10 / 4 107 další
Nové BMW X5 M50i a nové BMW X7 M50i
Novinky > Nové BMW X5 M50i a nové BMW X7 M50i
Dva nové špičkové modely rodiny BMW X oslňují mimořádným vzhledem a odpovídajícími výkony.
Jejich koncentrovanou sílu generuje nový 8válcový motor s technologiemi BMW TwinPower Turbo s maximálním výkonem 390 kW/530 k, který pracuje v modelech BMW X5 M50i a BMW X7 M50i. Tyto nové vrcholné motory víc než kdy předtím podtrhují sportovní charakter nejnovější generace původního SAV modelu a také vůbec prvního BMW X v kategorii luxusních vozů. Oba tyto vozy kombinují motor V8 s inteligentním pohonem všech kol BMW xDrive a pro ně specifickou technikou podvozku, vyvinutou na základě poznatků divize BMW M GmbH.
Stejně jako technika pohonu a podvozku prošly důsledným procesem vývoje také specifické designové prvky nového BMW X5 M50i a nového BMW X7 M50i. Jeho výsledkem je dechberoucí vzhled. Exkluzivní charakter nových osmiválcových modelů se ale odráží také v extrémně bohaté standardní výbavě.
Nový motor V8 s mimořádnou silou a charakteristickým zvukem.
Motor s objemem 4,4 litru nového BMW X5 M50i a nového BMW X7 M50i svým mohutným nástupem výkonu a točivého momentu jasně potvrzuje pověstné rysy osmiválcových jednotek.
Nový motor V8 bryskně reaguje i na nejmenší sešlápnutí plynového pedálu. Maximální točivý moment 750 Nm osmiválec generuje již při 1800 1/min a neměnný zůstává k dispozici až do 4600 1/min. Tomu odpovídá i značný výkon, kterým nový motor disponuje: 390 kW/530 k v rozmezí 5500 až 6000 1/min. Výsledkem je, že nové BMW X5 M50i dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. Nové BMW X7 M50i tento úkol dokončí za 4,7 sekundy.
Prostřednictvím tlačítek Driving Experience Control může řidič volit mezi extrémně sportovním nebo více na komfort orientovaným nastavením systémů vozu. V režimech SPORT a SPORT PLUS má přímější charakteristiku plynový pedál a současně je také intenzivnější nárůst výkonu a zvukový doprovod.
8stupňová automatická převodovka Steptronic Sport, pohon všech kol BMW xDrive a M sportovní diferenciál pro vzrušující výkony.
Nový motor V8 je standardně kombinován s 8stupňovou automatickou převodovkou Steptronic Sport, která se vyznačuje vysoce dynamickými změnami rychlostních stupňů. Pro manuální změny rychlostních stupňů jsou na volantu umístěny řadicí páčky. Funkce Launch Control umožňuje pro nejvyšší možnou dynamiku maximálně účinné zrychlení z nulové rychlosti.
Nejnovější verze pohonu BMW xDrive rozděluje točivý moment motoru mezi kola přední a zadní nápravy způsobem, který umožňuje rychlou a přesnou adaptaci na aktuální jízdní situaci. Inteligentní systém pohonu všech kol zvyšuje agilitu i trakci nového BMW X5 M50i a nového BMW X7 M50i, stejně jako zlepšuje jízdní stabilitu za každého počasí a na jakémkoliv typu povrchu.
Specifický podvozek pro mimořádně kvalitní jízdu.
Aby bylo možné v maximální míře využít značný potenciál výkonného nového motoru, byly podvozky nového BMW X5 M50i a nového BMW X7 M50i specificky upraveny na základě poznatků BMW M GmbH. Oba modely mají zavěšení kol tvořené dvojitými příčnými rameny vpředu a pětiprvkovou zadní nápravou. Specifická je nejen geometrie, ale také elastokinematika zavěšení kol a samozřejmě i charakteristika odpružení a tlumení.
Nové BMW X5 M50i je vybaveno Adaptivním M podvozkem. Stiskem tlačítka lze zvolit jedno ze dvou nastavení elektronicky řízených tlumičů (COMFORT a SPORT). Nové BMW X7 M50i je vybaveno vzduchovým odpružením na obou nápravách, které je volitelně dostupné také pro BMW X5 M50i. V režimu SPORT, stejně jako v rychlostech přesahujících 138 km/h, automaticky snižuje světlou výšku vozu o 20 mm. Řidič je ale také schopen upravit světlou výšku stiskem tlačítka v kokpitu. Možné je například ji zvýšit ve dvou úrovních až o 40 mm, což se hodí například při jízdě v terénu.
Pro oba modely je volitelně nabízeno integrální aktivní řízení, které dále zvyšuje agilitu vozu. Zároveň zlepšuje chování vozu při přejíždění z jednoho jízdního pruhu do druhého a manévrovatelnost v městském provozu tím, že v závislosti na rychlosti natáčí kola zadní nápravy buď ve stejném, nebo v opačném směru oproti kolům přední nápravy.
Design a výbava: exkluzivní vzhled s luxusní atmosférou.
Extra velké nasávací otvory v předním nárazníku jsou jasným ukazatelem nároků motoru V8 na chlazení. Výjimečný status 8válcových modelů podobným stylem podtrhuje i unikátní design nástavců prahů a zadního nárazníku, leskle černé okenní lišty BMW Individual high-gloss Shadow Line a vybrané prvky v šedém provedení Cerium Grey.
Interiér obou vrcholných modelů rodiny BMW X se vyznačuje M koženým volantem, voličem převodovky s logem M, koženým perforovaným čalouněním Vernasca s kontrastním prošíváním, hliníkovým obložením interiéru Aluminium Tetragon (BMW X5 M50i) nebo lesklým dřevěným obložením interiéru Fineline Black s metalickým efektem.
Výroba nového BMW X5 M50i a nového BMW X7 M50i začne v srpnu 2019 v závodě BMW ve Spartanburgu v USA a do prodeje se tyto vozy dostanou na podzim 2019.