferencím. Nezávisle na sobě lze aktivovat různá nastavení motoru, podvozku a řízení. U modelů vybavených
pohonem všech kol M xDrive může řidič také nastavit způsob, jakým je výkon rozdělován mezi kola přední a zadní nápravy. Nové BMW M8 Coupé, nové
BMW M8 Cabrio a jejich sourozenecké modely Competition nyní nabízejí také možnost konfigurace brzdového systému. Tlačítko SETUP na středové konzole umožňuje přímý přístup ke všem dostupným možnostem nastavení těchto pěti parametrů vozidla.
Tlačítko M Mode na středové konzole, které si v BMW M8 odbývá svou premiéru, lze použít jak pro změnu odezvy asistenčních systémů, tak informací zobrazovaných v přístrojovém panelu a na Head-Up Displeji.
Delší stisknutí tlačítka M Mode aktivuje režim TRACK, který je k dispozici v modelech Competition a je určen výhradně pro použití na závodních okruzích.