10 / 4 140

Nové BMW X3 M a nové BMW X4 M.

13.2.2019 |  Štítky: BMW | sportovní vozy | SUV

Příchod první řady sportovních modelů střední třídy do nabídky BMW ​M GmbH znamená také představení nově vyvinutého řadového šestiválcového motoru ve dvou variantách.

Pohonné ústrojí.
Tento motor je výjimečný svým typickým točivým charakterem vozů divize M, nejnovější verzí technologie M TwinPower Turbo a na závodních okruzích testovaného chlazení a mazání. Nabízí výkon 353 kW/480 k v BMW X3 M a BMW X4 M a ještě působivějších 375 kW/510 k v BMW X3 M Competition a v BMW X4 M Competition.

Nejnovější technologie M TwinPower Turbo obsahuje dvě jednokomorová turbodmychadla, která dodávají stlačený vzduch do válců 1 až 3, respektive 4 až 6.

Zkušenosti z motorsportu, nasbírané společností BMW M GmbH, se odrazily i v koncepci systému mazání, který je navržen tak, aby splňoval nároky dynamické jízdy na okruhu.

Nový vysokovýkonný motor je spojen s nejnovější verzí osmistupňové převodovky M Steptronic se systémem Drivelogic. Kromě plně automatického řazení umožňuje i manuální řazení pomocí sekvenční volby převodových stupňů. Součástí standardní výbavy jsou kromě nově navrženého voliče řazení také řadicí páčky pod volantem.

Pohon všech kol M xDrive.
Nový systém pohonu všech kol M xDrive také hraje svoji roli ve sportovním charakteru modelů BMW X3 M, BMW X4 M a Competition. Tento systém, který se poprvé objevil v novém BMW M5, kombinuje výhody přenosu výkonu na všechna čtyři kola s prověřenými dynamickými kvalitami klasického pohonu
zadních kol. Elektronicky řízený systém M xDrive, který pracuje v kombinaci se systémem DSC (Dynamic Stability Control), přenáší výkon na přední kola jen
tehdy, když zadní kola dosáhnou limitu svých trakčních schopností.

Podvozek.
Kombinace agility, dynamiky a preciznosti, kterou se automobily BMW M proslavily, je podtržena propracovanou technologií podvozku, navrženou specificky pro tyto modely a naladěnou tak, aby odpovídala vysokému výkonu a schopnostem pohonu všech kol M xDrive. To dává jak modelům BMW X3 M a BMW X4 M, tak i jejich sourozencům s označením Competition dynamické schopnosti, kterými zastiňují své rivaly.

DSC s režimem M Dynamic Mode.
Systém DSC (Dynamic Stability Control) reaguje ve zlomcích sekundy na měnící se podmínky a povrch silnice. Kromě toho, že provádí korekce přibrzďováním jednotlivých kol a přizpůsobováním točivého momentu pro optimální stabilitu vozu, zahrnují jeho funkce ABS, Cornering Brake Control (CBC), Dynamic Brake Control (DBC), brzdový asistent, funkci osoušení brzdových kotoučů a asistent rozjezdu. Po volbě režimu M Dynamic Mode, k němuž dojde jedním stisknutím tlačítka, systém umožní větší prokluz kol, nabídne v zatáčkách chování, kterým jsou modely M proslulé.

Design.
Nezaměnitelný vzhled exteriéru neskrývá sportovní charakter vozů kategorie SAV a SAC z nabídky BMW M GmbH. Velké vstupy vzduchu na přídi zajišťují efektivní přísun chladicího vzduchu k motoru, převodovce a brzdám. 

Ergonomicky efektivní řešení palubní desky, sportovní sedadla a bohatá paleta pro daný model specifických designových detailů dodávají vnitřnímu prostoru
BMW X3 M a BMW X4 M extrémně sportovní, a přitom luxusní charakter. Zvýšená pozice sedadel pomáhá nabídnout vynikající výhled na silnici před vozem, displeje a ovládací prvky v M designu usnadňují nadšeným, sportovně založeným řidičům, aby se plně soustředili na svůj úkol.

Na pátých dveřích modelů BMW X3 M a BMW X3 M Competition je umístěn speciální M střešní spoiler, jehož design navazuje na boční linie výrazně konturované zádi.

Nezaměnitelný M styl interiéru dále dotváří speciální M přístrojový panel, M kožený volant a nově navržený M volič převodovky. BMW X3 M Competition a BMW X4 M Competition přinášejí do interiéru další exkluzivní prvky, jako jsou anatomická M sportovní sedadla a štítek s označením modelu na středové konzole.

Výbava.
Standardní specifikace, která kombinuje sportovní a luxusní charakter, zahrnuje také LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla, hi-fi audiosystém a funkce ConnectedDrive s navigačním systémem Professional.

Rychlost vozu je zobrazena v digitální podobě uprostřed displeje v rychloměru, zatímco otáčkoměr zahrnuje varovné pole, které se mění podle stavu zahřátí motoru, barevná řadicí světla a označení modelu.

Nezaměnitelná sportovní aura, komfort na míru jednotlivci.
Sportovní a luxusní prostředí v interiéru BMW X3 M, BMW X4 M a modelů Competition je možné vylepšit celou řadou prvků volitelné výbavy, které přinášejí ještě větší komfort a individualitu. Nechybí ani ucelený balíček asistenčních systémů, jejichž rozsah odpovídá modelům BMW X3 a BMW X4.

máme 34 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků