10 / 3 779

Nové BMW řady 3 Sedan a Touring


BMW řady 3 je ztělesněním radosti z jízdy a měřítkem sportovních vlastností v prémiovém segmentu střední třídy. S více než 45 let trvajícím celosvětovým úspěchem na kontě je řada 3 rovněž hlavním modelem značky BMW. 

Nové BMW řady 3 Sedan a nové BMW řady 3 Touring mají díky designovým změnám exteriéru, rozsáhlé modernizaci prémiového prostředí uvnitř vozu a nejnovějším pokrokům v oblasti digitalizace, ovládání a výbavy všechny potřebné nástroje k tomu, aby napsala další kapitolu svého celosvětově úspěšného příběhu. Od zahájení prodeje původního BMW řady 3 v roce 1975 se napříč generacemi této modelové řady prodalo více než 16 milionů vozů. Více než 1,1 milionu zákazníků se dosud rozhodlo pro generaci BMW řady 3 Sedan a BMW řady 3 Touring dostupnou od roku 2019. To znamená, že poptávka po této generaci modelu byla v prvních třech letech jejího života silnější než po kterékoli z předchozích generací BMW řady 3 za stejné období.

V roce 2021 se BMW řady 3 stalo vedoucím vozem prémiového segmentu své třídy v zemích, jako je Německo, Velká Británie a Čína. Také v USA vede s náskokem před zavedenými prémiovými konkurenty. BMW řady 3 se na celosvětových prodejích vozů značky podílí přibližně 14 %.

Nejdůležitějšími trhy pro BMW řady 3 zůstávají Čína, Německo, USA a Velká Británie. To platí zejména pro nové BMW řady 3 Sedan. Právě první generací této modelové varianty totiž BMW vytvořilo koncept sportovního sedanu, který se dodnes těší celosvětové oblibě. BMW řady 3 Touring je nyní rovněž osvědčeným vyslancem pro značku typické radosti z jízdy. Poprvé byl představen přesně před 35 lety a k výjimečné agilitě a dynamickým schopnostem, které sdílí se sedanem, přidal další, pro tento model specifickou dávku praktičnosti. Tato kombinace, umocněná výraznými tvary jeho designu, nadále zvyšuje vysokou poptávku, a to především v Evropě. Přibližně každé páté prodané BMW řady 3 je totiž model Touring a zejména v Německu je tento podíl ještě výrazně vyšší. Nejnovější provedení BMW řady 3 Touring bude opět nabízeno v Evropě, Japonsku, Jižní Koreji, na Tchaj-wanu, v Hongkongu, Austrálii a na Novém Zélandu.

Desing interiéru

Detailní vylepšení designu exteriéru znamenají, že charakter nového BMW řady 3 a jeho důraz na radost z jízdy nyní vynikne ještě výrazněji. Přední a zadní nárazník jak čtyřdveřového modelu, respektive sportovního sedanu, abychom použili jeho častěji používané označení, tak dynamicky excelentního Touringu mají nyní standardně mimořádně osobitý design. Pečlivě přepracována byla také charakteristická BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek i dvojité kulaté světlomety. Důraz na dynamiku a modernost, který je vetknut do designu exteriéru BMW řady 3, se odráží také v restrukturalizované nabídce motorů. Odvážně sportovní vzhled nového BMW řady 3 je patrný už ve standardním provedení. Jeho dynamiku lze dále zdůraznit volitelným paketem M Sport, přičemž vůbec poprvé je k dispozici také paket M Sport Pro.

Nabídka pohonných systémů pro BMW řady 3 je bohatá – stejně jako jeho vitrína s trofejemi

Mezi další charakteristické rysy BMW řady 3 patří široká nabídka pohonných systémů a výjimečně vyvážená rovnováha mezi radostí z jízdy a nízkou spotřebou paliva. Nové BMW řady 3 Sedan lze objednat ve třech a nové BMW řady 3 Touring ve čtyřech plug-in hybridních variantách. K tomu je třeba dodat, že pro Sedan i Touring jsou nabízeny čtyři zážehové a čtyři vznětové motory se čtyřmi nebo šesti válci. V čele příslušných modelových řad stojí dva modely BMW Performance od BMW M GmbH s mimořádně výraznými sportovními rysy. To vše znamená, že BMW řady 3 lze objednat s výkony od 110 kW/150 k do 275 kW/374 k. BMW xDrive je součástí standardní výbavy vrcholných modelů a tento inteligentní pohon všech kol je k dispozici také na přání pro dva zážehové motory (BMW řady 3 Touring: jedna zážehová varianta), dvě vznětové jednotky a plug-in hybridní provedení.

Modely BMW řady 3 mají vše, co je třeba k tomu, aby si v prémiovém segmentu střední třídy získaly náročnou klientelu – zákazníky s velmi rozdílnými přáními a potřebami, kteří však sdílejí lásku k radosti z jízdy, elegantnímu sportovnímu designu a vyspělým technologiím. Koncepce BMW řady 3 se vyznačuje mimořádně vysokou úrovní technické propracovanosti, což se odráží v množství ocenění, která nejnovější generace modelu sbírá doslova jako na běžícím páse. Jeho vitrína s trofejemi je zaplněna množstvím významných ocenění, včetně zisku „Auto roku 2020 v České republice“, „Zlatého volantu“ udělovaného časopisem Auto Bild a novinami Bild am Sonntag, který získalo BMW 330e Sedan v roce 2020. Obrovskou oblibu BMW řady 3 mezi řidiči firemních vozů podtrhují ocenění včetně titulu „Nejlepší nové fleetové auto“ za rok 2020 ve Velké Británii a „Nejlepší firemní auto“ za rok 2021 v Německu.

Udržitelnost v celém hodnotovém cyklu, inteligentní lehká konstrukce, vylepšené aerodynamické vlastnosti

M progresivní charakter BMW řady 3 se odráží také v ucelené koncepci zaměřené na co největší udržitelnost. Sem spadá celý hodnotový řetězec od nákupu surovin a výroby přes fázi používání vozu až po následnou recyklaci. Platnost hodnocení životního cyklu BMW řady 3 je certifikována nezávislými externími odborníky.

Dalším faktorem pokroku oproti předchozí generaci je použití materiálů šetřících zdroje, včetně vysokého podílu recyklovaných materiálů. Druhotné suroviny představují přibližně 50 % materiálu použitého v hliníkových odlitcích pro BMW řady 3. A recyklováno je přibližně 16 % všech termoplastů.

Výroba v mnichovském závodě BMW Group: Hlavní továrna společnosti nabízí prvotřídní kvalitu

Místem výroby BMW řady 3 je hlavní závod BMW Group v Mnichově s nejdelší historií. Stejně jako jejich předchůdci se i nové BMW řady 3 Sedan a nové BMW řady 3 Touring budou vyrábět v Mnichově. Zde budou sjíždět ze stejné montážní linky jako BMW řady 4 Gran Coupé, BMW M3 a plně elektrické BMW i4.

Transformace závodu v Mnichově je ukázkovým příkladem strategie BMW iFACTORY, v jejímž rámci BMW Group nastavuje nové standardy a definuje budoucnost automobilové výroby v celé své výrobní síti. BMW iFACTORY ztělesňuje extrémně flexibilní, efektivní a udržitelnou výrobu, využívající nejnovější digitální metody.

 

Reklama X
<<

máme 33 let zkušenosti v obchodu s automobily

již více než 267 000 spokojených zákazníků