10 / 3 590 další
Nové BMW M5 Competition
Novinky > Nové BMW M5 Competition
BMW
S výkonem motoru, který byl ve srovnání s novým BMW M5 zvýšen o 19 kW/25 k na 460 kW/625 k, ještě ostřejší odezvou na pohyby plynového pedálu a speciálně naladěným podvozkem, jsou za všech okolností zaručeny jízdní výkony ve stylu motoristického sportu. Nové BMW M5 Competition úspěšně spojuje špičkovou výkonnost a mimořádnou exkluzivitu s bezproblémovou každodenní použitelností, kterou jsou modely BMW M pověstné.
* Údaje o spotřebně jsou provizorní (v některých případech), jsou založené na testovacím cyklu EU a mohou se lišit podle zvoleného rozměru pneumatik.
* Uvedené údaje o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě energie byly stanoveny podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 v platném znění. Údaje se vztahují k vozidlu v základním vybavení v Německu a uvedené rozpětí zohledňuje volitelnou výbavu a rozdíly v rozměrech zvolených kol a pneumatik, a mohou se během konfigurace lišit.
Motor: zvýšený výkon a unikátní charakteristika
Emocemi napěchované jízdní zážitky, definující nové BMW M5 Competition, vycházejí z jedinečné výkonové charakteristiky jeho motoru. Vysokootáčková pohonná jednotka s technologií M TwinPower Turbo vyvinutá pro standardní BMW M5, prošla pečlivou optimalizací s cílem zintenzivnit nástup výkonu a točivého momentu.
Motor V8 se zdvihovým objemem 4,4 litru nyní generuje maximální výkon 460 kW/625 k při 6000 1/min. Točivý moment vrcholí hodnotou 750 Nm a lze ho využívat v extrémně širokém spektru od 1800 do 5800 1/min (to znamená o 200 1/min širší pásmo, než v případě standardního provedení nového BMW M5). Lineární nástup výkonu, který je pro modely M tak charakteristický, díky tomu trvá ještě déle – až do otáček, v nichž přichází ke slovu maximální výkon motoru. Vysokootáčkový koncept s kořeny na závodních okruzích byl aplikován na motor V8 nového BMW M5 Competition s cílem poskytnout impozantní hnací sílu. Upravený nástup výkonu má za následek rychlejší čas ve sprintu z 0 na 100 km/h, který činí pouze 3,3 sekundy, zatímco dvojnásobné rychlosti vůz z klidu dosáhne za 10,8 sekundy. To je o 0,3 sekundy rychleji než v případě standardní verze nového BMW M5.
Speciálně navržené uložení motoru optimalizuje reakce motoru a schopnosti zatáčet
Nové BMW M5 Competition je vybaveno pro tento model specifickým uložením motoru, což má výrazný vliv na jeho jízdní vlastnosti. Uložení motoru má upravené silentbloky a zvýšenou pevnost – z 580 Nm, v případě standardního nového BMW M5, na 900 Nm. Pevnější spojení pohonné jednotky s karoserií vozu je jasně patrné a má za následek rychlejší reakce motoru a okamžitý přenos výkonu. Vůz se také díky tužší charakteristice uložení motoru ochotněji a precizněji stáčí do zatáček. Tužší uložení motoru v neposlední řadě dále vylepšuje zážitky tím, že ještě naléhavěji přenášejí nezaměnitelný zvukový projev osmiválcového motoru do kabiny.
Dokonalý přenos hnací síly díky 8stupňové převodovce M Steptronic a pohonu M xDrive
Úkol přenést výkon motoru nového BMW M5 Competition má opět na starosti osmistupňová převodovka M Steptronic, jejíž technické řešení a funkčnost byly pečlivě navrženy pro extrémně dynamické výkony. Neuvěřitelně krátké časy změny rychlostních stupňů a pohotové reakce na jakékoliv sešlápnutí plynového pedálu zaručují, že schopnosti motoru jsou okamžitě přeneseny na silnici. Tři různé režimy, nabízející hospodárnou, sportovní nebo ultra dynamickou jízdu, lze volit prostřednictvím kolébkového přepínače Drivelogic na voliči převodovky. Manuální změny převodových stupňů je možné provádět pomocí voliče převodovky nebo páčkami na volantu. Speciálně navržený separátní chladič oleje udržuje převodovku na požadované provozní teplotě, a to i při ostré jízdě na závodním okruhu.
Dalším faktorem, který přispívá k obrovské agilitě vysokovýkonného sedanu, je upřednostňování zadní nápravy systémem M xDrive. Systém rovněž umožňuje naprogramování individuálního rozdělení točivého momentu a řidič tak má možnost ovlivnit činnost jak stabilizačního systému DSC, tak i to, jakým způsobem je točivý moment rozdělován mezi přední a zadní nápravu – to vše stisknutím tlačítka. Jako alternativa ke standardním nastavením nového BMW M5 Competition je připraven režim M Dynamic pro kontrolované drifty a obzvláště hravou ovladatelnost, stejně jako tři další, okruhově zaměřené módy s deaktivovaným DSC. Kromě režimů 4WD a 4WD Sport existuje také možnost zvolit režim pohonu pouze zadní nápravy (2WD), který zkušeným řidičům dovoluje vychutnat si charakteristiku předchozích generací BMW M5 – tzn. řízení v té nejryzejší podobě bez asistenčních systémů, které by vůz krotily.
Individuálně naladěný podvozek pro dokonalou preciznost a výkony
Stejně jako každý jiný automobil BMW M, také BMW M5 Competition je vybaveno podvozkem, který dokonale odpovídá výkonovému potenciálu motoru. Související úpravy za všech okolností zaručují precizní ovladatelnost, a to dokonce v extrémně dynamických jízdních situacích. To vše je zásluhou M specifických kinematických a elastokinematických vlastností přední nápravy s dvojitými příčnými rameny a zadní pětiprvkové nápravy. Výsledkem je neutrální chování a lineární nárůst bočního přetížení až na samou hranici dynamických schopnosti vozu. Součástí výbavy jsou také M specifické aktivně řízené tlumiče se třemi různými režimy nastavení Comfort, Sport a Sport Plus, které lze volit stiskem tlačítka. Naproti tomu elektromechanické řízení M Servotronic nabízí vrcholnou přesnost při nájezdu do zatáček a zároveň poskytuje zřetelnou zpětnou vazbu.
Pro tento model specificky naladěný podvozek zahrnuje kromě o 7 mm nižší světlé výšky také chytré úpravy v oblasti zavěšení kol, tuhosti pružin a tlumičů. Větší odklon kol na přední nápravě zlepšuje schopnost vozu absorbovat boční síly během rychlých průjezdů zatáček. Použití spojovacích ramen s kulovými čepy namísto gumového uložení má za následek ještě přesnější vedení zadních kol. A tužší je také zadní příčný zkrutný stabilizátor, což způsobuje, že náklony karoserie jsou při rychlých průjezdech zatáček v zadní části vozu menší.
Exkluzivní a výrazné designové prvky
Pro BMW M5 Competition speciálně vyvinutá kola z lehké slitiny mají významný vliv nejen na mimořádné jízdní vlastnosti, ale přispívají také k exkluzivnímu vzhledu. Mezi další osobité prvky modelu Competition patří kliky dveří kompletně lakované v barvě karoserie a množství leskle černých detailů. Tento diskrétní černý tón je u BMW M5 Competition použit na spodní části zpětných zrcátek a jejich krytech, stejně jako na M ozdobných prvcích na předních blatnících. Toto barevné schéma harmonicky ladí s leskle černými okenními lištami a obložením B-sloupků BMW Individual Shadow Line.
Leskle černé designové téma do přední části nového BMW M5 Competition přináší rámeček masky chladiče v tomto provedení a ti, co pojedou vzadu, mohou nový model rozpoznat podle leskle černých detailů v zadním nárazníku. Tento prvek tvoří barevně sladěnou kompozici s chromově černými koncovkami výfuku. Zadní spoiler a logo M5 na víku zavazadlového prostoru, k němuž přibyl nápis „Competition“, je vyvedeno také v leskle černém provedení.
Stylovými detaily, které uvnitř nového BMW M5 Competition odkazují na vysokovýkonný sportovní charakter, jsou černé bezpečností pásy s decentní trikolorou BMW M GmbH a koberečky se specifickými lemy a logem M5.
Autor: Autosystem.cz