10 / 4 101

Nové modely Audi Q5, A6, A7 a A8 ve verzi Plug-in-Hybrid

25.2.2019 |  Štítky: Audi | elektrický pohon | elektromobily | hybridní pohon | SUV

Audi ​důsledně pokračuje ve své strategii elektrifikace rozsáhlou ofenzivou v segmentu vozidel s externě nabíjitelným hybridním pohonem (Plug-in-Hybrid).

Předností je kombinace hospodárného provozu a zároveň i sportovní dynamiky. V režimu s výhradně elektrickým pohonem mají tyto verze dokonce nulové lokální emise. Audi představí na Ženevském autosalonu hybridní varianty modelů A8, A7 Sportback, A6 a Q5. Jejich dojezd na elektrický pohon je více než 40 kilometrů dle metodiky WLTP. 

Široká nabídka modelů
Audi bude nabízet nové externě nabíjitelné hybridní modely v mnoha segmentech, od SUV střední třídy až po luxusní limuzíny. Rozšířená nabídka modelů Plug-in-Hybrid pro trvale udržitelnou mobilitu bude zahrnovat nové modely Q5, A6, A7 a A8 TFSI e. V závislosti na modelové řadě budou mít zákazníci na výběr dvě varianty s různou úrovní výkonu a výbavy: komfortní model (50 TFSI e) a sportovní variantu (55 TFSI e, resp. 60 TFSI e v případě modelu A8) s prvky výbavy S line, tužším nastavením podvozku a sportovnější charakteristikou poháněcího ústrojí, jehož výkonnější elektromotor zvyšuje jízdní dynamiku. Nové modely Plug-in-Hybrid ponesou označení „TFSI e“. Označení „e-tron“ bude vyhrazeno výhradně elektricky poháněným automobilům Audi.

Mnohostranný koncept pohonu
Automobily s externě nabíjitelným hybridním pohonem (anglicky PHEV: plug-in hybrid electric vehicle) nadchnou svým mnohostranným charakterem. 

Dojezd verzí PHEV v režimu výhradně elektrického pohonu je u každého modelu více než 40 kilometrů ve zkušebním cyklu WLTP. Koncept hybridního pohonu umožní zákazníkům ujet v každodenním provozu přibližně jednu třetinu běžných tras pouze s elektrickým pohonem.

Poháněcí ústrojí
A8 L 60 TFSI e quattro disponuje spalovacím motorem 3.0 TFSI a synchronním elektromotorem s trvalým magnetem. Elektromotor je společně se spojkou integrován do osmistupňové převodovky tiptronic, z níž je hnací síla předávána trvalému pohonu všech kol quattro.

Oba zdroje hnací síly poskytují modelu Audi A8 L 60 TFSI e quattro sportovní dynamiku. Nejvyšší výkon hybridní soustavy je 330 kW. Luxusní limuzína se dodává ve verzi A8 L s prodlouženým rozvorem a vnější délkou 5,30 metru.

Modely Audi A7 a A6 s externě nabíjitelným hybridním pohonem používají shodné poháněcí ústrojí. Akumulátory jsou stejné jako v modelu Audi A8 PHEV. Spalovacím motorem je jednotka 2.0 TFSI. Hnací síla je na vozovku přenášena prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic a pohonu všech kol quattro s technologií ultra.

Oba modely jsou k dispozici ve dvou výkonových stupních s různou úrovní výkonu elektromotoru. Verze 50 TFSI e poskytuje nejvyšší výkon hybridní soustavy 220 kW, ve verzi 55 TFSI e je to dokonce 270 kW. 

Poháněcí ústrojí modelu Audi Q5 PHEV používá stejný koncept jako Audi A6 a Audi A7. SUV bude uvedeno na evropské trhy rovněž ve dvou verzích: 50 TFSI e quattro s nejvyšším výkonem hybridní soustavy 220 kW a 55 TFSI e quattro s 270 kW.

Jízdní režimy a řízení pohonu
Vozidlo se obvykle rozjíždí elektricky v režimu „EV“, spalovací motor se připojuje podle situace.

Modely Plug-in-Hybrid disponují jízdními režimy „EV“, „Auto“ a „Hold“. Tato tři základní nastavení aktivuje řidič tlačítkem provozních režimů podle toho, zda má mít prioritu elektrický pohon, zcela automatický hybridní režim, nebo zachování dostatečného množství elektrické energie pro pozdější fázi jízdy. 

Řidič má navíc prostřednictvím známého ovládacího prvku systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select na výběr jízdní režimy „comfort“, „efficiency“, „auto“ a „dynamic“, jimiž může měnit nastavení systémů pohonu, podvozku a řízení.

Na přání dodávaný digitální panel přístrojů Audi virtual cockpit a displej MMI poskytuje všechny důležité údaje o elektrické jízdě: výkon, dojezd a toky energií.

Rozmanitost nejen v oblasti pohonu
Audi nabízí modely A6, A7 a Q5 v komfortních verzích 50 TFSI e quattro a ve sportovně dynamických variantách 55 TFSI e quattro, které se vyznačují mimořádně sportovní výbavou, vyšším výkonem elektromotoru a sériově dodávaným paketem S line pro exteriér. Modely A6 a A7 mají navíc černý stylistický paket s tmavými ozdobnými prvky, červeně lakovanými brzdovými třmeny a tmavě tónovanými skly oken vzadu.

Komfortní
Sériová výbava nových externě nabíjitelných hybridních modelů Audi zahrnuje také kompaktní nabíjecí systém, jehož součástí jsou kabely s konektory pro domácí a průmyslové zásuvky a ovladač. Na přání dodává Audi nástěnný držák Clip a kabel Mode 3 pro veřejné nabíjecí stanice. Z nabíjecího stojanu o výkonu 7,2 kW trvá kompletní nabití akumulátorů dvě hodiny.

Doplňování elektrické energie na cestách je u nových hybridních modelů s možností vnějšího nabíjení komfortní. Audi nabízí vlastní nabíjecí službu e-tron Charging Service, která na přání poskytne přístup k velkému počtu veřejných nabíjecích stanic v 16 evropských zemích. Zařazení dalších zemí do této nabídky se připravuje. Ke spuštění nabíjení u různých poskytovatelů stačí jediná karta. 

Nabíjení ovládané z pohovky
Praktickým nástrojem pro správu vozidla je také aplikace myAudi App, která přináší do chytrého telefonu služby z portfolia Audi connect. Zákazník může pomocí aplikace zjistit na dálku stav nabití akumulátorů a dojezd, spustit proces nabíjení, naprogramovat časovač pro nabíjení a nahlédnout do statistik nabíjení a spotřeby elektrické energie.

Další funkcí aplikace myAudi App je klimatizace interiéru vozidla již před odjezdem. Zákazník si může přesně stanovit, jak má být interiér vyhřátý nebo ochlazený, zatímco je vozidlo zaparkováno nebo se nabíjejí akumulátory. 

Prodejci Audi začnou přijímat objednávky na nové modely Plug-in-Hybrid v průběhu roku 2019.

máme 34 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků